Spring naar bijdragen

Vrijdag 17 april 2020


Maja

Aanbevolen berichten

 

24 minuten geleden zei Marietjestopt:

Dagpact;

Myle
Maja
Rapilos

Marietjestopt 

Lonster

Gewoon weer verder. Nou ja gewoon, ik vind het best moeilijk. 

Gisteren heb ik bedacht waarom dat was. Ik drink af en toe, maar nooit thuis. Maar nu de restaurants en cafés en theaters dicht zijn heb ik die gelegenheid niet meer. En ook minder de ontspanning van dat samenzijn. Nu spreek ik overdag af en toe wat af, meestal voor koffie-to-go ergens, wandelen. Ik verveel me 's avonds. 

Ja allemaal gezaag. Maar die bewustwording is wel goed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Lonster:

 

Gewoon weer verder. Nou ja gewoon, ik vind het best moeilijk. 

Gisteren heb ik bedacht waarom dat was. Ik drink af en toe, maar nooit thuis. Maar nu de restaurants en cafés en theaters dicht zijn heb ik die gelegenheid niet meer. En ook minder de ontspanning van dat samenzijn. Nu spreek ik overdag af en toe wat af, meestal voor koffie-to-go ergens, wandelen. Ik verveel me 's avonds. 

Ja allemaal gezaag. Maar die bewustwording is wel goed. 

Ja verveling he ' heel begrijpelijk dat je dan toch de verleiding naar alcohol  drinken makkelijker  meegrijpt . Hier ook redelijk verveling   merk dat ik ook veel spelletjes speel is  ( hay day) is ook verslaving  gedrag maar alsnog beter dan drinken  bovendien heb ik samen met mijn man veel geklust in huis.    Vanmiddag nog een keer de hoge druk over de tegels heen halen dan zijn ze netjes weer. 

 En tja vandaag zag ik vijf weken geleden mijn kinderen voor het laatst ook al mbt  corona regels  .. geen fysiek contact  met ze...  heb nu 1 keer per week 15 a 20 min  beeldbellen met ze...    hoe houd ik dit vol   :-(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lieke7777 Ja elke dag een meeting is ook waar ik me aan wilde houden. Het is juist nu makkelijker (vind ik) om er zoveel te kunnen bijwonen. Digitaal is anders dan in persoon maar toch wel helpend. Al luister je maar gewoon, zeg zelf meestal niets of weinig. Zou het leuk vinden om je te zien.

En je kinderen al 5 weken niet "echt" gezien, pff. Lijkt me heel moeilijk en ik heb geen advies hoe vol te houden. Maar misschien helpt het je om zoveel mogelijk van je af te schrijven. Kan in een dagboek of hier. Weet dat je welkom bent met alles waar je mee worstelt.

@Lonster :rose::rose: Geen woorden maar wel veel sterkte

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een van m'n broers heeft het momenteel ook moeilijk met z'n kinderen én z'n vrouw niet zien. Vorig jaar mei vertrok hij voor z'n werk naar zee en
eind februari zou hij verlof hebben en voor het eerst in twaalf jaar met z'n gezin naar Nederland komen om oma te bezoeken. (Ze wonen op de Filipijnen).
Hij was nog net op tijd (voor de maatregelen) van z'n schip af en kon hier naar Nederland komen waar z'n werkgever zit, maar kon toen niet meer verder naar huis.
Momenteel zit hij samen met een collega die "in hetzelfde schuitje zit" in een appartementje in Schiedam. Af te wachten hoe of wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Senna33:

Myle goed je weer te lezen. Ik miste je opeens weer maar ik dacht laat haar maar, ze komt wel weer. En zie ;) 

Thanks. En ik blijf wel komen ;)

Nu even naar mijn buurman die niet bij de uitvaart van zijn neef kan zijn. We steken een kaarsje aan om 11 uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kohtje dat is ook erg sneu voor je je broer  zo ver van vrouw en kinderen ..

@Myle  er zijn 3vermelde aa meetings vanavond op de website aa ,  denk dat ik de 12 stappen meeting volgen ga of volg jij online iets anders ? En inderdaad  zo veel mogelijk afleiding as weekend heb ik ook 2 dagdiensten  op werk mijn zorgmensjes verzorgen . En idd ik blijf schrijven hier en drinken is GEEN optie  .. ook geen hevige intenties  naar , maar wel associatie  naar in bepaalde situaties.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, het is goed gegaan hoor, ik kreeg even de zenuwen want heb al 20 jaar de camera afgeplakt
en wist niets over de microfoon, maar idd alles kon gechecked worden volgens dat zoom-gebeuren.
Rare gewaarwording om met 7 of 8 mensen tegelijk in beeld te zijn, maar was fijn even de gezichten
erbij te zien. En iedereen maakt er het beste van, ondanks of misschien wel dankzij de dips ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Maja:

Ha @bolletje: nou en of! Geboren en getogen Hagenees! Bij het runnen stond je wel met 1 teen al in de duinen bij de pompstationsweg. Mooi gebied. Maar ja, niet richting hotels en pensionsB)

haha dat is mijn volleybalstrandje daar Maja/Bol
wat leuk dat jullie het ook kennen
en dan patatje na afloop bij het puntje of de watertoren☺

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Lieke7777:

@Kohtje dat is ook erg sneu voor je je broer  zo ver van vrouw en kinderen ..

M'n broer is natuurlijk wel wat gewend, als zeeman zijnde. Ik vind het vooral sneu voor m'n moeder. De twee oudste kleinkinderen heeft ze nog
wel gezien toen ze nog in Nederland woonden, tot twaalf jaar geleden, die zijn hier ook geboren. De jongste is dáár geboren. Die heeft ze nog nooit live gezien.
Tijdens de paasperiode zouden ze dan eindelijk hier weer eens zijn.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Jopie:

Het is zeilweer, @Myle, voel je het? 

Ha, ja Maar woon nu in een gebied waar alleen de maas of waal beschikbaar is. Deed altijd aan (zeil)wedstrijdsport. Nu ik (voor de zoveelste keer) verhuisd ben weet ik geen meer of zee wat ik kan bereiken. Niet makkelijk iig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@takeiteasy    goed van je dat je het aangeeft je super eenzaam te voelen. Is het wat om ook voor jou aan online meetings deel te gaan nemen  ? In het begin zal je denken misschien wat moet ik hier maar langzaam ga je toch gezichten herkennen die ook telkens terugkeren  , je kan er voor kiezen alleen te luisteren maar je kan ook sharen/ delen en dan wordt er naar je geluisterd je wordt niet in de rede gevallen maar je kan je gewoon even uitten , dit gebeurd meestal wel met geluid maar ook video je kan er voor kiezen video uit te zetten maar ik doe het meestal niet of ik moet een  gezicht hebben van pff die ga ik  niet open zetten haha.

 

@Bor  wat een naar nieuws ,  hopelijk kan je, je dochter ondersteunen hierbij als ze bij je komt.

 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ernstig gesprek gehad op mijn verzoek, met manager,over mijn situatie en mij voor de komende volgende week afgemeld. Kan psychisch die verantwoordelijkheid niet aan nu. Opluchting!

Boodschappen gedaan en ja we raden het al, ook een six pack mee genomen, zogenaamd voor mijn broer. Niets ervan gedronken nog, maar baal er wel van. Moet gewoon koud in de koelkast. Ik voel mij juist nuchter zo helder. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...