Spring naar bijdragen

Maandag 16 december 2019


chrisjelief

Aanbevolen berichten

ik ga nog even Hendrk Groen kijken en dan ook vroeg erin,
vannacht amper geslapen.
Oh en Nacy&Von het gaat erg goed, ik heb alleen nog te dealen
met de blikken van mensen (meelijdend) omdat ik het
verband er niet meer op wil, aan de lucht heelt het veel beter.
Maar het ziet er nog niet uit. Eerst de korsten beter indrogen en eraf vallen
en dan maar hopen dat de littekens meevallen. komt goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei lady jane:

misschien ook best een afspiegeling van ons forum
in de loop der jaren, zijn er naar verhouding ook meer
weer gaan drinken dan gestopt blijven (en die het melden,
want wat zijn er vreselijk veel verdwenen)

Een afspiegeling hier en ook van de zelfhulp groepen, maar handjevol die doorzetten en/of weer oppakken.

Ik zag ze binnenkomen, door de voordeur, radeloos, en zo de achterdeur weer uit. Nooit meer gezien.

Maar het geeft wel aan hoe groot het probleem is en dat wordt nog erg onderschat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook gekeken. Ook daarna opgezocht hoe het nu met de deelnemers ging. Op zich lijken nu wel veel beter met alcohol om te gaan en zich er meer bewust van te zijn geworden. Vind ik toch wel een positief iets. Goed van die docu vind ik dat het niet om het clichebeeld van een alcoholist gaat ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei lady jane:

ik ga nog even Hendrk Groen kijken en dan ook vroeg erin,
vannacht amper geslapen.
Oh en Nacy&Von het gaat erg goed, ik heb alleen nog te dealen
met de blikken van mensen (meelijdend) omdat ik het
verband er niet meer op wil, aan de lucht heelt het veel beter.
Maar het ziet er nog niet uit. Eerst de korsten beter indrogen en eraf vallen
en dan maar hopen dat de littekens meevallen. komt goed.

Sterkte ;) leuk is anders

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kheb de docu niet gezien maar t zal wel net zoiets als wij hier zijn geweest :) 

Ik had ff verdraaid veel zin in een biertje na het hardlopen vanavond. Die heb ik wel in huis maar alleen 75 cl en das net teveel om "zomaar" open te trekken. Net ff een helpend drempeltje. Voor "zomaar" heb ik de 0.0, dus daar eentje van genomen. Affligem 0.0 heb je nu, maar dat vind ik niet zo geslaagd. Appeleert net iets teveel aan de illusie van belgisch bier. Dan heb ik liever tourtel twist met pompelmoes (of grapefruit in het NL geloof ik :) ). Das tenminste zelf een drankje en niet iets dat graag op iets anders wil lijken. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker Koese, Bor. Ik heb een stukje van het begin gezien maar vond het helemaal niks om naar zo'n zuipende ontkenner met veel drank in huis te moeten kijken, waarmee de documentaire begint. Daarom maar uitgezet en iets anders gaan zien. Lijkt me ook niet echt helpend als je zelf aan het droogdrinken bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat thuis na mijn avonddienst,  nog de 10 protocollen door genomen op mijn werk en oefenen met de nachtdienst collega. Ben van het perfecte en het zit er nu allemaal in, hoop ik. Niet drinkend gaat dit wel gemakkelijker, moet ik zeggen. Best een voordeel. Wel meer zenuwachtig maar goed komt door dat mens dat mij gaat beoordelen. Kan haar hebben maar daarom moet ik ook perfect voor de dag verschijnen. Alles zit er nu goed in. 1 protocol bevat 40 stappen/handelingen en ik weet hoe zij daar op let. In praktijk kan ik dat heel goed, op gevoel en ervaring maar goed morgen kijken er 4 ogen mee en ZIJ(echt geen leuk mens en ze stinkt uit haar mond maar goed) op mijn handen. Is toch weer anders. Nu wel het vertrouwen erin. Lijkt wel examen stress dit. 

Meer dan dit kan ik niet doen. Wekker staat om 9 uur. En daarna nog mijn avonddienst. Daarna vrij, ook echt aan toe. Door die stress zou je gaan zuipen maar doe ik niet, zou ik echt voor gek staan.

@Bor werkelijk waar als dat bij mij thuis was geweest, had hij die mobiel op zijn kop gekregen en had ik het stuk getrapt. Snap de grap niet ervan. Mannen he.......:angry::D Droogdrinken, goed dat je het kan benoemen.

@Myle hoop het het gelukt is, al is het een beetje.

Voor de rest heb ik niets onthouden. Ow ja die documentaire, ga het op mijn vrije dag woensdag bekijken.

En sterkte voor @lady jane, die korsten zie het letterlijk voor mij, had ze ook. Drogen aan de lucht is het beste!!! Geen gezicht maar wel beter.

Nu slapen/afsluiten.

Tot morgen/vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...