Sowhat Geplaatst 28 april 2020 Rapport Share Geplaatst 28 april 2020 Een klein gedeelte van de wereldbevolking heeft welvaart, de rest bittere armoede. nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pats Geplaatst 28 april 2020 Rapport Share Geplaatst 28 april 2020 @Bor sterkte ... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 28 april 2020 Rapport Share Geplaatst 28 april 2020 2 uur geleden zei Adri02: 't Is natuurlijk wel heel anders dan destijds, in die zin dat 'we' nu veel meer weten over de werking en verspreiding van dergelijke ziektes en dus niet onze toevlucht zoeken tot regendansen, haarlemmer olie en bidden tot een god, maar ons beschermen tegen overdracht (voor wie dat wil) door afstand te houden, hygiëne te betrachten, en ondertussen te werken aan een vaccin en in afwachting daarvan aan steeds betere symptoombestrijding. Kortom: onze vooruitzichten zijn beter dan die van die pestlijders. En, wordt het daar enigszins beter van? deimmerverwardlijkendenimmerverwarde Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 28 april 2020 Rapport Share Geplaatst 28 april 2020 Het is wel zo dat de extreme armoede behoorlijk is afgenomen in landen als China en India (en die hakken er statistisch flink in) maar vrijwel niet in grote delen van Afrika, vooral te wijten aan wanbestuur en aan het beschermen van de eigen (Europese) markt met name agrarische produkten - yep ook dat is Europa. Maar ja zonder mondialisering zaten we op een enorme bult varkensvlees in een immense melkplas zonder mobieltje om een selfie te maken. Pats reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 28 april 2020 Rapport Share Geplaatst 28 april 2020 Getsie ik moet nog eten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 28 april 2020 Rapport Share Geplaatst 28 april 2020 (bewerkt) Nou Frankrijk gaat versoepelen 11 mei. De winkels gaan weer open. Restaurants/bars nog niet en niet meer dan 10 mensen samen. De limiet van een straal van 1 km vervalt en wordt nu 100 km behalve speciale redenen. Collectief sporten blijft taboe voorlopig maar individueel mag weer ongelimiteerd, YES Of parken etc open gaan hangt af vd statistieken van het departement, er wordt een verdeling gemaakt tussen daar waar weinig en daar waar veel gevallen zijn (Parijs, noord-oosten, Lyon, Marseille...) De scholen is nog een heel onduidelijk ingewikkeld verhaal. Onze kids moeten tot eind mei de beslissing afwachten. De jongste heeft al stiekem een Disney+ abonnement genomen 28 april 2020 bewerkt door bumperjim Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst 28 april 2020 Rapport Share Geplaatst 28 april 2020 (bewerkt) 59 minuten geleden zei Jopie: (overigens denk ik ook dat dit gewoon bij de mens hoort, streven naar groei om de groei, dus geen wijzerij (meer) naar de toevallig geslaagden, maar dan nog) Je schrijft "groei om de groei". Maar profiteer jij ook niet van allerlei zaken die de modernisering ons heeft gebracht? Bovendien is het echt niet zo dat de "toevallig geslaagden" niets bijdragen aan de "minder geslaagden". De sterkste schouders dragen de zwaarste lasten. 28 april 2020 bewerkt door Sandro Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 28 april 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 april 2020 8 uur geleden zei Bor: Is het nou nog steeds niemand opgevallen dat we vandaag schrijven op een dagdraadje van 28 Maart i.p.v. April? Sorry dat was ik ' was nog vroeg en niet geheel bij met gedachten.. Ik verander het Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marietjestopt Geplaatst 28 april 2020 Rapport Share Geplaatst 28 april 2020 Hier weer een droge dag. En dan bedoel ik niet de regen maar de alcohol De gele laag stuifmeel is niet meer op mijn autootje te zien na de regen. En verder heb ik het al de hele dag koud. 10 graden verschil met gisteren, brrrrr. Ik ga vast lekker mijn warme bedje in. Lekker nog wat lezen. Welterusten alvast! Senna33, rapilos en Rapid reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marietjestopt Geplaatst 28 april 2020 Rapport Share Geplaatst 28 april 2020 @Lieke7777 alvast voor morgen Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 28 april 2020 Rapport Share Geplaatst 28 april 2020 Vandaag ook dagpact geslaagd Rapid, Senna33 en Marietjestopt reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Senna33 Geplaatst 28 april 2020 Rapport Share Geplaatst 28 april 2020 En hier ook Marietjestopt, Rapid en rapilos reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Malou Geplaatst 28 april 2020 Rapport Share Geplaatst 28 april 2020 Nog wat tv kijken. En zo nog een wandeling maken. Wat opgeruimd enzo. Niet drinken vandaag geen probleem. rapilos en Marietjestopt reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 28 april 2020 Rapport Share Geplaatst 28 april 2020 Hele fijne dag hier. Geen idee waarom nu wel en gisteren niet. De omstandigheden waren gisteren beter, maar ik was vandaag beter. Blijer. Rustiger. Dat noemen we beter:-) Misschien is het zo dat het nog steeds komt doordat mijn vader altijd moeilijk was met feestdagen. Heb ik dat overgenomen? Anyway. Vandaag vanuit rust en in rust. Heerlijk. bumperjim reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 28 april 2020 Rapport Share Geplaatst 28 april 2020 Observatie: fijn komt meer uit jezelf dan van de omstandigheden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 28 april 2020 Rapport Share Geplaatst 28 april 2020 Klopt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 28 april 2020 Rapport Share Geplaatst 28 april 2020 Is ook zo. Mooi om soms zo duidelijk te zien toch? Alles zat mee gisteren, alleen ik niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 28 april 2020 Rapport Share Geplaatst 28 april 2020 Slaap lekker allen . Ik ben enigszins bang om de nacht in te gaan, ik droom al enkele weken zo naar.....maar uitstellen helpt niet. Heb ik namelijk ook al geprobeerd. Diepe zucht, toch maar naar boven dus en hopelijk valt het aankomende nacht mee. Ik ben er eerlijk gezegd wel klaar mee nu. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sowhat Geplaatst 28 april 2020 Rapport Share Geplaatst 28 april 2020 @Lika, lees net dat het is toegestaan om met 1 of 2vaste bezoekers zelfstandig wonende ouderen weer thuis te bezoeken. Ook binnen 15 mtr afstand. Fijn om weer bij je moeder te kunnen zijn. Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 28 april 2020 Rapport Share Geplaatst 28 april 2020 Goedenavond en welterusten voor velen meteen ook maar. Ik hoop dat het meevalt @nancy, ik stuur een virtuele dreamcatcher, misschien helpt het. nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rapid Geplaatst 28 april 2020 Rapport Share Geplaatst 28 april 2020 Weltrusten,net thuis van werk,nu een cola en chips,droge afmelding rapilos en Marietjestopt reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden