Spring naar bijdragen

Zondag 9 augustus 2020


Yvonne

Aanbevolen berichten

goeiewarmemorgen alweer
gelukkig slaap ik als een roos
want inmiddels de temp. al 25,5 in
de huiskamer. slaapkamer iets koeler, ik denk 23.
Nog geen ventilatie nodig gehad, die apparaten
laat ik het liefst ongebruikt.
Rug nog niet beter, dus de mannen baalden gisteren
met 3 man zetten ze het net niet op.
De grootste mopperkont informeert nu "belangstellend"
hoe het gaat. Die komt vooral voor het ballen. De rest gelukkig
ook voor de gezelligheid. En ook hun lijf verdient wel rustdagen nu.

We maken er gewoon wat van mensen, met al dat gesmolten ijs op
de polen, zou de opwarming wel eens nog sneller kunnen gaan, dus
wen er maar aan-_-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei lady jane:

We maken er gewoon wat van mensen, met al dat gesmolten ijs op
de polen, zou de opwarming wel eens nog sneller kunnen gaan, dus
wen er maar aan-_-

Is ook mijn insteek. Opwarming is een feit, hoe het komt is een achterhoedegevecht geworden, wat doen we ermee daar gaat het om. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Laatste vakantiedagje. Morgen weer werk. Geen zin in. Waarom geen zin in? Omdat het voelt alsof van allerlei dingen moet kunnen (die ik niet kan). Dat is het. Gewoon aan de slag heb ik wel zin in.

Maar blijkbaar denkt iedereen dat ik het wel kan. Alleen ik niet.... 

Nou ja. Story of my life. Mee om gaan. That's it.

En er ligt iets heel ingewikkelds op mij te wachten op het werk. Grappig om te zien dat ik in een rol zit waarbij ik altijd moet aangeven hoe het moet. Dat is.deel van mijn taak. En juist daaraan twijfel ik altijd zo.

Die twijfel brengt mij tot het heel goed uitzoeken. En dat is wellicht wat ik goed doe. 

Omarmen dus. Sowieso.

bewerkt door Lika
Taal
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Niet handig, volop in de verbouwing van een keuken en dan deze temperaturen! Merk dat de jaartjes beginnen te tellen, ik heb me een partij spierpijn van het hakken en breken pfff.

Nog wel gisteren snel zo’n plafondventilator opgehangen in de slaapkamer, dat slaapt wel even wat lekkerder of misschien was ik wel gewoon moe van alle inspanning :rolleyes:

Vandaag een rustdag, even het lijf rust gunnen. Fijne zondag iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Vind het mooi hoe je je gevoelens zo kan benoemen en er bewust van bent @LikaWaarschijnlijk kennen jullie deze al lang maar moest er ineens aan denken, las ooit ergens: moed is juist datgene doen waar je bang voor bent. (Niet dat dat perse moet natuurlijk:)) Ik ga morgen een paar dagen naar een soort (filosofische) miniretraite. Vind het ook best spannend. Heb wel het idee dat dit voor mij op het goede moment komt want ik twijfel momenteel aan veel dingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, het plenst hier! Nu zo’n 30min..tussen bui 1 en 2 3min droog. Wat een geluk!

@Jopie,doe je voorzichtig als je gaat rijden?

@Lika, morgen is morgen..eerst nog vandaag!

 @Cleo66, wat jammer.. maar geeft hopelijk wel rust! 
@Rosee, dat klinkt heel fijn! Wat/waar is dat?

ik ga opstaan..even in de regen dansen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cleo66 en @Vol het is in een klooster met schrijfopdrachten en yoga:) @Cleo66 jammer dat jouw vakantie nu niet doorgaat, maar wat je schrijft: voorpret is minstens zo belangrijk (vaak zelfs nog leuker dan de vakantie zelf, dat geldt iig voor mij haha) Hoop dat het je ook rust geeft dat je nu de knoop doorhakt, volgend jaar hopelijk geen onzekerheden wb corona.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Rosee:

Waarschijnlijk kennen jullie deze al lang maar moest er ineens aan denken, las ooit ergens: moed is juist datgene doen waar je bang voor bent. (Niet dat dat perse moet natuurlijk:)

 

52 minuten geleden zei Jopie:

Ik blijf het prediken: moed is ook durven bang zijn en het dus niet doen, daarom dus niet doen. 

Niet gezond hoe wij hier "moed" zo hoog in t vaandel hebben, wees maar gewoon lief :)

Ik denk dat het allebei waar is. Als je bang bent en daardoor iets wat je wél graag wilt niet doet, werkt het verlammend en kan moed je het zetje in de goede richting geven.

Als je moed gebruikt om jezelf te overschreeuwen, om iets te doen omdat je vind dat het moet, dat je het moet kunnen, maar ergens voel je dat het niet goed voor je is, of dat je het echt niet wilt, (of iets anders) dan kan moed zich tegen je keren denk ik. 
 

“Courage is the willingness to be afraid, but act anyway “ vind ik een mooie. Maar dan er vanuit gaande dat het gaat om dingen die je wel wilt, niet die dingen die (nu nog) een brug te ver zijn. De kunst is natuurlijk het onderscheid te kunnen, durven voelen/weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cleo66, jammer van je vakantie, lastig omschakelen denk ik als je er zo op verheugd hebt. Maar met de motor toeren is ook niet verkeerd. Hoe is het met je lijf?

@Rosee, ik wens je een goede miniretraite, en dat het een goed moment blijkt te zijn.

@Jopie sterkte.

 

Ik heb een boom(pje) voor mijn nieuwe tuin gekocht, één die ik heel graag wilde hebben als ik nog eens een tuin zou krijgen. Je zieT ze niet zo vaak, dus ik was blij dat ik hem had gevonden. Afijn, hij staat hier mooi te wezen, nog wachtend tot ik weet waar hij het beste kan staan. Hij drinkt en groeit, ik trots.
En heeft hij meeldauw! Gisteren nog niets te zien, nu allemaal plekken. Daar ben ik zo sneu van! Ik kan weinig hebben momenteel merk ik, ik ben erg snel van slag. De daadkracht-rek is er behoorlijk uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is daar niet wat tegen te doen Jannigje, meeldauw? Ik ben wat down van de warmte. Kan het niet goed hebben. Ik zat een uurtje te patiencen op de laptop, ga nu maar eens een boek pakken. en op de volgende plek lamlendig zitten zijn. B)

Lekker @Rosee om nu naar een koel klooster te gaan. Hopelijk tref je een leuke groep, en kun je er lekker eten. Dat verschilt nogal per klooster,  dat eten. 

Na twee dagen intensieve yoga merkte ik dat ik zomaar bij een picknicktafel kon aanschuiven, erin en eruit stappen vind ik normaal altijd zo'n gedoe. :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Jopie:

Ha marika! Fijn. 

Hier veilig aan. Duik genomen en nu niets. Paar dagen niets. Weer aarden. 

Ja, @bumperjim ik at ook alleen met dichte oren mee. Juist om de vrede te bewaren inderdaad, want ik verdroeg t echt niet. Is nu wel veel minder trouwens, weer gewoon ergernis.

@Jannigje dat zou voor mij ook een hele zware zijn. Naar uitgekeken, verzorgd, in je hart gesloten (dat is m, volgens mij) en dan krijgt ie dat.... Verdrietig! 

Wat apart joh meteen al 2 anderen die het hebben. De NL vereniging van misofonie schrijft 15-20% maar ik dacht dat dat waanzinnig overdreven zou zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Marika:

Goedemiddag iedereen. Hier gaat het weer wat beter. Iedereen nogmaals bedankt, ook voor de privé berichtjes. Volgende week de operatie en verder niet teveel vooruit kijken.

 

Dat heb ik ook bumperjim. Kan niet tegen hoorbaar slikken. Knappen van chips en heel erg niet tegen smakken. Word daar compleet agressief van van binnen. Doe ook alles om niet bij etende mensen te hoeven zitten. Moet het wel dan doe ik de radio aan en de afzuigkap. Het is echt heel lastig en je kan je er niet overheen zetten.  

Kan ook niet tegen rondjes in rondjes. Gaten met iets erin. Laatst las ik dat dat een fobie is. Heeft iemand anders dit ook? Voorbeeld van wat ik vies vind om naar te kijken:

 

(Ik heb hem maar ff weggehaald voor je :) )

 

Haha nee dat doet me niks. Ik heb wel een probleem met streepjespatronen van ongeveer een halve centimeter breed per streep. Ik heb zo'n t shirt, als ik er te lang naar kijk bv bij het strijken dan word ik helemaal duizelig. Ik strijk trouwens helemaal niks meer met die hitte, bekijk het maar lekker :P 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lika:

Niet in die mate waarin het hier staat en die jouw dochter @bumperjim ervaart.

Overgevoeligheid voor menselijke kauwgeluiden ken ik zelf wel en ervaren mijn dochters ook. Maar niet zo heftig. 

Herken ik zelf ook wel maar zij is vreselijk gevoelig ook op andere gebieden. Een erg leuk kind met een algemene ontwikkeling van heb ik jou daar, vindt alles interessant en kijkt veel documentaires en alles. Maar wel een beetje gehandicapt nu met dit probleem en met hoge gevoeligheid iha.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...