Spring naar bijdragen

Dinsdag 28 april


Lieke7777

Aanbevolen berichten

48 minuten geleden zei Etty:

Goedemorgen,

Er zijn  hier behoorlijk wat wandelaars volgens mij  @Pats. Ik vind het ook heerlijk.  Wij zijn vorig jaar begonnen aan het Pelgrimspad vanaf Amsterdam.  We zijn voorbij Den Bosch.  En gaan het dit jaar afmaken tot Maastricht. Wie weet verder richting Frankrijk.   Het Marskramerpad lijkt me ook mooi.   En naar Rome. 

 

 

 

Gaaf hoor! Gaan jullie dan in etappes elke keer naar een nieuw startpunt en hoe dan weer terug? Ben beetje benieuwd naar hoe dit logistiek werkt. Wij willen ook graag de route lopen langs kust Normandië. 
rome is super, ben ik vorig jaar geweest met mijn oudste dochter! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook zo'n wandelaar. Gisteren 7 km gelopen, de stad uit. Vanmiddag met vriendin stadswandeling. Zal een groot verschil zijn met gisteren, qua drukte. Ik heb wel weer erge zin in een echte boswandeling. Klompenpaden vind ik ook mooie routes, die zijn goed aangegeven.

1 uur geleden zei Senna33:

Dagpact:

Billy

Maja

Pats

Marietjestopt 

Rapilos

Senna33

Lonster

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier volop regen
Toch naar de tuin geweest
Laatste aardappelen geplant, nieuwe radijs gezaaid (oude oogst al opgegeten :) )
Mest op het nieuwe gazon en sla plantjes uitgeplant
Nu toch een beetje koud geworden, dus maar weer maar huis gegaan
Het onkruid tiert trouwens ook weer welig
Daar is gewoon niet tegen op te schoffelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier miezert het al uren gestaag door. Electra is gerepareerd. Monteur heeft de hele fiets gecheckt, dus kan weer veilig de weg op. Maar heb geen haast. Mooie week voor grote schoonmaak die ik al jaren halfhalf deed. Heel veel pauzes nu, dan mag ik er lang over doen:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De regen is hier nu ook.

Ik denk dat er naast de griepprik ook een COVID19 prik komt, zodra die beschikbaar is. En dan nog verdwijnt het virus niet, net zoals de griep nog steeds bestaat ondanks de griepprik. Het kan misschien wel zo zijn dat het coronavirus minder makkelijk muteert. Dat zou een meevaller zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei Sowhat:

En ineens dringt het tot mij door dat het Corona virus nooit meer weggaat en wij pas rustiger kunnen ademhalen als er een vaccin is. 

Pre. Cies. Dat becijferde ik al een paar weken geleden. Een vaccin of groepsimmuniteit. Maar om groepsimmuniteit te bereiken moet je er waarschijnlijk aan geloven. En dat proces kan wel een jaar duren (vaccin ook zoals bekend) en als het te snel gaat dan raken de IC's overstroomd.

De acceptatie is bij mij nog niet gelukt maar het begint wel door te dringen dat het zinloos is te denken en te geloven en te hopen dat er een hack bestaat. Mn buurman heeft het helemaal in het begin al gehad, die is nu relaxed. Misschien kan ik me het beste nu expres laten besmetten 2 weken voor het eind vd lockdown nu het nog rustig is op de IC. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei bumperjim:

Mn buurman heeft het helemaal in het begin al gehad, die is nu relaxed. Misschien kan ik me het beste nu expres laten besmetten 2 weken voor het eind vd lockdown nu het nog rustig is op de IC. 

Doe maar niet. Het heeft er namelijk alle schijn van dat je het gerust nog een keer kan krijgen, dus dat die immuniteit niet bereikt gaat worden...

Geldt ook voor je buurman dus, een gevoel van schijnveiligheid? Who knows..

bewerkt door nancy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las een artikel in de krant over de vleermuis. Want die sjouwt (vliegt) rond met al die virussen en dus vroeg de krant zich af hoe komt het dat die vleermuis zo resistent is tegen al die rommel? Maar dat istie helemaal niet, alleen hij plant zich voort als een razende roeltje, dus probleem opgelost. 

Zouden wij ook kunnen ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier nog steeds droog, die drie druppen van eerder op de dag tel ik niet mee, ze kwamen trouwens niet verder dan halverwege de tuin ... 
Het zou inmiddels weer moeten regenen hier, maar helaas. 
We blijven hopen. 

Dagpact:
Billy
Maja
Pats
Marietjestopt 
Rapilos
Senna33
Lonster
Yvonne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Adri02:

't Is natuurlijk wel heel anders dan destijds, in die zin dat 'we' nu veel meer weten over de werking en verspreiding van dergelijke ziektes en dus niet onze toevlucht zoeken tot regendansen, haarlemmer olie en bidden tot een god, maar ons beschermen tegen overdracht (voor wie dat wil) door afstand te houden, hygiëne te betrachten, en ondertussen te werken aan een vaccin en in afwachting daarvan aan steeds betere symptoombestrijding. Kortom: onze vooruitzichten zijn beter dan die van die pestlijders.

Ik draag anders wel een zelfgemaakte armband van koper sinds een paar weken. Je weet nooit waar het goed voor is, baadt het niet, dan schaadt het niet. :blush:

In de strijd tegen ziektekiemen is koper de laatste jaren in beeld gekomen. Een metaal waarvan de kiemdodende werking –opvallend genoeg– in de oudheid al bekend was. Zo beschrijft een Egyptische tekst op een papyrusrol, daterend van tussen 2600 en 2200 voor Christus, al hoe koper kan worden gebruikt voor de ontsmetting van wonden en het steriliseren van water.

Ook Grieken, Romeinen, Azteken en andere oude beschavingen kenden de antimicrobiële eigenschappen van koper. Ze gebruikten het, vermalen tot poeder, tegen huidaandoeningen. Ook blijkt uit archeologische vondsten uit Pompeï en Herculaneum dat Italiaanse artsen in de eerste eeuw instrumenten van koper en brons gebruikten.

En misschien moet ik mijn potje Haarlemmerolie ook weer eens tevoorschijn halen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...