Spring naar bijdragen

Drank is zeg maar teveel mijn ding...


Ties

Aanbevolen berichten

Huilen kan erg opluchten. Je verzuipt nu niet je gevoel maar het lijkt alsof je het er laat zijn. Dat is alleen maar goed. Ik lees ondanks je verdriet iemand die ervoor wil gaan (en gaat!) Daar mag je trots op zijn en misschien kun je daar ook een beetje zelfvertrouwen uit halen. 

Dag 3. We gaan gelijk op. 

Oh en, je stelt waarschijnlijk vooral jezelf teleur als je het niet zou vol kunnen houden. Take care. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een zware dag gehad, gesprek met de verslavingszorg was heftig met veel zorgen van hun kant. Afspraak is nu dat ik bij een volgende terugval opgenomen word, maar de hevigheid van hun zorgen om mij heeft mij hevig doen schrikken, ik weet dat ik dat als iets positiefs moet zien maar dat kan ik nu nog niet, ik ben gewoon verdrietig en bang dat ik het niet ga redden. Maar ik wil het redden en moet het redden en dat geeft druk. Misschien dat ik het later zonniger in zie maar nu ben ik verdrietig en bang... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

0⁰ Ik kan me voorstellen dat je verdrietig en bang bent. Het is ook wat als een ander het zo tegen je zegt. Alsof het dan opeens onontkoombaar is. 

Je gevoel daarover zal wel wat afzwakken. En het is ook een geschenk om zo serieus genomen te worden. 

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Werk viel gelukkig mee, wel veel commentaar op het zakken, maar ook veel steun. 

1x aan drank gedacht toen de 100e vroeg of ik het wel allemaal trok, maar dat kon ik vrij snel van me afzetten. Misschien dat die campral toch werkt! 

Nu kopje thee en dan naar bed, morgenochtend vroeg naar de verslavingszorg, ik heb nog steeds het idee dat die me het liefst opgenomen zien.... Maar het is verdorie mijn leven en als ik denk dat het zo gaat lukken dan lukt het me ook! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het viel gelukkig alles mee bij de verslavingszorg, ik geloof dat hij ook wel een beetje trots was op mijn inzet.

Wat ik wel vervelend vind is dat ik na 3 kwartier praten over drank ik wel weer echt trek heb gekregen... Niet zo gek natuurlijk maar ik vind denken over drank nog steeds eng omdat ik bang ben dat ik dan mezelf de baas niet meer ben en ga drinken... 

Maar goed, zit nu op het werk tot 10 uur vanavond en dan ga ik alles met een kop thee nog wel even rustig overdenken... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt je kan beter over iets anders denken dan al die drank waar je af moet blijven. 

Doe jezelf voor de kerst maar eens een mooie thee-proef set kado met allerlei soorten thee. Ik heb heel erg gefocust op thee in het begin (en nog steeds) en dat is minstens zo interessant als w... qua verschillende soorten en smaken. Is nog veel goedkoper ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, gek he? Ik reed regelmatig naar huis na een AA meeting...en dan had ik me een zucht.....pffff....het is een kwestie van volhouden.  Dag voor dag, soms uur voor uur....de gedachten zullen je nog een tijd parten spelen...de angst is herkenbaar...probeer je te realiseren dat het 'maar' gedachten zijn..en dat jij een keuze hebt. Ook jij kunt het.

En heus, het wordt beter...

Succes!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Wat een verhaal Ties , je blijft maar heen en weer gaan in de brein van  je verslaving.

Je gaat drinken omdat je de keus hebt  het voelt herkenbaar de de momenten afwachten waarop je wel  de keus maakt om te mogen drinken  je hebt het toch verdiend om verschillende redenen.  Ik had er genoeg maar  deze redenen brachten mij steeds verder van mijn doel af !! geeft meer ellende  en vooral consequenties voor mij hele erge.

Nu ben ik zelf 26 dagen nuchter  dit NOOIT verwacht te kunnen.     campral en naltrexon hielpen  mij niet ,   nu slik ik antabuse en het helpt ik  moet het zelf doen maar  mijn keuze momenten  zijn er niet meer  ,heb geen keus ik drink gewoon niet meer ! 

Ook bezoek  ik de AA  dit helpt mij enorm   naast  mijn hulp uit verslavingszorg. sterkte. 

Hoe  is het met je opleiding en je baan  cq evt consequenties die tegen je uitgesproken zijn ?

Lieke  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Ties:

Weer een terugval gehad. Voel me klote, weet ook niet zo goed waarom ik heb gedronken. Ja omdat ik zin had. Heb nu weer trek maar ga droog blijven vandaag en hopen dat morgen makkelijker wordt... 

Niet meer in huis halen nu ff @Ties dat het gewoon ff uit de buurt is. Dan wordt het al simpeler. Sterkte ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...