Spring naar bijdragen

Zaterdag 2 november 2019


Myle

Aanbevolen berichten

Goedemorgen! Besloten om hier nu elke dag te komen, op het dagpact en 's avonds me droog afmelden. Als ik het moeilijk heb, hier heen te komen en om hulp vragen. Zo dat staat er maar! Weer hartstikke mis gegaan de afgelopen week. Zelfs mij een dag ziek moeten melden, vanwege een kater. Het moet nu maar eens klaar zijn, gewoon niks, helemaal niets. Nog een week en dan kan ik in mijn huisje. De hectiek en drukte hier worden me teveel. Eindelijk de rust, maar ook het gevaar om te gaan drinken ben ik bang. Gelukkig ook wel wat kunnen doen de afgelopen week. Heb bijna een complete inboedel over kunnen nemen van iemand. Hij gaat samen wonen met zijn vriendin. Bank, eethoek, wasmachine, koelkast en kookplaat, wat tafeltjes en kastjes, kledingkast, lampen enz. Kom er een heel eind mee. Bijna niet gebruikt, hij was altijd al bij zijn vriendin. Echt een gelukje dus, voor weinig geld.  Verder zelf al heel wat verzameld. Van mijn ouders mag ik een nieuw bed uitzoeken, met dekbed, beddengoed. Dus gaan met de banaan. Het voelt dubbel, de angst is ook aanwezig. Ga ik het redden? (zonder drank) Gisteren zei ik tegen iemand: ik ga het proberen, maar dat is al niet de juiste instelling. Ik ga het doen! Nieuwe start, mijn eigen plekje. Niet bang zijn voor wie er nu weer langs komt. Niet bang zijn om fouten te maken en klappen ontvangen. Ik ga er voor, maar denk wel dat ik jullie hulp soms nodig ben. Dat begint bij mezelf, elke dag hier komen. Hulp vragen als het nodig is. Voor nu wens ik jullie een fijne zaterdag toe! 

Dagpact

Niks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen!

Zo, dat is een mooi moment om niks meer te drinken vanaf nu, niks! Het leven is zonder dat geworstel en geëmmer met drank echt veel meer de moeite waard dan met al dat geworstel en geëmmer. Zet 'm op!

Jij bent er ook al weer vroeg bij, Myle! Wel lekker geslapen?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moghu,

Natuurlijk ga je het redden Niks. En natuurlijk ben je bang voor het onbekende. Dat is allemaal heel normaal hoor en niet vreemd. Laat  dat gewoon maar gebeuren en druk niets weg want daardoor krijg je het juist moeilijk.

Lika vraag dadelijk aan Von een kopje thee met heel veel honing.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei niks:

Dagpact

Niks

Yana

Gaat fijn worden Niks, je eigen plek. En natuurlijk soms ook eng of eenzaam, het leven is mooi en niet drinken gaat zeker helpen om dat te zien.

@Lika ik moest huilen om het verhaal over je overleden vriend en om jou, huilend op de fiets. Verdrietig, mooi en herkenbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagpact

Niks

Yana

Gezond2019

 

Ik doe graag mee. ik werd vanochtend wakker en had niet alleen lekker geslapen maar ook een rustig gevoel. Dat kater gevoel is toch echt niet grappig mensen. Ik heb veel last van craving in de avond. Overdag prima te doen. Maar ga gewoon op tijd slapen. Lekker lezen in bed, is ook fijn bedenk ik me dan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Pelle2 Niet zo lekker geslapen. Maar ik ga zo een weekeind naar mijn pleegouders. 

Best spannend. Ik ben er al lang niet meer geweest. Ik heb gisteravond de knoop doorgehakt en ik ga gewoon. Het is best lang reizen maar het is het waard. Ik denk dat ik even overal beter kan zijn dan alleen op mijn appartement. 

Fijne dag, en weekeind iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Cleo66:

Goede morgen allen , nog wat weifelend.  Moeilijk , schier onmogelijk hier weg te blijven . Inmiddels zin gewoonte s' ochtends , koffie en even op het forum.  Checken hoe het iedereen vergaat .  Ik heb besloten te doen wat goed voelt voor mezelf.  Niet meer het "moeten" reageren en te ver mee gaan.  Doe het allemaal zelf . Ik ben wie ik ben en mag doen wat voor mij op dat moment het beste is .  

Fijne zaterdag 

Lijkt mij een prima plan. Het moeten reageren kost uiteindelijk kruim. Je gaat je misschien irriteren want je hebt al zo vaak iets tegen diegene gezegd en ze luisteren toch niet. 

In je eigen energie blijven is de meest waardevolle tip die ik mezelf altijd geef. 

ik ben hooggevoelig en heb een aantal jaren geleden besloten om minder nieuws te kijken, want het raakte me keer op keer. 

Verder werk ik in de zorg en kom dagelijks mensen tegen met een hoop sores. Dat geeft mij nog meer een reden om mijzelf te beschermen.

 

Fijn dat je er nog bent. 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel plezier daar, Myle!

Lijkt me een goede instelling, Cleo! Je hoeft niks, maar mag natuurlijk best af en toe nog wat schrijven. Je hoeft ook niet nu te bedenken hoe je de rest van je leven met het forum om gaat. En maak je niet druk om wat wij van je verwachten. Al vind ik het wel leuk om af en toe iets van je te lezen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei Yana:

@Lika ik moest huilen om het verhaal over je overleden vriend en om jou, huilend op de fiets. Verdrietig, mooi en herkenbaar.

Dank. Het is en blijft raar. Nooit meer is lang en veel, zo ontzettend definitief. En ik weet niets van het hoe. Maar ook dat. Maakt het uit? 

Ik dacht gisteravond laat nog hoe blij ik was niet te drinken. Ben verkouden en verdrietig. Wat is goede zelfzorg dan?

Vroeg naar bed en rustig aan. Morgen met een goede vriendin afgesproken. Zij weet van hem en van rouw. Zwemmen en naar mijn moeder. Zij is er nog.

En ik mocht gisteren een weloverwogen enorme portie ijs. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij doe je het goed @Lika, mooi om te lezen hoe je ermee om gaat. Best moeilijk lijkt me om niet te weten hoe zijn laatste momenten waren, maar het is wat het is.

Ik hoorde ooit over iemand die ik meedroeg in mijn hart dat hij al jaren daarvoor was overleden. Dat was zo wonderlijk om dan alsnog te rouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
Een gigagat in de dag geslapen. 
Ook verkouden en last van zere ledematen en hoofd... 
Maar hé, de zon schijnt en de regen lijkt vertrokken naar elders! 
Eerst maar eens lekker een bakje. 

1122248.jpg   Afbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamaster      Afbeeldingsresultaat voor glazen fles water 

                   Gerelateerde afbeelding                 Gerelateerde afbeelding    Afbeeldingsresultaat voor papieren zakdoekjes met balsam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...