Spring naar bijdragen

Woensdag 14 oktober 2020


Descartes33

Aanbevolen berichten

Lieke, gefeliciteerd met jouw negen maanden... 
Pats ook hartstikke goed op weg.. 
 

Het went snel hoor dat dragen van een mondkapje. 
En zo erg is het nou ook weer niet. 
En als nou iedereen zich aan de regels gaat houden komen we hopelijk eindelijk van dat virus af... 
Zelfs in deze uithoek zijn inmiddels ziektegevallen.... 
Zal wel niet helemaal kloppen, maar stiekem denk ik 'waren die vakantiegangers' deze zomer maar weggebleven :(... 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lika:

Trouwens @lady janeen @knakker wij zijn jaren naar Schier geweest. Groot fan. Texel is nu heel praktisch wat afstand betreft, vervoer en hond en onverwacht veel mooier en onaangeharkter dan we ooit hadden vermoed. 

@ladyjane ik voor november .

Ik wil eind oktober naar Texel voor een lang weekend....tips voor een hotel of een huisje?? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel gek, ik vind het wel fijn dat mondkapje: een scherm tussen mezelf en de wereld. Zo vond ik mijn bril om dezelfde reden ook altijd fijn. Zónder bril voel ik me naakt. Met bril en nu mét mondkapje voel ik me nog veel fijner. Dit staat overigens los van corona. Zegt wel iets over hoe ik in de wereld sta :face-icon-small-shocked:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Pinkman:

Ik kreeg net bij het afrekenen van de boodschappen de vraag volgende keer een mondkapje op te doen. 

Heb geantwoord dat het een advies is en bij geen gebruik van het mondkapje mensen wel voldoende afstand kunnen houden. 

jammer Pinkman, het feit dat het nu nog een advies moet blijven is dat het even duurt
eer dat juridisch het een verplichting wordt. Ik draag ze om anderen/jou mede te beschermen,
ik zou dat van jou en anderen andersom ook graag zien.
Eigenwijs zijn kan mensenlevens kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Reacher:

Ik heb ook een fakirmatje door @lady jane aangeschaft. Misschien handig om te gebruiken achter de computer..

Ik hoef die in ieder geval nooit te delen met de katten. Zij relaxen voldoende zonder die prikkertjes.

lig jij dan achter je pc? ik heb m zelf bij mijn bed,
achter de pc val ik evengoed soms zo in slaap haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Fruitvlieg2019:

Je moet het en en en doen. Mondkapje op, afstand houden en je handen blijven wassen. Als een mondkapje DE ultieme oplossing was geweest was het in Maart direct verplicht geweest en was er nu geen Corona meer. Dus een mondkapje is een onderdeel van alle beetjes helpen. Maar als iedereen gaat discussiëren over elk piepklein onderdeel van het totaal eindig je dus nergens en zitten we aan deze situatie vast tot een farmaceutische industrie ons redt met een vaccin. Vervolgens krijgen we een paar jaar later weer het gezeur dat de zorgpremie omhoog is gegaan. Ja gek he! Mensen verrekken zelfs simpelweg om eigen verantwoordelijkheid te nemen door een mondkapje op te zetten en afstand te houden maar willen wel allemaal gezond 90 worden waardoor er dure medicijnen ingepompt moeten worden. Maar een gewoon een simpele handeling doen zoals een mondkapje opdoen is teveel gevraagd. 

Helemaal mee eens, zou zo uit mijn mond gekomen kunnen zijn!  Ik vraag me wel eens af of mensen nou werkelijk zo weinig aan hun hoofd hebben dat ze zich hier druk om gaan maken. Gewoon even meewerken, niet moeilijk doen, hopelijk komen we er met z'n allen snel weer uit. Ook ik verlang weer naar hoe het voorheen was. Ik blijf erin geloven dat dat weer terug komt. Maar vooralsnog ga ik gewoon door met leven, met restricties, geen probleem.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Pinkman:

@lady jane maar door een mondkapje te dragen en daardoor te denken dat je onaantastbaar bent werkt ook averechts. Ik kom veel in dld waar al maanden kapjes verplicht zijn. Ook daar is het aantal besmettingen goed opgelopen net als hier. Elkaar de ruimte geven, wat steeds minder gebeurde afgelopen maanden, dat helpt.

ik denk echt niet dat ik onaantastbaar ben hoor,
maar ik wil er alles aan doen om dat virus zo snel mogelijk
de  wereld uit te helpen. zelfs met sommige maatregelen
waar ik zelf ook aan twijfel. maar juist omdat we niet alles weten
durf ik geen risico te nemen. en ik doe echt ook niet alles goed,
maar wel zo goed mogelijk. mag ik hopen.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kittens (inmiddels 7 maanden) hebben echt de hele krabpaal gesloopt, dus heb er 1 via marktplaats gevonden, ga ik zo ophalen. Ook gek .. mondkapje op dan maar?.. en vanavond online rapport gesprek.. zo balen; mijn dochter doet een koksopleiding en is nu dus haar stageplek en werk kwijt doordat de horeca dicht gaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Alles geloven of niks geloven ontslaan je beide van de verplichting zelf na te denken"

Vooral mensen die niks geloven zie ik nergens meer zinnig over nadenken. Alsof dat Rutte (of wie dan ook) goed uitkomt, zo'n virus. Alleen de kapjesfabrikanten varen er wel bij.

Als ze een mondkapje opmoeten dan piepen ze al over gaskamers, het moet niet gekker worden. Een goeie oorlog, dat hebben we nodig om weer een beetje karakter te kweken bij sommigen.

(jk!)

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Reacher:

@bolletje: loop je met behulp van een rollator in huis? Doen hoor! 

Nou Reach. ik ben aan het proberen om met een wandelstok te lopen. Weet je dat je daar ook mee kan Plaatjes Golfzo doe ik ook nog wat aan m'n conditie, Maar weet niet hoe ik me daar mee moet verplaatsen, voorlopig  zet ik m'n rechterbeen en m'n stok in m'n rechterhand tegelijk neer maar dat voelt raar. Iets klopt er niet.:wacko:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei bolletje:

Nou Reach. ik ben aan het proberen om met een wandelstok te lopen. Weet je dat je daar ook mee kan Plaatjes Golfzo doe ik ook nog wat aan m'n conditie, Maar weet niet hoe ik me daar mee moet verplaatsen, voorlopig  zet ik m'n rechterbeen en m'n stok in m'n rechterhand tegelijk neer maar dat voelt raar. Iets klopt er niet.:wacko:

Je moet er ook niet zo mee zwaaien, rare prei :D

Maar lijkt het je een goed idee om dit thuis te oefenen? Kun je thuis niet beter met de rollator en op het werk ( als er anderen zijn om je op te vangen) oefenen met lopen met een stok? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...