Spring naar bijdragen

Zondag 1 november 2020


Descartes33

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei Fruitvlieg2019:

Daarom geloof ik er niet zo in dat je niet zou gaan drinken als je slechte voorbeelden hebt. Dat gevoel wat ik toen had was veel sterker dan welk slecht voorbeeld ook. Ik geloof wel dat mensen zich kunnen afzetten tegen iets omdat ze het intens haten door ervaringen.

De smaak deed mij ook niet zoveel maar door het branderige gevoel en het weten wat er komen gaat deed de smaak er totaal niet toe.

Nou mijn dochter heeft een hekel aan drank door alles wat ze heeft gezien en mee gemaakt  in de familie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn moeder was fel anti-alcohol terwijl ik al vrij jong in het voetbalcultuurtje belandde waar bier erg populair was. Dat zag ik laatst weer bij een reuniewedstrijd, jochies van 15 die hele pitchers bier wegzetten op zaterdagmiddag. Dat vond ik pijnlijk om te zien.

Maargoed voor de meesten is dat een fase  en een paar komen er niet uit. Of die kosten dat een stuk meer moeite. 
Ik weet niet wat als ouder goed is om te doen. Verbieden lukt je toch niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het gaat wel aardig @ikkanhet, heb het idee dat het meevalt. Ben wel erg geschrokken. Raar is dat eigenlijk hè dan ben ik bang dat ik er iets blijvends aan over houd omdat het mijn hoofd is maar het drinken op zich is natuurlijk net zo erg. 
 

Zit na te denken over wat @brazer schreef over het besluit om geen alcohol meer in je mond te gieten. Ik blijf de laatste tijd hangen in “proberen” dat te doen. Loop ik van te balen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Descartes33 zo herkenbaar wil nu ook zo weinig mogelijk medicijnen nemen terwijl als ik drink neem ik ze wel eens met alcohol in. Is net een beetje alles of niets. Als ik drink  maakt het niets uit en als ik niets drink moet ook alles verstandig.:rolleyes:

Logisch dat je geschrokken bent hopelijk is die schrik groot genoeg om de drank nu echt te  laten staan. Ook jij kunt het. En niet proberen maar doen.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

“Misschien staat mijn bericht er straks twee keer. 2e poging: Lang gezocht naar high tea zonder wijn of champagne. Niet gelukt. Tijd voor diner. Glazen die op deze foto staan zijn voor WATER :angry:

Prima, @Reacher dan kan ik / kunnen we tenminste uit een mooi glas drinken. Tijdens een nieuwjaarsborrel vorig jaar was er in eerste instantie alleen maar alcohol. Daar baalde ik erg van. Met moeite lukte het me om een Spa rood te krijgen. Die wilde ik vervolgens in een wijnglas schenken , maar dat mocht niet! Nu kan ik gelukkig in de herkansing :)

 

@Pats hoe gaat het nu met je? Schrikken he, van de trap vallen.:huh: Sterkte hoor :rose::rose:

bewerkt door Jannigje
Aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor boodschappen (1e levensbehoeften) mag je naar de supermarkt. Met je getekende verklaring met datum en tijdstip...

Ik woon ook in Frankrijk, maar in een stad. Ik heb dus de luxe keuze uit verschillende supermarkten. Daarentegen is de km rondom mijn huis weer niet zo interessant....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1-11-2020 om 21:37 zei Fruitvlieg2019:

Nancy, hoe was Texel? Ik zat dit weekend in Schaijk, brabant. Geen laptop, geen ipad en maar heel af en toe een telefoon. In 1 ruk door een boek uitgelezen en veel gewandeld. Maar toch af en toe nog die akelige telefoon maar wel een stuk minder.

Was héérlijk, even uitwaaien. Ook ik heb mijn telefoon nauwelijks gezien, behalve om wat foto's te maken :D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...