Spring naar bijdragen

Zondag 9 augustus 2020


Yvonne

Aanbevolen berichten

Thuis en even bijkomen met forum vandaag lezen onder de plafondwapper.

Die 'geluidsziekte'. Ja, ook bekend mee. Eetgeluiden van een ander, hetzij smakken, hetzij klikken van kunstgebitten, hetzij slurpen en hoorbaar slikken... ik kijk zo iemand aan en zie z'n/haar IQ kelderen tot het niveau van een ongewervelde. Verschrikkelijk. Terwijl ik weet dat ik zelf ook vast niet geheel onhoorbaar zal eten en drinken. Wat ik ook zo'n tenenkrommend stom geluid vind is dat van pakpapier dat ergens afgescheurd wordt, of nóg erger, cellofaanverpakking verwijderen. Het schijnt een heel veel voorkomende 'afwijking' te zijn.

Ik moet aan de slag. Camper leeghalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag laatst iemand op tv die er last van had @bumperjim, zoals zij het beschreef had ik het daarvoor niet gehoord. Wat lastig voor je dochter! Ik heb ook dingen/geluiden waar ik slecht tegen kan, maar dat staat in geen verhouding tot wat jij beschrijft.

@Rosee, ik heb meteen gegoogeld, de adviezen buitelen over elkaar heen en spreken elkaar soms ook weer tegen. Het is me veel te warm om naar de intratuin oid te gaan, dus ik moet maar even afwachten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan zelf niet tegen die magnum reclames waar iemand zogenaamd de tanden zet in een laag chocola, wat dan een soort 1000 malig versterkte opname van ik weet niet wat voor verschijnsel is, het klinkt als een kruiende gletsjer of zo.

Of zo'n biereclame waar zo'n oneindig versterkte klotsende straal zogenaamd in een glas gaat, begeleid door een met veel te veel opgepompte bas zogenaamd warme mannenstem die met consumptie praat....

Ik heb het zelf ook geloof ik nu, misofonie, een beetje althans. Schijnt ook erfelijk te zijn :D 

De jingle van de franse playmobil reclame. Daar wordt ik echt lichamelijk niet goed van. Dat heb ik met geen andere reclame. Ik zoek hem niet eens op op youtube om toe te lichten want ik word echt onpasselijk van, zo'n suffe k jingle.

Moet wel zeggen dat het confronterend is om zelf de bron van misofonie te zijn naar mn dochter. Kroepoek vind ik zalig om ff luidruchtig te tanden in te zetten. Als ik dat doe dan gaan die airpods echt op 10.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei rapilos:

Straks lasagna eten, krijgen we het nog warmer :blush:

:D
Hier is het echt saladetijd. Sla met komkommer, half uitje, 2 peren, tomaatjes, gegrilde pijnboompitten. Had mooi een blauwschimmelkaasje doorgekund
 maar die hebben we niet vaak in huis, ben de enige die dat lekker vindt. Olijfolie en balsamico. Beetje vis uit blik erbij. En artisanale grissini van de kaasboer.

Enfin dat was tussen de middag. Vanavond omelet denk ik, liggen nog een hoop eieren in de koelkast. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei niks:

Heeft iemand ervaring met een draagdoek? Dat lijkt mij ook wel wat, snel een boodschap doen bijvoorbeeld.

Ik heb ze veel gebruikt, eerst gewoon een mooie gebatikte doek en later toen ze wat groter werden zo'n draagzak
waar de beentjes onderuit staken, die dan op de buik zodat kind met achterhoofd naar mij zat en de wijde wereld in kon kijken.
Samen op de fiets zo heel wat kil;ometers afge;egd, en maar praten en verellen en zien hoe ze genoten.
In de eerdere draagzak vielen ze zo snel in slaap, was weer net de baarmoeder, maar heerlijk in de winter onder mijn jack.
En ideaal idd bij boodschappen doen. Zoon kroop 2 jaar later nog wel eens onder een trui als ik op de bank zat, die had er
heimwee naar denk ik. He, leuk even dit terug te halen @niks, en jij hebt het nog allemaal tegoed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom vandaag eens meelezen hier. Ben het forum nog een beetje aan het ontdekken. @bumperjim ik ben bang dat ik ook last heb van misofonie. Ik weet dat het een aandoening is en je hoort er steeds meer over. Ik heb er nooit wat mee gedaan, in de zin van het laten onderzoeken. De radio staat hier altijd aan tijdens het eten. Vooral als mijn man aan het eten is kan ik helemaal gek worden. Dan heb ik echt het idee dat een holbewoner is. Hij eet keurig met zijn mond dicht, maar de geluiden die hij hierbij produceert....ik moet mij dan echt op wat anders proberen te focussen. En als hij aan een appel begint dan doe ik mijn oren echt dicht. Dit gaat ook zo op kantoor of in de trein en dan gooi ik ook echt even mijn oortjes in en ga ik muziek luisteren. Alles om die geluiden maar niet te horen. Ik ben wel blij dat het inmiddels duidelijk is dat het een aandoening is. Ik dacht altijd dat de enige was met dat gekke probleem. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Marika:

Goedemiddag iedereen. Hier gaat het weer wat beter. Iedereen nogmaals bedankt, ook voor de privé berichtjes. Volgende week de operatie en verder niet teveel vooruit kijken.

 

Dat heb ik ook bumperjim. Kan niet tegen hoorbaar slikken. Knappen van chips en heel erg niet tegen smakken. Word daar compleet agressief van van binnen. Doe ook alles om niet bij etende mensen te hoeven zitten. Moet het wel dan doe ik de radio aan en de afzuigkap. Het is echt heel lastig en je kan je er niet overheen zetten.  

Kan ook niet tegen rondjes in rondjes. Gaten met iets erin. Laatst las ik dat dat een fobie is. Heeft iemand anders dit ook? Voorbeeld van wat ik vies vind om naar te kijken:

 

 

 

Volgens mn dochter heet dat trypofobie (ik zei al, algemene ontwikkeling :))

opgezocht: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Trypofobie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Fruitvlieg2019:

Mijn vriendin is chinees en als die ontspannen alleen zit te eten horen de buren haar nog smakken. Ik kan er wel om lachen, gelukkig doet ze het niet als er andere mensen in de buurt zijn. Ik ben vorig jaar met haar in China geweest en uit eten met de hele familie. Dan vliegt het half afgekloven voedsel je echt om je oren en heb je het idee dat je met 20 afvalverwerkmachines aan tafel zit. Het geluid vind ik niet zo erg maar malend voedsel in iemands mond zien bederft mijn eetlust.

Myep soep eten met Aziaten is ook een apart plezier :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...