Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
nancy

Vrijdag 13 september 2019

Aanbevolen berichten

10 minuten geleden zei Penny:

Ik ben er ooit 10 jaar vanaf geweest met Allen Car. Ben weer begonnen toen de sigaretten van mijn zoon overal lagen..

:o Sjips, ik mag toch hopen dat het na 10 jaar wel uit je systeem is?!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dagindeling;

Ontbijt,
Koffie met zelfgebakken bananenbrood
Ochtendgym
Markt
Hele dag volkstuin, want oh,oh, het onkruid groeit harder dan de groenten :(

Wat is het leven van een gepensioneerde toch heerlijk :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Yvonne:

DAGPACT
Billy
Lika
Myle
Cleo66
Quinn
Rapilos 
Yvonne 

knakker

Goedemorgen, ook.

bewerkt door knakker

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank Yvonne. Maar er is wel heel wat gebeurd. Maar goed, we leven nog, en er is nog een sprankje hoop. Voldoende hoop om te doen leven. Schouders er maar weer onder.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Bor:

:o Sjips, ik mag toch hopen dat het na 10 jaar wel uit je systeem is?!

Niet als je met een drankkop rond loopt...

Net als met drinken: de eerste niet nemen als je zo lang gestopt bent.

bewerkt door Penny

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja de wereld draait gewoon door, het dagelijkse leven ook. Zo gaat dat. @knakker

Ga je wel even goed ter rade bij jezelf intussen lieve Knak? Je hebt nog zoveel om het voor te doen, ook voor jezelf.:rose:

bewerkt door Bor
naam toegevoegd

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jawel, het is zeker de bedoeling om heel goed na te denken over hoe nu verder. Wat anders moet. Strakke plannen te maken om dergelijke terugvallen te voorkomen. Er is heel veel om het voor te doen. Dat besefte ik me een week geleden trouwens ook heel goed. Daarom is het ook zo bizar dat je dan toch alles ineens weer uit je handen laat kletteren. Wat een idioterie, die drank. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee Knak, die drank is het niet. Het is de verslaving ervan die het waanzinnig maakt.

Ik heb bij willens en wetens de boel om zeep geholpen, onbegrijpelijk voor iemand die niet verslaafd is.
Bij jou is het nog niet te laat Knak..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei knakker:

Daarom is het ook zo bizar dat je dan toch alles ineens weer uit je handen laat kletteren. Wat een idioterie, die drank. 

Ineens niet toch, er was iets van een opmaat, treurnis, blues?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die blues stond er los van. Een beetje die romatische zienswijze en melancholie heb ik altijd wel gehad, zonder dat het drankzucht aanwakkerde. Het was meer dat ik enorm de zenuwen van mijn werk kreeg dat ik toch die fles weer pakte. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wordt heel erg zenuwachtig als ik niet kan of niet mag drinken @knakker

Bij mij bouw ik een soort spanning op inwendig, ik wordt dan een soort bommetje zeg maar net zolang ik het niet meer uithou en moet drinken en dan is het weer even gedaan met de spanning tot de volgende...en zo cirkel ik dan voort. Hierom leek het de huisarts niet een goed idee om mij Refusal voor te schrijven want ik ga er hoogst toch op drinken dan.

Toen heb ik een poos Naltrexon gehad, een zuchtremmer. Je mag en kan dan wel drinken maar het effect van alcohol blijft dan uit omdat het middel je beloningssysteem blokkeert in je hersenen. Ik dronk eerst toch maar ik vond er niks meer aan en de zucht naar alc verdween.

Een heel aparte gewaarwording vond ik dat. Ik kende geen leven zonder zucht en toen ineens wel. Het gaf mij een onbekende rust.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou @Bor en @Penny  komt ie , roken is de enige verslaving waar je niks nul nada voor terug krijgt aan positiefs.  Met de aller eerste sigaret maak je jezelf verslaafd aan nicotine (geen lichaamseigen stof ) , waardoor je lichaam , ondanks dat het super goor is , het verlangen naar de volgende weer krijgt door de ingekakte nicotine.  De rest is geschiedenis . Door 2x te zuigen is je nicotine behoefte weer vervuld , waardoor je minder stress ervaart dus een sigaret gaat koppelen aan ontspanning .  Er zit een stofje in de sigaret waardoor je het best een tijdje zonder nicotine kunt volhouden.  Anders zou je snachts om het uur wakker worden en dan zou je al meteen zoiets hebben , van ja toedeloe.   Ze doen er alles aan jou verslaafd te houden . Doorbraak de cirkel , stop ermee . Plak een pleister of gebruik Tabex  , maar steek geen sigaret meer in je mond of e -sigaret (Grote rotzooi ) .  Vecht er niet tegen , geef je over dat je je  even kut voelt,  het gaat voor bij 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Bor Neemt naltrexon dan ook het gevoel van verdoving weg? Kun je bij wijze van spreken een fles jenever in je hoofd gieten, zonder ervan van de wereld te raken. Dat kan technisch gezien toch niet?

@Cleo66 Ja, dat roken. Ik zag de cigaar altijd als mijn laatste ongezonde gewoonte. Een gebaar om de bourgondiër in mij te vriend te houden. Ik kon er ook wel erg van genieten, heel afgemeten, 2 per week. Maar de cigaar gaat er ook uit. Ik wil nu gewoon helemaal zonder troep leven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen

@knakker lieve ezel zet hem op.:heart: Oh @Cleo66 ik herken dat zo goed wat je zegt over zeuren over roken en dat je bang bent de moraalridder uit te hangen. Ik heb zelf ook lang gerookt, vooral als ik dronk ging het achter elkaar door. Ik dwong mezelf om soms een paar dagen niet te roken, dat ging me eigenlijk best goed af, kon ik mezelf wijsmaken dat ik het in de hand had. Totdat ik erachter kwam wat roken eigenlijk is (jouw bovenstaande verhaal) en dat ik ook gewoon verslaafd was. Toen ben ik gestopt en wil het liefst iedereen deelgenoot maken van wat ik heb ontdekt over hoe roken echt in elkaar zit en die criminele tabaksindustrie. Maar wil ook niet dat mensen me gaan haten haha. Toch kon ik het niet laten om stiekem het boek De opluchting bij mijn vriend achter te laten. Hij is 62 en rookt al 45 jaar 2 pakjes per dag (vroeger zelfs 3) ook voor mezelf want ik vond het vreselijk om bij hem in die gore rook te zitten. Alles en alles was doordrenkt met tabak. Hij was echt kwaad waarmee ik me bemoeide en dat boek kon ik ook weer meenemen. Niet gedaan haha. Dit geloof je nooit: hij heeft t uiteindelijk (na anderhalf jaar) toch gelezen en is nu al 7 weken gestopt. Hij haat me soms wel omdat hij nog lastige momenten heeft maar vindt t ook weer zonde om te beginnen. @Bor zolang je jezelf blijft wijsmaken dat je het zal missen gaat t niet lukken, je bent gehersenspoeld als het ware en moet roken leren zien als wat het echt is: een smerige dodelijke rotverslaving die niks voor je doet, dat je denkt dat je het zo lekker vindt is alleen maar opluchting omdat je jezelf tijdens het roken heel even net zo voelt als een niet roker. Hoe onzinnig is dat? Amen haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei knakker:

Neemt naltrexon dan ook het gevoel van verdoving weg? Kun je bij wijze van spreken een fles jenever in je hoofd gieten, zonder ervan van de wereld te raken. Dat kan technisch gezien toch niet?

Nou ja, om eerlijk te zijn, dat kan wel ja. Alleen moet je dan niet vergeten dat je dan wél onder invloed bent (autorijden, machine"s e.d.) en ook voel je je dan heel moe/ loom, verder niks. En ook moet je niet vergeten dat je kans loopt op alc vergiftiging.

De bedoeling is om er beter niet bij te drinken maar doe je toch, dan geeft het geen roes waardoor het stoppen met drinken vergemakkelijkt, maar ook het risico op teveel drinken, jezelf vergiftigen, groter wordt. Daarom mocht ik dit middel alleen onder controle gebruiken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Rosee:

dat je denkt dat je het zo lekker vindt is alleen maar opluchting omdat je jezelf tijdens het roken heel even net zo voelt als een niet roker. Hoe onzinnig is dat? Amen haha.

Nou het is omdat ik er zelf naar gevraagd heb maar anders...:lol:

Dankuwel hoor.;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe snel de zucht naar roken verdwenen is en weg uit je systeem ligt grotendeels aan jezelf. Mij hielp het om van dat soort teksten, zoals Cleo en Rosee schrijven, te lezen. Om mezelf weer terug te brainwashen. Want om te beweren dat roken lekker is en je goed doet, dat is de verslaving die spreekt. Een mens is niet gemaakt om te roken, anders zou hij wel een schoorsteen hebben (quote van Allen Carr).

Met alcohol drinken is het niet helemaal hetzelfde, omdat het niet per se verslavend hoeft te zijn. Ik lees net bij de Wie is wie van iemand die drie jaar niet drinkt en daar dagelijks een gevecht voor voert. Dat klinkt erg naar en zou toch niet nodig moeten zijn lijkt me. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...