Spring naar bijdragen

Zondag 29 september 2019


Lika

Aanbevolen berichten

De ene dag gaat goed, dan weer een dag wat minder. 't Schommelt van het ene uiterste naar het andere. Maar ik ben ook nog steeds niet
uitgeëxperimenteerd wat betreft de pijnstilling. Vandaag weer beetje mindere dag. Tot nu toe dan, want vanmiddag kan het al weer veel beter gaan.
Dank je voor het vragen..:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, Dapper van jullie dat zwemmen, ik heb al 20 jaar niet meer gezwommen, ben benieuwd of ik het nog kan. Maar de herinnering aan zo'n klein en klam kleedhokje en dat gedoe met een nat badpak en sokken aan voeten die net niet helemaal droog zijn... mwah, ik word nog niet enthousiast. Ik heb wel zin in een boswandeling vandaag, maar dan moet het wel eerst even stoppen met hozen.
Ik las laatst dat je je zorgen maakt om een kind @Yvonne hopelijk gaat het goed met hem/haar en met jou.
Fijne dag allen!
 

6 minuten geleden zei Yvonne:

DAGPACT
Yvonne
Yana

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Kohtje:

De ene dag gaat goed, dan weer een dag wat minder. 't Schommelt van het ene uiterste naar het andere. Maar ik ben ook nog steeds niet
uitgeëxperimenteerd wat betreft de pijnstilling. Vandaag weer beetje mindere dag. Tot nu toe dan, want vanmiddag kan het al weer veel beter gaan.
Dank je voor het vragen..:)

Wat een ellende toch Koh.
Ik hoop zó voor je dat je snel een goed evenwicht gaat vinden met die medicatie...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Adri02 Waarschijnlijk klink ik helderder dan ik me voel. Ik heb namelijk wel katers. Hoewel die misschien niet zo erg zijn als anderen het kennen. Een uur geleden was ik nog half aan het kotsen, dat wel. Het zijn trouwens geen flessen wodka per nacht. Meestal krijg ik 1 fles net niet op. Maar goed. Ondanks alles moet dit echt wel stoppen. Misschien moet ik een nachtpact aangaan met mezelf. Weet niet. Ik weet wel dat dit niet is wat ik langer wil doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers
wat een herfstweer zeg.
in okt. start mijn zondagse volley pas
dus vandaag mag ik 2 x naar het filmhuis.
en tussendoor maar tuttelen thuis.
Vanavond lekker Expeditie Robinson, daar kan ik me zó
op verheugen. Zou best mee willen doen, maar dat gekonkel
dat stuk zou me opbreken. passief meegenieten dus maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adri en Raps, zijn we allemaal geen helden geweest op het gebied van geen gevoelens uiten? Wat konden we het goed verbergen en net doen of er niets aan de hand was?

 

21 minuten geleden zei rapilos:
32 minuten geleden zei Adri02:

@Myle ik lees hier regelmatig dat jij 's nachts één of zelfs meer flessen wodka drinkt. Toch ben je er dan de volgende ochtend weer vroeg bij op het forum, en ook nog best monter, zo klinkt het althans. Hoe krijg je dat toch voor elkaar?

Als ik een fles wodka zou drinken , zou ik volgens mij twee dagen dood ziek zijn

 

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien komt het door het goedje wodka, of er zijn verschillen in het gestel van mensen.. maar ik dronk het laatste jaar voordat ik in een kliniek
terecht kwam ook meer dan een liter wodka per dag zonder de volgende dag een kater in de zin van hoofdpijn te hebben en zelfs min of meer
gewoon weer 'verder' te gaan met de dagelijkse dingetjes. Wel had ik daar 's morgens eerst even een flinke slok of twee, drie voor nodig en daarvoor
had ik altijd een 'staartje' onder m'n bed liggen omdat anders algehele slapte en bibbers het onmogelijk maakten een stap te zetten.
Maar met die paar slokken wodka op kon ik dan 's morgens nog net de supermarkt halen voor een fles port om me weer een beetje 'stabiel' te maken en
als die op was dan was meestal de slijterij wel open (supermarkt 8.00 uur, slijter 10.00 uur). En meestal ging ik dan voor de hele liter.
Wel was ik na een week tot tien dagen dan zo ziek dat ik het 's morgens niet meer redde met die paar slokken en dan lag ik 2 dagen uitgeteld te
zweten en shaken en na die twee dagen nam ik me heilig voor: dit nooit meer. En na vier dagen of zo begon het hele circus weer van
voren af aan.
Nu ik dit weer zo naar boven haal krijg ik alsnog de bibbers en word ik weer een beetje misselijk.
Als het even kan, dan dit nooit meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja @Kohtje. Hoe herkenbaar. Behalve dan het drinken in de ochtend. Bij mij begonnen die bibbers vaak rond 4 uur 's middags. Wel vreselijk als je dan een gesprek voert met iemand, terwijl je bijna omdondert van de afkick. Nouja, tijd dus voor de slijter. 

Ik voel me haast weer op dat punt beland. Ik wil het voorkomen. Morgen maak ik een afspraak met de psychiater en ga ik nogmaals vragen om refusal. 

En vandaag ben ik te slap om ergens heen te gaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, jij ( @Myle ) zit al in een ... (weet even niet meer waar je in zit, in woont. Iets met begeleiding...? sorry, ben het even kwijt). Maar wat ik
zeggen wil is dat ik op een gegeven moment zover was afgezakt en op een dieptepunt gekomen was (voor mij was dat inname rijbewijs
tijdens een routinecontrole van de politie tijdens welke ik met een veel te hoog promillage achter het stuur zat) dat ik me naar verslavingszorg heb laten
verwijzen door m'n huisarts. Daar hebben 'ze' het een tijdje met me geprobeerd met ambulante hulp. Toen dat geen zoden aan de dijk bleek te
zetten kwam ik in een kliniek terecht. Eerst deeltijd, drie dagen per week, wat ook niet echt werkte, toen klinisch. Een paar maanden de hele week
intern met de weekenden vrij. Dat leek de 'oplossing'. De hele week met niets anders bezig dan met jezelf en andere verslaafden. De hele week
bezig met een leven zonder alcohol.
Toen ik na een maand of vier uit die kliniek kwam stond ik vier maanden droog. Ik heb me toen hier bij dit forum aangemeld om dat contact met
medeverslaafden te houden en ik ging naar een zelfhulpgroep.
Na ruim een half jaar, ik stond toen bijna een jaar droog als ik het allemaal zo een beetje terug probeer te halen, ging het toch weer mis.
De "omstandigheden" groeiden me boven het hoofd en ik zocht het weer in de alcohol. Echter... de hoeveelheden waren stukken en stukken minder
dan 'vroeger' maar genoeg om me lamlazarus te zuipen. Ik ben toen in een 12stappen behandeling terecht gekomen. Door aan het 12 stappen programma
te gaan werken  heb ik mezelf zover kunnen krijgen dat ik nu zonder moeite alcohol kan laten voor wat het is. Niet omdat ik nu de "omstandigheden" onder
controle kan houden maar omdat ik mezelf onder controle kan houden, ongeacht de omstandigheden.
Achteraf kan ik zeggen dat niet alcohol mijn probleem was maar dat ik zélf mijn probleem was. En dáár heb ik aan gewerkt. Met hulp. Met heel veel hulp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...