bumperjim Geplaatst 9 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2020 (bewerkt) Ja maar er is een nuanceverschil tussen niet goed tegen kunnen en helemaal gestoord of gewelddadig worden. (Dat laatste doet mijn dochter dan weer niet maar dat is niveau 10 op de schaal van de misofonie club) 9 augustus 2020 bewerkt door bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 9 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2020 Binnen bijna 29 graden, buiten bijna 37 Pfff, hebben jullie het nou ook zo warm ? Gelukkig, vanochtend lekker gefietst samen, en koffie gedronken ergens Straks lasagna eten, krijgen we het nog warmer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 9 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2020 Thuis en even bijkomen met forum vandaag lezen onder de plafondwapper. Die 'geluidsziekte'. Ja, ook bekend mee. Eetgeluiden van een ander, hetzij smakken, hetzij klikken van kunstgebitten, hetzij slurpen en hoorbaar slikken... ik kijk zo iemand aan en zie z'n/haar IQ kelderen tot het niveau van een ongewervelde. Verschrikkelijk. Terwijl ik weet dat ik zelf ook vast niet geheel onhoorbaar zal eten en drinken. Wat ik ook zo'n tenenkrommend stom geluid vind is dat van pakpapier dat ergens afgescheurd wordt, of nóg erger, cellofaanverpakking verwijderen. Het schijnt een heel veel voorkomende 'afwijking' te zijn. Ik moet aan de slag. Camper leeghalen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 9 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2020 Ik zag laatst iemand op tv die er last van had @bumperjim, zoals zij het beschreef had ik het daarvoor niet gehoord. Wat lastig voor je dochter! Ik heb ook dingen/geluiden waar ik slecht tegen kan, maar dat staat in geen verhouding tot wat jij beschrijft. @Rosee, ik heb meteen gegoogeld, de adviezen buitelen over elkaar heen en spreken elkaar soms ook weer tegen. Het is me veel te warm om naar de intratuin oid te gaan, dus ik moet maar even afwachten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 9 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2020 2 uur geleden zei Jopie: @Jannigje dat zou voor mij ook een hele zware zijn. Naar uitgekeken, verzorgd, in je hart gesloten (dat is m, volgens mij) en dan krijgt ie dat.... Verdrietig! Ja, precies dat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 9 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2020 (bewerkt) Ik kan zelf niet tegen die magnum reclames waar iemand zogenaamd de tanden zet in een laag chocola, wat dan een soort 1000 malig versterkte opname van ik weet niet wat voor verschijnsel is, het klinkt als een kruiende gletsjer of zo. Of zo'n biereclame waar zo'n oneindig versterkte klotsende straal zogenaamd in een glas gaat, begeleid door een met veel te veel opgepompte bas zogenaamd warme mannenstem die met consumptie praat.... Ik heb het zelf ook geloof ik nu, misofonie, een beetje althans. Schijnt ook erfelijk te zijn De jingle van de franse playmobil reclame. Daar wordt ik echt lichamelijk niet goed van. Dat heb ik met geen andere reclame. Ik zoek hem niet eens op op youtube om toe te lichten want ik word echt onpasselijk van, zo'n suffe k jingle. Moet wel zeggen dat het confronterend is om zelf de bron van misofonie te zijn naar mn dochter. Kroepoek vind ik zalig om ff luidruchtig te tanden in te zetten. Als ik dat doe dan gaan die airpods echt op 10. 9 augustus 2020 bewerkt door bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 9 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2020 (bewerkt) 35 minuten geleden zei rapilos: Straks lasagna eten, krijgen we het nog warmer Hier is het echt saladetijd. Sla met komkommer, half uitje, 2 peren, tomaatjes, gegrilde pijnboompitten. Had mooi een blauwschimmelkaasje doorgekund maar die hebben we niet vaak in huis, ben de enige die dat lekker vindt. Olijfolie en balsamico. Beetje vis uit blik erbij. En artisanale grissini van de kaasboer. Enfin dat was tussen de middag. Vanavond omelet denk ik, liggen nog een hoop eieren in de koelkast. 9 augustus 2020 bewerkt door bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2020 2 uur geleden zei niks: Heeft iemand ervaring met een draagdoek? Dat lijkt mij ook wel wat, snel een boodschap doen bijvoorbeeld. Ik heb ze veel gebruikt, eerst gewoon een mooie gebatikte doek en later toen ze wat groter werden zo'n draagzak waar de beentjes onderuit staken, die dan op de buik zodat kind met achterhoofd naar mij zat en de wijde wereld in kon kijken. Samen op de fiets zo heel wat kil;ometers afge;egd, en maar praten en verellen en zien hoe ze genoten. In de eerdere draagzak vielen ze zo snel in slaap, was weer net de baarmoeder, maar heerlijk in de winter onder mijn jack. En ideaal idd bij boodschappen doen. Zoon kroop 2 jaar later nog wel eens onder een trui als ik op de bank zat, die had er heimwee naar denk ik. He, leuk even dit terug te halen @niks, en jij hebt het nog allemaal tegoed! niks reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niks Geplaatst 9 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2020 Lijkt mij ook wel fijn. Lekker tegen je aan, of bij papa natuurlijk. Onze kat zou er niet in blijven denk ik @Etty. Nogal een druk beestje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forza Geplaatst 9 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2020 Ik kom vandaag eens meelezen hier. Ben het forum nog een beetje aan het ontdekken. @bumperjim ik ben bang dat ik ook last heb van misofonie. Ik weet dat het een aandoening is en je hoort er steeds meer over. Ik heb er nooit wat mee gedaan, in de zin van het laten onderzoeken. De radio staat hier altijd aan tijdens het eten. Vooral als mijn man aan het eten is kan ik helemaal gek worden. Dan heb ik echt het idee dat een holbewoner is. Hij eet keurig met zijn mond dicht, maar de geluiden die hij hierbij produceert....ik moet mij dan echt op wat anders proberen te focussen. En als hij aan een appel begint dan doe ik mijn oren echt dicht. Dit gaat ook zo op kantoor of in de trein en dan gooi ik ook echt even mijn oortjes in en ga ik muziek luisteren. Alles om die geluiden maar niet te horen. Ik ben wel blij dat het inmiddels duidelijk is dat het een aandoening is. Ik dacht altijd dat de enige was met dat gekke probleem. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 9 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2020 Heb je z’on kinderwagen die je ook tot buggy om kunt toveren? niks reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 9 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2020 57 minuten geleden zei Forza: Ik dacht altijd dat de enige was met dat gekke probleem. Ik dacht dat mn dochter de enige was Geruststellend, ergens wel. Als anderen het kennen en een beetje begrijpen wordt het al makkelijker mee te leven denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 9 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2020 6 uur geleden zei Marika: Goedemiddag iedereen. Hier gaat het weer wat beter. Iedereen nogmaals bedankt, ook voor de privé berichtjes. Volgende week de operatie en verder niet teveel vooruit kijken. Dat heb ik ook bumperjim. Kan niet tegen hoorbaar slikken. Knappen van chips en heel erg niet tegen smakken. Word daar compleet agressief van van binnen. Doe ook alles om niet bij etende mensen te hoeven zitten. Moet het wel dan doe ik de radio aan en de afzuigkap. Het is echt heel lastig en je kan je er niet overheen zetten. Kan ook niet tegen rondjes in rondjes. Gaten met iets erin. Laatst las ik dat dat een fobie is. Heeft iemand anders dit ook? Voorbeeld van wat ik vies vind om naar te kijken: Volgens mn dochter heet dat trypofobie (ik zei al, algemene ontwikkeling ) opgezocht: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Trypofobie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 9 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2020 29 minuten geleden zei Fruitvlieg2019: Mijn vriendin is chinees en als die ontspannen alleen zit te eten horen de buren haar nog smakken. Ik kan er wel om lachen, gelukkig doet ze het niet als er andere mensen in de buurt zijn. Ik ben vorig jaar met haar in China geweest en uit eten met de hele familie. Dan vliegt het half afgekloven voedsel je echt om je oren en heb je het idee dat je met 20 afvalverwerkmachines aan tafel zit. Het geluid vind ik niet zo erg maar malend voedsel in iemands mond zien bederft mijn eetlust. Myep soep eten met Aziaten is ook een apart plezier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niks Geplaatst 9 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2020 Ja @Jannigje deze hebben wij gekocht. Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 9 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2020 Mooi! Ziet er heel comfortabel uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 9 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2020 Vanochtend zo super lekker gezwommen. En vanavond zo super lekker gewandeld. Tevreden. Ik ga slapen. Tis al maandag. Moet zo werken.... rapilos reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 9 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2020 Welterusten en succes morgen @Lika Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 10 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2020 Nog iemand wakker? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 10 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2020 Nee, dacht ik al, jammer. Monoloog voegt niets toe, dus afsluiten dan maar en hopen op een goede nacht en een betere dag. welterusten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 10 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2020 Tot snel @Marika! Sterkte. @Jannigje ben er nu. Jannigje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 10 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2020 Sterkte @Marika en @Jannigje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 10 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2020 11 uur geleden zei niks: Ja @Jannigje deze hebben wij gekocht. Mooi niks ' fijn met vier wielen ben zelf nooi fan geweest van drie wielers. Draagzak heb ik nóóit gebruikt vond juist boodschap met wandelwagen erg fijn om te doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 10 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2020 5 uur geleden zei Marika: Tas gepakt en wachten op vriendin die me naar het ziekenhuis brengt. Ben twee uur te vroeg. Ben over 5 dagen terug, hopelijk eerder. Tot later iedereen. Sterkte met alles .. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 10 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2020 6 uur geleden zei Marika: Tas gepakt en wachten op vriendin die me naar het ziekenhuis brengt. Ben twee uur te vroeg. Ben over 5 dagen terug, hopelijk eerder. Tot later iedereen. Heel veel sterkte!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden