Spring naar bijdragen

Zaterdag 2 november 2019


Myle

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei fleurtje:

@Smaragd, bij ons gaan ze ook volledig voor een zelfsturende werkvloer. Heeft zijn voordelen maar ook serieus wat nadelen. Ik kan t moeilijk trekken. 

Hee lieve @fleurtje klopt! Er zitten voor- en nadelen aan vast. Ervaar wel meer vrijheid en bv invloed op mijn rooster en geen/minder gehijg in mijn nek. Wel wordt je verantwoordelijkheidsgevoel nog meer aangesproken en zeker als er zaken heel snel opgelost moeten gaan worden. Gevaar is dat je teveel op je nek gaat nemen. Daar moet ik zeker voor oppassen. Grenzen blijven aangeven en daar ben ik niet altijd goed in. Dit weekend stonden ze ook heel slecht. Gaf al meteen aan, MIJ NIET bellen. Heb mijn mobiel ook uitgezet nu. Wil rust en niet denken dat ze dan toch bellen. Wilde gisteren echt nee zeggen en toch zei ik ja, echt heel slap. Hoorde het mezelf zeggen. Natuurlijk heel blij aan de andere kant van de telefoon omdat het opgelost was. Ik stond nadien beteuterd met die telefoon in mijn handen. Had net mijn lekkere joggingsbroek aangedaan en kon mezelf weer in werkkleding gaan omkleden en het regende ook nog eens. Maar goed, mijn eigen schuld.

Dit weekend is voor mij!! Ik ben een lekkere runderstoofpot aan het maken. Met veel vlees en veel groentes. Het huis ruikt heerlijk. Kan ik echt van genieten en tussendoor wat opruimen/ordenen terwijl het loopt te pruttelen/stoven.

Hoop dat jij het een beetje trekt, het is niet gemakkelijk het vooruitzicht om straks weer rustig aan te gaan beginnen, alhoewel als je het heeeeeeel rustig opbouwt, in jouw tempo. Gaat het ook wat voldoening opleveren. Jij hebt de controle. Hoor wie het zegt haha, altijd makkelijk praten tegen een ander :D:lips:

@Adri02  die manager zit er nog wel ja. Die bewaakt het proces op afstand. Heb wel een goede verstandhouding met hem. Bij echt heel ernstige zaken kunnen we er wel terecht. Het is allemaal dubbel. 

@niks goed bezig en wat fijn voor je! 

@Myle veel plezier!! Decadent mens haha:D;):heart:

@Cleo66 gewoon naar huis gaan wanneer het jou uitkomt, laat ze maar denken. Heb voor morgen een verjaardag afgezegd. Het begint al om 14 uur, kinderverjaardag van een vriendin. Normaliter is dat leuk maar daar drinken ze al wijn/bier en mixjes om 14 uur. Meteen na de taart. Voel mij niet sterk genoeg ervoor nog. Dus heb het afgezegd. Hele lelijke app kreeg ik terug van haar dat ik haar kind in de steek liet bla bla bla. Misschien is het wel zo ,maar ze weet van mijn proces en binges. Voel mij gewoon niet sterk genoeg. Geen begrip, nou dan maar niet. Maar wel een nuchter hoofd morgen en maandag. Mij veel meer waard.

Fijne dag allen.

bewerkt door Smaragd
jou=jouw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@niks dat is zeker niet goed! Ik doelde meer op het vooruitzicht van een huisje en de inboedel.

En dan zou ik het drinken/de katers etc maar even niet meer doen. Zonder werk is dat alles anders niet meer te bekostigen.

Voel mij een moralist als ik dit zo neer tik maar het is wel zo.

Uur voor uur maar en ja dat is ontwenning, je moet er nu doorheen. Maandag zal je je al wat beter gaan voelen. Veel water/thee drinken en eten. Bouillon. Afleiding en blijven delen, je niet gaan verstoppen. Je hebt je al veels te lang verstopt en je hebt kans op een eigen leven nu. Je bent van heel diep/ver gekomen. Heb daar respect voor. Het is niet NIKS! Kom op en hou vol. Je kunt het, weet ik zeker :heart:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel sterkte @niks, het lijkt me ook best veel allemaal. Je hebt zo veel bereikt in korte tijd! Vanalles weer op de rit, werk, contact familie, huisvesting.... Maar er is ook wel echt veel te doen om je verleden te verwerken denk ik.  Dat gaat niet weg als je er niks mee doet. Wat je beschrijft is zo raak, en pijnlijk.  Echt geloven dat je er mag zijn,  helemaal jezelf. Ik denk dat dat ook wel gaat helpen om met alcohol om te gaan, want nu heb je nog wel wat te verdoven. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een fijne dag vandaag. 
Omdat mn fiets stuk is doe ik alles lopend. Het is een flinke wandeling naar het centrum. 
Eigenlijk is dat veel fijner. Ik maak veel vaker een praatje met mensen die ik tegenkom. Ik slaap er goed van omdat ik wel minstens 40 minuten stevig doorlopen moet. 
Ik denk dat ik maar even los ga laten dat mn fietsreparatie prioriteit is. Ik ga mn fiets ergens goed stallen voor de winter en dan in de lente weer eens nadenken. 
Met regen en kou op de fiets is het toch niets. 
Misschien ga ik wel sparen voor zo'n tuf tuf autootje die 25km per uur mag en waar je zonder rijbewijs in mag rijden. Dat is toch pret, alle beestjes hopla mee en naar het strand. 
Broem broem. 

Smaragd, ik doe dat ook zo hoor. Feestjes vermijden als dat niet goed voelt. Ze willen toch ook geen dronken Smaragd op het feetsje hebben rondzwalken of wat. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lika:

@fleurtje Hoe is Lanzarote? ik overweeg een vakantie daar.

@Lika, wij verbleven in puerto del carmen. De grootste of één van de grotere badplaatsen. Vooral gedaan voor dochter. Zelf hou ik t meestal wat rustiger. Ligt ook niet ver van de hoofdstad. Wij vonden er niet veel aan. Veel britten, duizend winkeltjes die op elkaar trekken en veel Europese restaurants. We rijden beiden niet met de auto dus misschien als je kan rondcruisen dat je meer kan ontdekken. We hebben wel twee excursies gedaan.

Dan zou ik eerder gaan voor Sicilië, Sardinië, Madeira of Tenerife.

Griekse eilanden zijn ook cool. Zakynthos minder..

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Smaragd, inderdaad meer vrijheid. Probleem bij ons is dat er een paar zijn die daar danig misbruik van maken :(

Verder werkt zoiets alleen maar als iedereen t zelfde doel voor ogen heeft, men goed communiceert en respect heeft voor ieders grenzen.

Ik hou nogal van duidelijke afspraken die dan ook opgevolgd worden. De rest van mijn team minder. Die maken er gewoon graag veel om er dan niets mee te doen of ze te wijzigen zonder te briefen.

Komt wel goed uiteindelijk. Rustig aan inderdaad. Lig me al helemaal terug druk te maken :face-icon-small-shocked: B) :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei niks:

En nu begint het dan weer. Volgens mij drink ik niet echt hoeveelheden dat je er lichamelijke ontwenning van krijgt. Toch nu trillen, zweten, koud hebben en dan weer warm. Of gewoon drank in mijn lijf willen. :blush:

Kom op niks ga ff thee zetten. Droog blijven vandaag..

Sterkte :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mijn best. Gewoon de eerste niet nemen vandaag. Ga straks eten koken voor de groep, scheelt ook weer. Lekker even mee bezig. Vanavond maar een leuke film uitzoeken om te kijken. Heb chocolademelk gekocht en slagroom. Alles beter dan drank. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DAGPACT
Niks
Yana
Gezond2019
Manou 
Rapilos
Yvonne
Meisje Amsterdam
Cleo 
Ties

Adrian

 

@Adrian copy en paste, Kopiëren en plakken.

Al krijg ik jouw naam, niet direct onder die van Ties. Heel vreemd maar goed ben niet zo technisch. Ik ben beter in injecteren en katheters inbrengen :D

Maar goed je staat er wel bij nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei CoconutWoman:


Smaragd, ik doe dat ook zo hoor. Feestjes vermijden als dat niet goed voelt. Ze willen toch ook geen dronken Smaragd op het feetsje hebben rondzwalken of wat. 
 

Djw en ja zo is het! Maar ik denk dat ze dat juist wel willen. Dan valt hun eigen gedrag/drinkgedrag ws minder op. Nu heb ik eigenlijk nooit echt heel veel gedronken op feestjes. Maar dat haalde ik thuis later dan wel in. Daarom is het voor mij gevaarlijk om in de middag al te gaan drinken. Dat deed ik tijdens het gecontroleerd drinken ook nooit.Altijd strikte tijden en hoeveelheden. Anders gaat het mis en kan het eindigen met/in een binge en dat wil ik nooit meer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.6d1c06e4eaf5f0f6513076b7142870d9.png

Deze kreeg ik van de week van een lieve vriendin. En hij werkte eigenlijk meteen!

Ik maakte me toch wel wat zorgen over die te weinig uren op mijn werk dus ben op zoek gegaan naar tijdelijk werk zodat ik wel gewoon mijn rekeningen kan betalen. Maar ik raakte  gefrustreerd van die bureaucratie die er dan weer is over tijdelijk werk.

Als ik aangeef dat het voor tijdelijk is omdat ik al zicht heb op een vaste job. Willen ze me niet. En als ik naar de vacatures kijk zijn ze allemaal voor tijdelijk (met kans op vast) of op oproepbasis of enkel via interim. In mijn beleving is dat net zo tijdelijk als dat ik tijdelijk wil werken. Maar dat mag je dan blijkbaar niet keurig netjes van te voren zeggen. Ik vond dat behoorlijk onduidelijk en frustrerend omdat ik dus niet aan het werk kwam.

Enfin toen besloten om een mail naar mijn huidige werk te doen dat ik toch behoorlijk geschrokken was van de uren dat ik mag werken en dat ik om rond te komen dan toch op zoek ben naar extra werk erbij en dat ik daarom mijn maandag en vrijdag voor de maand december zou moeten opzeggen omdat de andere werkgever van mij verwacht dat ik een volle week beschikbaar ben. Ik heb de mail beëindigd met ik hoop dat u daar begrip voor heeft. 

Ik geloofde niet zo dat er begrip voor zou zijn, dat is toch mijn ervaring met het zakenleven tenminste. Dus eigenlijk dacht ik dat ze me niet meer nodig zouden hebben en voor december nog minder uren zou krijgen. Dus ik was maar alvast naar iets anders op zoek gegaan wat te combineren valt met dat katten vangen van mij want dat wil ik echt niet loslaten. Daar word ik gelukkig van en van een rijkgevulde bankrekening niet.

Het liep volledig anders....

Ten eerste kreeg ik een telefoontje van mijn 1e klant voor mijn pilot van dierentaxi (bazen en dieren vervoeren naar en van de dierenarts) Wat me toch weer een soort bevestiging gaf dat ik misschien wel hartstikke eigenwijs ben in wat ik voor dieren wil doen maar ik daar toch ook wel ondersteund in wordt. En dat ik tussen alle maffe plannen die ik bedenk soms best goeie zitten.

En toen een mail van mijn huidige werk. Ik heb goed nieuws je kan meer uren komen werken we hebben het er morgen over. Ging er vandaag dus over. Mijn leidinggevende gaat proberen dat ik wel een vast contract kan gaan krijgen. Waardoor die rare regel van niet meer dan 2 dagen achter elkaar werken opgeheven kan worden. De kans is groot dat dat lukt, want iemand die 4 weken geleden een vast contract heeft gekregen, heeft alweer ontslag genomen. Dus voor nu mag ik die uren overnemen. Dus meer uren bij en kan ik gewoon mijn rekeningen betalen volgende maand. En de rest is eerst maar eens een contract ondertekenen en dan geloven. ;)

Maar dat ik volgende maand gewoon zeker ben dat ik mijn vaste lasten kan betalen en de katten en de kippen van hun eten zijn voorzien maakt me alweer geen gefrustreerd mens meer.  :D

En kei druk met katten vangen weer. Vandaag op een adres geweest waar ik de katten allemaal al gedaan heb maar eentje nu een ontstoken oog heeft. Is de zus van het kitten Enzi wat ik nu opgevangen heb. Nou deze gedraagt zich net zoals Enzi. Je mag me pakken maar alleen als ik dat wil vandaag dus totaal niet want je wil iets van me. :D

Ja, met je naar de dierenarts. :blush:  Heel lastig maar dit is nu exact waarom ik katten leuk vind, voorspelbaar en ook weer totaal niet. En het meest geweldige vind ik dat ik nu voor een stichting werk waar dat allemaal kan! Als je het vooraf maar even overlegd. Vroeger mocht ik katten neutraliseren en dat was het. Waren ze ziek of gekwetst mocht ik daar niks meer mee doen. (heb ik wel gedaan hoor maar moest dan altijd goede smoezen verzinnen) Dit is gewoon echt een stuk relaxter werken, eerlijk kunnen zeggen hoe de stand van zaken is. En een gemeente (betalende factor) die vrijwel alles oké vindt als het goed onderbouwd is.

Op mijn werk zie ik nu ook wel dat er dingen niet oké zijn. Maar omdat het weekendwerk is en ik door de weeks gewoon met mijn hobby bezig kan zijn heb ik daar minder moeite mee dan toen ik volle weken eigenlijk werkte om mijn rekeningen te kunnen betalen maar er geen voldoening uithaalde. En het mij soms in de weg stond om met mijn eigen dieren naar een dierenarts te gaan. Voor kinderen kan je vrij nemen maar voor je huisdieren is vaak weinig begrip voor. Daar is hier wel begrip voor. Dus wat zou ik klagen?

Het is schoonmaken. En aangezien deze branche tegenwoordig kijkt op hoe snel iets moet en niet op dat er echt schoongemaakt kan worden. Tot ze beseffen dat daar meer tijd voor nodig is en beter poets gerief, wapper ik wel met mijn doekje en maak op het oog schoon. ;) Wat dat betreft heb ik de lat wat qua voor mij goed schoon is al behoorlijk laten zakken.

En klachten, is hetzelfde als bij schilders. Die vergeten expres iets want dan hebben ze rede om terug te moeten komen. Omdat wij mensen altijd wel iets te klagen moeten hebben. :D

Dus daar maakt Spud zich niet te druk over. Er moet altijd een verbeterpuntje zijn. ;)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel flauw waarschijnlijk dat ik dit zeg. Maar psychiatrische instellingen werden (vroeger iig) gebouwd ver buiten de beschaving. Inderdaad ver in de bossen weggestopt. En dat is waarom ik dus geen bus kon nemen. In het weekeind rijdt er vanaf hier helemaal niks. En ik kon wel fietsen naar het dorp om daar ergens bij een bushalte op te stappen. Maar die 1 euro wat de hele reis zowat scheelde maakte dat ik dat niet deed.

Ik wil me niet excuseren voor mijn keuzes en ik verwacht ook niet dat een paar anderen dat van me verwachten. Ik heb op mijn manier een heel goed en constructief weekeind gehad. Ik heb hier niet alle ins en outs verteld maar dat lijkt me ook niet nodig. 

@Adri02, geldverspilling is iets anders dan ik heb gedaan dit weekeind. Het was alles waard. Ook een paar euro's die ik via een hele minimale uitkering ontvang.

En voor de rest, ja ik ben nog wakker en dat is geen uitzondering. Maar ik vind het wel soms lastig hoe te reageren en wanneer en waarop. Het lijkt of vooral voelt alsof ik altijd wel iets niet goed doe. Maar dit is voor nu even hoe het is voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...