Spring naar bijdragen

Do 19 dec 2019


bumperjim

Aanbevolen berichten

Helpt het je, @CoconutWoman, elke dag even alcoholvrij melden?
En bedoel je daarmee dat je het tot nu toe alcoholvrij hebt gehouden of dat je vandaag alcoholvrij gaat volbrengen?
Ik bewonder je vasthoudende regelmaat van deze meldingen en het summiere ervan.
Gaat het buiten het alcoholvrije verder een beetje? De financiën spelen je nogal parten, heb je 't een beetje onder controle nu?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O, en @Bor, voor jou ben ik ook opgelucht hoor.
Het klinkt wel mooi, makkelijk en waar, dat we dikwijls meer vrezen voor het lijden dat we vrezen dan nodig is, maar ja,
niemand kan echt in de toekomst kijken dus die vrees is niet zo makkelijk weg te nemen. Ben blij voor je dat het achteraf
toch weer erger leek dan het tot nu toe is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat klink je goed @spirit. Het lijkt echt alsof je letterlijk de spirit hebt kunnen vinden weer. Zo fijn!

@Bor Super goed nieuws. Ik vind het heel sterk hoe je je de afgelopen maand of anderhalve maand staande hebt gehouden. Jeetje vrouw, je bent een kanjer! Nu vooral genieten hoop ik van de goede berichten en ook veel sterkte. Was en is allemaal niet niks en er zijn nog steeds genoeg zorgen. Maar gelukkig lijkt er wel iets van je afgevallen te zijn. 

@Penny Hoe gaat het nu? Ik hoop dat je even tijd genomen hebt voor jezelf wat je denk ik erg nodig had. Maar maak me ook wel een beetje zorgen. Schroom niet. Ik hoop dat het is gelukt om je weer op te takelen. Hoor graag van je. De dingen die je hier schrijft en adviezen die je geeft getuigen van zelfinzicht en inzicht sowieso. Ik moet zeggen dat ik je woorden vaak erg wijs vind.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Hier alles okay. Heb een paksoi-kerrie soep gemaakt vanmiddag. Nooit aan gedacht om daar soep van te maken. Was echt heel lekker. 

@Penny hoop dat het idd gaat met je. Hoop je snel weer te lezen:rose:

Fijne avond allemaal en sterkte voor degenen die het nodig hebben.

Ik mag vanaf morgen weer 3 avonddiensten werken, dan zit het altijd veilig voor mijn gevoel.

En erg blij met mijn nieuwe kapsel, kan er alle kanten mee op. Een nieuw kapsel kan je echt een boost geven. Zo kom ik mijn dagen wel door. Heb totaal niets met kerst en deze periode. Wel toen mijn ouders nog leefden, nu niet meer. Dus afleiding is voor mij goed. Was wel een trigger ooit deze dagen maar nu ervaar ik het anders.

Laat een ander maar met een kater in bed liggen nadien., ik iig even niet meer. Echt zonde van de tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft @Smaragd een nieuw coupeke??

Ik kijk regelmatig naar t programma 'ik vertrek'. Mensen die hun boel verkopen om in t buitenland een nieuw leven op te bouwen.

Heel opvallend en gek om te zien dat veel volwassen Nederlanders elkaar op de mond zoenen. Moeder bij dochter, vader bij dochter, moeder bij zoon, zussen bij elkaar. Dat gebeurt bij.mijn weten hier zo goed als niet. Ik moet er zelfs niet aan denken om dat bij mijn broer, zus of moeder te doen.

No can do

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had een heel bericht getypt maar dat was weg. Nouja, jammer maar helaas.

Ik vind het best erg moeilijk. Die moeilijkheid strekt zich uit tot een punt waar ik geen hulp meer wil vragen of aannemen. 

Ik ga even uitloggen tot ik weer wat meer positief ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Myle nu ga ik weer belerend worden en mij zorgen maken(moet dat echt wat meer afleren). Jaag niet al je inkomen er in een week doorheen!  Je hoeft niet continue hulp te aanvaarden. Ook onmogelijk.Nu vul ik misschien dingen in, die niet zo zijn. Maar wil het wel getikt/gezegd hebben.

Pas een beetje op jezelf. :rose:

@fleurtje deden wij thuis ook nooit hoor. Was al heel bijzonder dat een bepaalde oom, zoenen op de wang gaf. Nooit op de mond. Overal is het anders natuurlijk. Fijne avond en hoop dat je beetje bent bijgekomen, alles blijft afspelen in je hoofd. Herken dat zo.

@nancy djw! Ja ik snap je zorgen maar ooit gaat het wel een keer goed. Ging ook vaak fout, heel euforisch en dan down. Dat evenwicht is belangrijk, zie dat maar eens te vinden. @spirit heeft wel spirit en geeft niet zomaar op lijkt mij.

Nu echt naar de film.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei fleurtje:

..... Heel opvallend en gek om te zien dat veel volwassen Nederlanders elkaar op de mond zoenen. Moeder bij dochter, vader bij dochter, moeder bij zoon, zussen bij elkaar...

Is dat zo? Zeker wat nieuws dan. Ik vind dat ook wat vreemd. Maar ik ben ook best preuts.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi toch @Bor!!!

Zat net terug te denken, ik en mijn moeder gaven elkaar wel een zoen op de mond en daarna de knuffel. Sta/stond daar niet eens bij stil. Maar verder bij niemand. Wel kussen op de wang ook bij opa's/mannen, bepaalde ooms. Tot een bepaalde leeftijd, denk 11 ofzo. Daarna moest het ook over zijn. Bij nichtjes, tantes etc mocht het wel gewoon op de wangen.

Mijn vader was heel afstandelijk, die vond een knuffel al raar. Heeft hij nooit gedaan, ook niet bij mijn broertjes. Hij benoemde het ook letterlijk. Ik kan dat niet. Altijd fascinerend gevonden, ben wel van het aanraken en genegenheid.

Stop trouwens 1 januari ook geheel met roken, het is nu klaar. 

Trusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net bij gelezen, er borrelt van alles op als reactie op verschillende berichten, maar het is al laat en ik ben moe.

Wel even: @Bor, FIJN, Goed bericht :heart: en @Penny sterkte :rose:

Vanavond was het tweede Messiahconcert van dit seizoen, de eerste was vorige week, die heb ik gemist omdat ik ziek was. Dat vond ik erg verdrietig. Nu zit ik nog met het restant van de griep waardoor ik voor mijn gevoel niet lekker kon zingen. Mijn buren hebben er niets van gemerkt zeiden ze, blijkbaar klonk ik toch goed, ik snap er niets van. Het publiek was erg enthousiast, we hebben een mooi concert gegeven. Maar ik heb niet lekker kunnen zingen, had last van slijm en ademnood. Ik ben er verdrietig van. Ik wilde misschien te graag? 
Vreemd, het publiek enthousiast, de dirigent uiterst tevreden, mede zangers en zangeressen ook, maar ik kan er niet in mee. Ik voel me alleen en verdrietig. En dan gaat “iedereen” ook nog een “welverdiend wijntje of biertje” drinken (stomme verkleinwoorden)

Nou ja, ik neem nog een kop thee en ga dan maar naar bed.. 

Welterusten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...