Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Ties

Vrijdag 20 maart

Aanbevolen berichten

Karma en het komt uit China of Brabant is een gedachte dat je overal controle over hebt. Maar virussen bestaan al zolang en daar hebben we amper invloed op. Met de gekkenkoeien ziekte, vogelgriep en MKZ kon de mens het nog oplossen door te ruimen. In dit geval wordt dat een beetje lastig maar nieuwe virussen komen constant voor. De mens is alleen nu zo ver dat we er vaak wat aan kunnen doen of vaccins voor hebben. Nu even niet maar dat komt wel weer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo!

vanmorgen, tegen mijn gewoonte in, voor meerdere dagen boodschappen gedaan. Onnodig nu om dagelijks even naar de supper te gaan. Ik heb bij het Kruidvat een puzzel kunnen scoren. 1000 stukjes, is dat een kinderformaat? Ik wind me er ook over op wat @Roberto zegt. Mijn kind zit in het buitenland, al maanden geleden geboekt en vertrokken voordat hier iedereen in de stress was. Hadden we het aan kunnen zien komen? Tuurlijk, achteraf.... De mensen nu die zeggen “waarom ging je”. :angry:

17 minuten geleden zei Bor:

Het staat allemaal al lang geleden voorspelt in de Bijbel.

Dat dus!

Voor vanavond bij de Voice lekkere hapjes gehaald, we maken er maar een gewone gezellige avond van.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben er misselijk van. En ik heb er trek, zucht.

Maar ik kan toch niet elke dag naar de drank grijpen wel..gloeiende gloeiende &*($%%

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een naar bericht, veel sterkte Bor! :heart:

Ennehhh....laat de drank maar zitten, dat helpt tóch niet.....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

lieve Bor  , begrijpelijk dat dit nu ontstaat de drang , trek ,  snap het helemaal.

Weet verder ook niet zo goed te zeggen wat je nu moet doen...  alleen dat het geen oplossing is om te gaan drinken , heel afgezaagd.

Kan je nu wel naar hem toe ? of moet je hem nog in sociale contact mijden ?

Wees blijf helder voor Heit ... en voor jezelf..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Drank vermindert je lichamelijke weerstand en je vermogen om rustig na te denken en te handelen.

Je kunt nu beter gezond leven, voldoende nachtrust nemen en zonder paniek bedenken welke voorbereidingen misschien in jouw situatie nog verstandig zijn en daar aan gaan werken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja.

Dankjulliewel. Sorry ik schoot in paniek. Eigenlijk wisten we dit wel maar zo een bevestiging wil je liever niet horen.
De artsen hebben gedaan wat en waar ze konden.:rose:

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Rosee:

Denk zelf weleens dat dit een signaal van de aarde is die dit niet meer trekt, hoe we met de wereld omgaan

Daar zit inderdaad wel wat in. Moeder aarde die orde op zaken stelt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Penny:

Ik wind me er ook over op wat @Roberto zegt. 

@Penny, ik fantaseer in gedachte al over hele veldslagen tussen de noorderlingen en de zuiderlingen om ic-bedden.

• Probeer intrusies niet te beoordelen, te bekritiseren of af te wijzen. Als je ze afwijst geef je ze extra veel energie. Intrusies zijn het niet waard om energie te krijgen.
  • Vindt het niet slecht of foutief van jezelf als je nare gedachten hebt. Intrusies creëer je niet zelf en al zeker niet expres. Je hoeft je dus niet schuldig te voelen.
  • Onderdruk geen gedachten. Als je gedachten onderdrukt komt er druk op de ketel. Je gaat dan alleen maar meer piekeren en intrusies kunnen sterker worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Al jaren geleden had ik met vrienden wel dronkemans discussies over wat zou je doen als ...
je met z'n tweeën in een bootje in de stille oceaan dobbert en er is nog maar water en voedsel voor één.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wel een moeilijke eigenlijk..

In eerste instantie zou ik zeggen delen maar ik weet het zo net nog niet..:blush:

Ah, jij weet het ook niet. Misschien slaan we elkaar wel de boot uit om die ene boterham, wie zal het zeggen...

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hebt geen invloed op de gedachten die je denkt, die uit je brein komen.  Wel wat je er vervolgens mee doet.  Ik kan hele lelijke gedachten hebben, dat zegt niets over of ik een goed of slecht mens ben.  Ik kan er niks aan doen.  

Ik vind het leuk  of soms fijn, een opluchting, om die gedachten te delen,  te vertellen. 'moet je nou eens kijken wat ik denk'.   Het is wel handig om  dat in select gezelschap te doen,  en erbij te vertellen dat het niet is wat je vindt, dat je er niet perse achter staat.  Als een puist die je uitknijpt, moet je eens kijken... 

Mijn fantasie gaat ook op de loop @Roberto,  ik ben niet voor niets een liefhebber van films waarbij dit soort scenario's worden gespeeld.   Ook een manier om ermee te dealen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedendag

Dank je wel @Roberto dat je je lelijke maar verder ook zo menselijke gedachten toch deelt. Zeker op deze manier. :heart:

Ik ben in achterhoek: wilde minimaal 2 oudste kinderen en 3 kleinkinderen nog even voelen. 

Speculeren heeft weinig zin, maar de groei is nog steeds exponentieel, dus ik verwacht zeker extra maatregelen op korte termijn. . 

Ik weet het even niet en laat dat maar gewoon zo zijn. Vanavond terug en dan maar zo rustig mogelijk verder....

bewerkt door Jopie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Speciaal even voor @Cleo66.... 

Als een mens een keer griep doormaakt kan dat een schok zijn voor het immuunsysteem. Sommige schokken zijn misschien te groot, maar de meeste maken ons sterk en creëren een gezonde afweer. Nu lijkt het of de wereld de griep heeft. De wereld hoest, heeft een pauze nodig en werkt aan zijn eigen immuunsysteem.

Juist nu het klimaat dringend aandacht vraagt, moeten we massaal thuisblijven. De luchtkwaliteit krijgt hier en daar adempauze en knapt op. We kunnen nadenken over of we vaker thuis kunnen werken en de natuur een beetje sparen.

We denken soms zo in landsgrenzen, geloofsgrenzen, hokjes en soorten, goed en kwaad, maar deze griepgolf doet daar niet aan mee. In de natuur bestaan deze grenzen namelijk niet. Alles is met alles verbonden. We zijn één grote familie. We kunnen allemaal geraakt worden en we hebben saamhorigheid en solidariteit nodig als onze weerstand beproeft wordt.

We zijn zo’n enorme consumptieve wereld geworden, maar deze griepgolf vraagt ons even te stoppen. De boodschappentas thuis te laten, zelf thuis te blijven, even niet van hot naar her te reizen. Even ZIJN in plaats van doen. De voorraden die we hebben aan te spreken en al het rennen en vliegen en consumeren even te laten kalmeren. We leven in een 24 uurs maatschappij, nu is het een aantal weken of maanden tijd om tot stilstand te komen. We hebben weer lege dagen op de kalender, we kunnen thuis zijn met onszelf. We voelen weer hoe het is om dagen gewoon samen en gezin te zijn. Met elkaar de tijd te beleven.

Veel van onze relaties spelen zich deels of geheel af in een digitale dimensie. Nu we elkaar niet mogen aanraken en niet mogen knuffelen kunnen we weer ontdekken hoe waardevol werkelijk fysiek contact is. Nabijheid en aanraking zijn van levensbelang. Soms ontdek je het wonder van iets pas wanneer je het even kwijt bent. 

Darwin zei: niet de sterkste of de meest intelligente overleven, maar diegene die zich het beste kunnen aanpassen aan veranderingen. Dit is een moment om onze mee-verander-spieren weer eens flink te trainen. Ook kunnen we ontdekken dat onze acties invloed hebben op de mensen om ons heen. We zijn van elkaar afhankelijk. Het virus vraagt zorg voor elkaar en onszelf even iets ontzeggen om voor de zwakkeren zorg te dragen. Survival of the kindest! 

Dus laten we geen schuldigen zoeken, geen complotten bedenken, maar de uitdagingen die op ons afkomen aangaan, met zoveel mogelijk medemenselijkheid en zorgzaamheid.

© Psycholoog F. Morelli, Italië

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja om de verwarring groter te maken nu ook nog de griep. Ik weet niet wat griep is, heb het nog nooit gehad. Maar hoop dat wij  er hier voor gespaard worden.

Ja Jopske de zwakkeren. Maar daar mag je niet bij komen. Wel gedacht om was te gaan vouwen bij bejaarden. Wil graag iets gaan doen.

bewerkt door bolletje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eigenlijk wist je het al hé Bor, van je heit dat ze niets meer voor hem konden doen, maar nu dus de bevestiging..

Sterkte meis :rose:

Juist nu, in deze moeilijke onzekere tijd waar we allemaal mee te maken hebben, heb ik het sterke gevoel om niet te drinken.

Wat Adri ook al had geschreven. Je bent een vogeltje voor de kat. Het verslechterd je weerstand en dat willen we toch niet?

Als we nu gaan drinken, behoren we ook tot de zwakke doelgroep.

Wees nu blij, dat we gezond zijn en luister niet naar je verslaafde brein, oftewel, het duveltje of de Gremlin op je schouder, die je van alles in de oren fluistert, dat het nu juist wel kan.

Laten we met z'n allen sterk blijven.

Ook mijn gedachtes zijn heel wisselend. Het ene moment slaat de paniek mij het hart, het andere moment ben ik er wat gelaten in.

Ik geloof ook wel in karma. Dat ze deze aarde gaan ruimen en dat de zieken en ouderen het moeten ontgelden. 

Soms weet ik overigens niet meer wat ik nog geloven moet.

Ik wens iedereen heel veel sterkte met alles. Gelukkig mogen we ""nog" naar buiten. Kunnen we nog genieten van de natuur.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sterkte voor jou en je heit @Bor. Zorg dat je sterk en helder bent zodat je er voor hem kunt zijn.

Even voor mijn begrip: waarom moet je nu nog gepaste afstand van hem houden?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet het @Kohtje, het leven was altijd al een riskante aangelegenheid, wat dat betreft is er niks veranderd maar ik ben me er opeens wel extra bewust van. En nee, we zijn nog niet thuis. We hebben geen haast meer nu de vakantieverhuur voorlopig op z'n gat ligt. We wonen dicht bij de Belgische grens, we rijden in een rechte lijn iedere dag een klein stukje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...