Spring naar bijdragen

Pats stopt ook


Pats

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik heb dit forum net ontdekt, beetje meegelezen. Wel met een reden natuurlijk: ik stop ook. Ik heb net mijn laatste wijntje op. Ik wil al maanden stoppen, maar zo moeilijk om echt die knop om te zetten. Met iedere kater dacht ik : dit moet stoppen. Iedere avond miste ik weer de wijn. In 4 jaar tijd is het er langzaam in geslopen. Ik ben 43 met 2 puberdochters en hertrouwd met de liefste man. Hij maakt zich zorgen en ik ook. Ik dacht altijd het valt wel mee! Ik zit toch niet ochtends al aan de drank en ik kon wel af en toe een dag overslaan .. maar dat werden steeds minder dagen en ik werd nerveus bij het idee van geen wijn in huis hebben, dan reed ik toch met een smoes nog even naar de supermarkt. Niet best. Als ik terug denk aan 5 jaar geleden, toen dronk ik amper! Kan me er niks meer bij voorstellen, hoe kwam ik de avond door? Nou dat dus. Ik wil het niet meer. Wil weer energie voor leuke dingen en me niet verschuilen in die roes. Voor mezelf, mijn kinderen en mijn man.. en mijn leven. Dus hoi! Ik ga ervoor en lees graag mee! 
 

Groetjes Pats 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Lieke7777. Ik heb een moeilijk eerste huwelijk gehad met een narcistische man en een heftige tijd toen ik weg ging met mijn meiden .. dus daar zit een hoop zeer. Ik denk dat ik dat niet heb verwerkt en heb weg gedronken .. dus wat ik zei ja dat gaan emoties geven maar ik moet ze een keer doormaken misschien. Maar dat zeg ik nu makkelijk hè?! Ik heb jouw verhaal gelezen net ...jeetje ... wat een krachtige vrouw ben je, zo kom je over, wat ben je goed bezig! 100 dagen .. dat is zo knap! You go girl! Op naar meer en ik ga morgen voor dag 1 ...! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk Pats, welkom hier op het forum. De knop om en niet teveel tijd verdoen aan terugkijken naar vroeger maar vooral ontdekken wat je allemaal nu voor leuks kunt oppakken zonder die wijn, dat is mijn advies. Dat is ook ongeveer de manier waarop ik het zelf een aantal jaren geleden aangepakt heb,en het bevalt me nog steeds prima. Er zijn ook verschillen hoor. Ik ben dus zo iemand die er 40 jaar voor nodig had. We zijn allemaal weer anders, en toch kunnen we best veel van elkaar leren. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, ja ik ga ook voor 0. Ik weet dat ik het niet meer kan, dat ene glas bij het eten, dat zit er niet meer in. Zou het dolgraag willen hoor. Dus niks meer en ga deze dag tegemoet. Denk nu wel al pfff en het weekend dan? Tja patsboem ... volhouden natuurlijk.. jullie allemaal een fijne dag gewenst en succes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom! Herkenbaar verhaal al verschillen onze voorgeschiedenissen. Het lijkt een handig middel om iets vol te kunnen houden, maar dat blijkt tegengesteld te werken in the end.

Toen ik het stoppen gIng zien als een bevrijding/ontsnapping werd het wel gemakkelijker. Maar vooral: het is een besluit en dat voer je uit. Punt uit. Geen ja maar, geen 1, geen niets. Besluit. Stay strong!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Lika:

Welkom! Herkenbaar verhaal al verschillen onze voorgeschiedenissen. Het lijkt een handig middel om iets vol te kunnen houden, maar dat blijkt tegengesteld te werken in the end.

Toen ik het stoppen gIng zien als een bevrijding/ontsnapping werd het wel gemakkelijker. Maar vooral: het is een besluit en dat voer je uit. Punt uit. Geen ja maar, geen 1, geen niets. Besluit. Stay strong!

Dank je wel Lika; zo wil ik het ook zien, een bevrijding om het niet meer te doen en niet een ontsnapping om er weer naar te grijpen! Goeie gedachtegang, ga ik in mijn koppie houden! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom

De eerste dag na mijn uitglijder was ook een makkie. Ik werd ziek van de laatste keer, gelukkig maar. Stond bijna een jaar droog. Nu tijdelijk thuis door de crisis, en ja veel vrije tijd soms tot aan verveling toe. Mijn valkuil. Deze periode actief op het forum en dagpact helpen mij. Ook als ik mijn nare ervaringen terug lees. 
Dronk je veel op een dag? Dapper besluit van je, heel veel succes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pats, welkom hier! 

Het is de eerste tijd vooral onwennig,  je houdt ook tijd over. Maar dat komt echt goed, op een gegeven moment táál je er niet meer naar. Kijk vooral naar de voordelen! Het mooiste cadeau krijg ik elke ochtend: nuchter wakker worden, geen duffe kop, meteen energie. Het gaat je lukken, echt! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het zeker nu denk ik extra moeilijk .. met het thuisblijven en de verveling maar aan de andere kant; geen terras en geen etentjes (lees: zuipfestijnen want dat waren het bij ons) met vrienden. Mijn valkuil is wel ook het mooie weer, na de thuiswerkdag de laptop dicht en een wijntje in de tuin met lekker eten was voor mij normaal. Ik drink denk ik al 2 jaar een fles of 5 of 6 per week. De 2 jaar daarvoor misschien 3 alleen in het weekend. Soms ook wel wat minder maar soms ook een biertje of een gin tonic voor de afwisseling... 1 dag per week, de maandag was mijn niet-drink dag .. klinkt niet best als ik dit zo opschrijf! Ik ging ook steeds sneller .. soms was de fles om 19 uur al leeg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo deed ik dat ook; de fles open nadat je thuis komt van werk. 

Een deel is ook gewoonte, die je moet veranderen. Ga dus niet zitten sippen met een glas water rond de tijd dat je normaal de eerste nam. Maar blijf een beetje actief en doe wat anders. Misschien leuk om extra lekker te koken om jezelf te motiveren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echt hè ... ik heb net dus een grote beker thee gemaakt!;) lekker in het zonnetje haha! Manlief heeft al gekookt en het staat in de oven dus hoef niks meer te doen .. dus verveling is er nu wel een beetje! Ik ga dit forum maar even beetje lezen of mijn boek in de tuin. Komt goed maar moet even door dat moment.

.. en een stukje brie gepakt .. smaakt toch minder met thee maar misschien ga ik het ooit een perfecte combi vinden

bewerkt door Pats
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Begrijpelijk dit moment van het normaliter een fles wijn open trekken en nu opeens iets anders moeten doen.

Je zult op een gegeven moment voelen dat dit moment slijten gaat  ,  het wordt normaler .

 

Bedankt voor je lieve woorden , krachtig ben ik zeker maar dammm wat is het moeilijk rechtop te blijven staan !! heb heel wat te slikken gehad.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Lieke7777:

 

Begrijpelijk dit moment van het normaliter een fles wijn open trekken en nu opeens iets anders moeten doen.

Je zult op een gegeven moment voelen dat dit moment slijten gaat  ,  het wordt normaler .

 

Bedankt voor je lieve woorden , krachtig ben ik zeker maar dammm wat is het moeilijk rechtop te blijven staan !! heb heel wat te slikken gehad.

 

Ja ik kan me er niks bij voorstellen wat je meemaakt momenteel en daarom mag je zo trots zijn ; je hebt gekozen voor die andere weg en daar is een sterke wil voor nodig en je kunt het .. het leven kan zo mooi zijn zonder dat stomme gif .. jij kiest en jij kiest nu het enige juiste 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...