Spring naar bijdragen

Drank is zeg maar teveel mijn ding...


Ties

Aanbevolen berichten

Zit weer te piekeren. Hoe moet het financieel als ik opgenomen moet worden? Dan meld ik me ziek en dan daarna? Er is een kans dat ik mijn baan/opleiding niet kan afmaken en ontslagen wordt... 

Nou ja de horror scenario's flitsen door mijn hoofd.... Ga maar een kopje thee zetten er komt zo een vriend langs, hij snapt niets van verslaving maar hij bedoelt het goed... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte. Probeer niet teveel op alles vooruit te lopen. Nu gaat het om jou. Als je doorgaat zoals je bezig was zou het ergens (ooit) denk ik eindigen in meer problemen. Of sowieso verder geen enkele controle hebben. Dan ben je ver van huis. 

Nu is het lastig voor je maar ik snap het. Zomaar alles wat je bekend is gooi je niet zomaar overboord. 

Sorry dat ik dit zeg. Ik zeg het omdat ik dit zelf zo ervaar. Maar we zouden het misschien anders kunnen gaan zien. Niet meer zo vastklampen aan verdoven. Het echte leven is er wel degelijk. De meeste problemen worden niet opgelost in een tijdsbestek van drinken en ontnuchteren. 

Een kop thee lijkt me goed. Misschien ook wel praten. Je bent niet alleen en je bent geliefd. Je partner wil er voor je zijn. Zo lees ik je tenminste. 

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een van mijn buddys zegt vaak tegen mij ik hoef je niet te begrijpen want ik ben er toch wel voor je.

Moeilijk om te geloven dat ze echt niet weg zouden lopen rennen als ze me echt zouden kennen. in mijn hoofd kunnen kijken. Maar het klinkt wel alsof ik niet alleen ben.

Ik was ook heel bang voor mijn baan kwijt te raken. Gelukkig waren ze bij mij heel aardig en met begrip en heb ik gewoon kunnen ziekmelden. Ik kon zelf helemaal niet daaraan denken en aan oplossingenvoor alle andere problemen toen en het was heel goed voor mij om even alles door anderen te laten doen. Macht overgeven aan de slimme hulpverlening ofzo?

Loslaten is niet mijn sterke kant. Het was ook heel moeilijk maar ik dacht als ik zelf zo niet meer wil leven. Dan kan ik altijd proberen voor het een kans te geven. Er was toch niks anders dat werkte meer.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De gedachten en twijfels zijn herkenbaar @Tiesvolgens mij zijn ze ook een groot deel van de waanzin die verslaving is.

Het heeft mij  jaren gekost voordat ik mijn herstel zo serieus ging nemen dat de rest er (even) niets meer toe deed. Ik had echt hulp nodig maar mijn verslaving had al zoveel van mijn zelfvertrouwen afgepakt dat herstellen ervan minder belangrijk leek dan mijn werk of mijn huwelijk, gezondheid enz. Ik had voor mijn gevoel al zoveel verkloot dat ik nog maar moeilijk die hulp voor mijzelf mocht en kon opeisen.

En dus bleef ik aanmodderen, uitstellen, mijzelf en de rest besodemieteren, mijzelf angstig en schuldig voelen en dat gevoel moest weg en daarmee was de cirkel weer rond.

Achteraf gezien vraag ik mijzelf nog wel eens af waarom ik zo lang gewacht heb om hulp te aanvaarden, waarom ik tegen beter weten in bleef hopen op een andere uitkomst terwijl ik hetzelfde bleef doen. 

Raar goedje alcohol ;)

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga zo naar bed. Morgen aan het werk, dat vind ik best wel spannend na een week vakantie waarin ik gedronken heb. Gelukkig afgelopen 4 dagen droog doorgekomen. 

NOTE to self:

Morgenochtend voel je je waarschijnlijk bang en onzeker, maar je kan het, je bent goed in wat je doet en je bent niet minder dan enig ander. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag ging ook goed, alleen wel weer gezeur op werk, niet met mij persoonlijk maar gewoon hele oneerlijke zaken, zoals de niet functionerende collega die met een staflid slaapt die dan toevallig wel een vast contract krijgt... Moet ik me niks van aan trekken want ik wil daar niet eens blijven werken nadat mijn opleiding klaar is maar het is gewoon zo oneerlijk dat ik er boos van word... 

Niet doen, zen blijven, straks lekker uit eten met manlief, 16 jaar samen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...