Spring naar bijdragen

Dinsdag 16 juni


Maja

Aanbevolen berichten

Liefst zou ik helemaal willen stoppen als dat niet lukt mij helemaal doodzuipen. Volgens velen hier is er geen middenweg hier, zij bepalen dat. Nou dan is het heel makkelijk.

Mijn ex wil dat ik mij weer wil laten opnemen, crisis.

Ga er tegen in maar hij heeft nu wel weer gelijk, weer dat hele circus maar wat voel ik mij veilig dan. Blijf vechten ertegen.. Slap zwak persoon ben ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ze mij crisis willen opnemen dan wil ik iig heel veel gedronken hebben niet een paar bier, dat kan niet. Ga bestellen en laat mij helemaal gaan, dan maar crisis kan mij niks meer schelen. Gaan zij maar bepalen dan. Wil niks meer dat is nog erger, ver heen, kan niks meer aan bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aanvaarden en willen zijn slechts het begin. Anders bekijken, eventueel (zelf) veranderen, zijn het vervolg. Daar ontbreekt het vaak aan. Dan komt
het steeds neer op hetzelfde doen en een ander resultaat verwachten.

Wat betreft dat 'levenslang' werkt het hier op het forum net zo als in het buiten-dit-forum-leven. Vertrouwen (terug)krijgen lukt meestal
door (heeeeeeeeeeeel) lang betrouwbaar te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Bor, we zijn niet allemaal hetzelfde, we hebben allemaal drankprobemen (gehad soms)
maar gaan daar echt anders mee om. In al die jaren heb ik bijv. jou en Smaragd nooit de wens
uit zien spreken om echt te stoppen. Een soort van trots op het op jullie manier doen, elkaar
daarin steunen, soms zelfs opjuttend. En zij-wij creeren. komplottheorieen spuien, van je af meppen,
anderen beschuldigen, niet echt eigen rol willen/kunnen zien, laat staan daar naar handelen.
Jijzelf bent enorm gegroeid hier. Ik lees je veel liever dan een paar jaar terug. Maar ik ben bang dat
je een blinde vlek hebt als je een protegé wilt redden/behoeden. En dat weet je denk ik al lang.
Niemand van ons kent Samargd echt, niemand wenst hem kwaad toe. Maar mij maakt hij wel kwaad
met zijn gedrag. Hoe hij in wezen is en hoe hij zich gedraagt hier, zijn uitersten.
Ik gun je beter Smaragd. Maar ik laat me niet meer gebruiken hierin. Net als wat Cleo zegt en niks, en
ikzelf dus ook; ik ben ook mens, heb ook gevoelens, dus houd het alsjeblieft bij jezelf voortaan.
Ik hoop oprecht dat je uit deze cirkel weet te stappen en je problemen gezond aangaat, en er van af komt.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@SanMiquel, een ban is niet zozeer bedoeld om een forumlid op het rechte pad te brengen als wel om de andere forumleden (tijdelijk) te 'beschermen' tegen
ongewenst gedrag. Dit hele forum is geen 'behandeling' als wel een veilige omgeving om onze ervaringen met het de baas worden van ons alcoholgebruik
met elkaar te delen. Zo zie ik het tenminste. Een ban niet als straf voor de gebande maar als bescherming van het forum tegen de gebande.
Wel kun je tijdens 'je ban-tijd' overdenken waarom je dan wel een ban hebt gekregen en het gedrag dat daartoe heeft geleid proberen te veranderen. Al dan
niet met hulp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

SM, lief dat je uitlegt hoe het voor jou was, maar ik lees Smaragd al 10 jaar ruim afwisselend in deze buien,
de maat is gewoon vol bij mij, en ik mag mijn eigen grenzen hier aangeven.
Je bent niet de eerste en niet de laatste die je eigen herkenning hier projecteert.
Ik heb al jaren begrip, maar ik keur het toch af, en dat mag. Zie ook anderen geraakt/gekwetst worden steeds.
In mijn beleving is excuses niet meer voldoende, zeker niet als die staat tussen alweer verwijten in, die zijn
idd niet gemeend. Ik denk dat smaragd dat zelf ook wel erkent. Af en toe lijkt het alsof hij wel moet excuses maken
om hier te kunnen blijven schrijven. Ik meen dat ik dat bij jou ook herkende vroeger Bor, klopt dat?
In mijn drinken tijd deed ik dat ook. Ik wist dan dat ik te ver was gegaan ergens mee, en had "spijt" maar wist ook dat
ik er niet mee zou kunnen stoppen nog. Althans dat dacht ik toen, want het bleek wel degelijk te kunnen.
Er zijn hier vele binge drinkers (geweest) SM maar echt niemand die ik gelezen heb, gedraagt zo, als ik Smaragd lees.
Ik begrijp er ook echt niets van dat, mocht er een stoornis zijn, en als het klopt wat Bor schrijft, over hulp (therapie?)
dat er nooit een diagnose is gesteld. Of althans wij lazen die hier niet. Maar hoe dan ook, je schrijft hier virtueel en dient
je eigen verantwoording te nemen, of dat stoornis, medicijnen, dronken gedrag of wat ook betreft.
Ik zal het nooit accpeteren. Ik heb geen relatie met Smaragd en wens neutraal behandeld te worden.
Als hij dat niet kan, dan hoort hij hier niet.
Klinkt bot, maar ik meen het wel. We ondersteunen iedereen hier, mits de regels van Tactus in acht worden genomen.
Of er nou gemodereerd wordt of niet.
Voor mij werkt wat jij en Bor doen een beetje averechts zelfs. Zeker Bor weet hoe lang dit al gaande is. En meer hier.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...