Spring naar bijdragen

Zo moeilijk


Marcia

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Naar paar jaar van afwezigheid hier toch mij weer ingelogd.Ik ben vrouw 58 en al zo'n 25 jaar verslaafd aan alcohol(drink gemiddeld anderhalf liter wijn op een avond ,dat begint direct als ik thuis kom van het werk,dus lig meestal om 8 uur al te slapen want dan heeft de alcohol zijn werk gedaan(heerlijk ontspannen en moe) Ik ben er nu zo klaar mee en ben dus 2 dagen geleden gestopt,zonder hulp of zo want praat hier met niemand over omdat ik mij heel erg schaam.Ik heb het nu zo moeilijk,ik heb al 10 keer op het punt gestaan om naar de winkel te gaa

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Marcia, het kan heel moeilijk zijn in het begin maar het kan ook een geweldige bevrijding zijn! Heerlijk niet meer te hoeven zuipen, weer écht gaan leven, blij zijn met jezelf, al die dingen doen waar je met je dronken kop nooit aan toe kwam. En echt, het wordt makkelijker, houdt vol hoor, neem een glas water en nóg een. Poets je tanden, ga onder de douche, lekker lotionnetje op... Ga lekker vroeg naar bed met een pot thee en een mooi boek en wees trots op jezelf. Je kan het! Hou vol, het is zoooooo de moeite waard :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Marcia,
veel op het forum lezen en schrijven
goeie afleiding en motiveert vast
als je ziet dat wij hier ook doorheen gingen
het kan dus. wij zijn even jouw virtuele familie
hier hoef je geen schuld en schaamte te voelen
en kun je mee ontdekken wat onder je afhankelijkheid zit
want als je daarmee aan de gang gaat ben je niet meer afhankelijk
van drank. Veel, moed en wijsheid; dit hoeft meer één keer
en dat is ook wel genoeg, laat het leven maar weer leuker worden voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal.

Bedankt voor jullie lieve berichtjes! Dit was nacht 3 zonder wijn en helaas lukt het slapen nog niet echt.Heb tot 2 tv gekeken(vandaag vrije dag) en toen lukte het nog niet om te slapen maar dat zal vast beter worden.Ik heb eigenlijk nooit last van een kater gehad ,misschien omdat ik al omdat ik al om 20.00 op bed lag ?.Maar ok,weten jullie wat ik nu aan het doen ben?Ik ben mijn huis eens grondig aan het aanpakken,schoonmaken dus.Had ik nooit geen zin in omdat ik alleen maar aan drank dacht.Nou lieve mensen,ik vind het heel fijn dat ik hier even dingen  van mij af kan schrijven,en zo blij voor jullie aandacht.Deed mijn mail open en zag dat ik berichtjes had,zo fantastisch merk dat mij dat echt steunt:rose: voor jullie allemaal.Nou ik ga even weer verder met opruimen.....Fijne dag allemaal 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marcia,

Wat goed van je, dag 3 al! En zie je; je gaat dingen aanpakken die je normaal niet deed. Je hebt tijd over en een heldere blik zonder die drang om weer te moeten drinken. Ik ben vandaag een week gestopt, nog niet heel lang maar die bevrijding waar Yana het over heeft voel ik nu al. Ik schaamde me ook en dronk ook al voor etenstijd en lag er ook vaak vroeg in juist omdat ik geen kater wilde. Heel de avond was vaak naar de knoppen. Nu speel ik nog met de kat, lees mijn boek, kijk een stomme film, ruim nog wat op, klets gezellig met mijn man. Ik dacht altijd dat ik gelukkig werd van die ontspanning die wijn me gaf maar ik ben 1000 x gelukkiger zonder. Wil de wereld weer omarmen en echt zien en die helderheid daarbij is geweldig. Echt! Fijn dat het forum je helpt, mij ook. Had het zonder misschien niet volgehouden;) 

groetjes van Pats 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel! En nee ik heb mijzelf niet beloond met een wijntje,hoewel ik er net wel even aan moest denken daar ben ik eerlijk in.Heb nu de hele keuken op de kopstaan :-) Maar dag 4 heb ik dus ook gered,Moet eerlijk zeggen dat ik mij nu veel beter voel,eerst nergens geen zin in(ja aan wijn)Maar als ik nu zie hoe schoon mijn huisje wordt word ik gewoon blij!  Dus op naar dag 5

Nogmaals heel erg bedankt voor jullie steun,doet mij goed.Gr Marcia

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Marcia en wat ga je goed! Heerlijk hè, een opgeruimd huis is ook een opgeruimd hoofd? Hoe heerlijk is het om in een fris huis te zitten?

Het begin is moeilijk, het is doorzetten en volhouden. Jouw lichaam zal je dankbaar zijn. In het begin heb je behoorlijk last van detoxen, bij mij duurde dat iets van 2 maanden. Ik was moe, neerslachtig, last van verstopping in mijn darmen, veel hoofdpijn en slecht slapen. Je moet hier doorheen, maar daarna voel je je veel beter. 
 

Heel veel succes en je kunt het. Neem elke dag opnieuw het besluit om alcoholvrij door het leven te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey sensitief bedankt voor je lieve berichtje.Moet eerlijk zeggen dat ik al die symptomen die jij had ik niet heb(behalve het slechte slapen dan)Ik zit nu op dag 5 en moet eerlijk zeggen dat het mij moeilijk valt:-(Steeds dat vervelende stemmetje in mijn hoofd die zegt:ik heb zin in alcohol.Is er ook een richtlijn qua tijd bedoel ik dat ik over het ergste heen ben? 

Groetjes Marcia

bewerkt door Marcia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Cleo,Jeetje dus naar bijna 22 maanden komt dat stemmetje nogsteeds,daar schrik ik idd van.Zal idd eens op zoek gaan naar een goedboek over alcohol verslaving,misschien kan iemand mij hier een goed boek aanraden? Voor nu heb ik dag 5 overleefd,op naar dag 6:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sensitief,Idd heel erg verhelderend!Dank je.Ik moet zeggen dat ik mij nu naar 5 of was het al 6 :-)dagen al veel beter voel.Heb opeens weer zin om te winkelen etc,normaal was ik de hele dag maar bezig in mijn hoofd met alcohol.Vanmiddag komt mijn zus te eten,week geleden moest ik er niet eens aan denken om iemand uit tenodigen nu verheug ik mij daar zelfs op.Zoals ik mij nu voel heb ik mij lang niet gevoeld .Heb gelukkig ook geen lichamelijke ontwenningsverschijnselen behalve slecht in slaap komen maar dat zal ook wel beter worden.Geestelijk natuurlijk nog wel. Gr en fijne dag Sensitief:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...