Spring naar bijdragen

Woodie


Woodie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en heb nu toch besloten mij aan te melden omdat jullie verhalen mij helpen en heel herkenbaar zijn. Waar moet Ik beginnen....Ik ben een vrouw van 37 jaar oud, getrouwd en ik heb een geweldige dochter van 4 jaar oud. Sinds 1 januari heb ik niet meer gedronken en daar ben ik trots op maar ik heb het tegelijkertijd ook moeilijk mee. Ik dronk ongeveer een halve liter wijn per dag en dat nu al een jaar of 15. Echt heel veel meer dronk ik niet, maar ik denk dat dit al meer dan genoeg is. Een dag zonder was echt een probleem. Ik zorgde ervoor dat ik altijd wat in huis had. Ik denk dat ik het al die jaren heb gekoppeld aan een momentje voor mijzelf na een lange werkdag. Ontspannen, relaxen...hoe je het maar moet noemen. Ik heb mij opgegeven om mee te doen aan een zogenoemde dry january om dit patroon te doorbreken. En nu denk ik dat ik die periode maar moet gaan verlengen. En misschien maar niet meer moet beginnen. Mijn streven is nu alleen op vrijdag en zaterdag wat drinken en that's it! Maar als ik jullie verhalen lees is dit helemaal niet verstandig. Ik voel me wel wat fitter sinds ik niet meer drink en ik zie er beter uit. Maar nooit meer drinken.....pffffff...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Woody, 

Welkom!! Ik ben vandaag 10 dagen gestopt en nog dagelijks struggels terwijl ik 2 tot max 3 dagen in de week dronk. Als ik een fles wijn op heb ben ik ook echt dronken. De laatste tijd werd mijn dronk steeds vervelender en de dagen daarna zwarter! 

Ik denk niet dat de hoeveelheid maar de oorzaak en de verslaving de doorslag voor mij is geweest om te stoppen. En de last die ik er zelf van ondervond de grootste reden . 

Mals ik terug kijk heb ik vanaf mijn jonge jaren veel emoties en stress verdoofd door blowen en later drinken. 

Een nuchter leven, ben er best angstig voor maar liever nuchter dan constant suf en depressief door drank! 

Succes !! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Woodie:

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en heb nu toch besloten mij aan te melden omdat jullie verhalen mij helpen en heel herkenbaar zijn. Waar moet Ik beginnen....Ik ben een vrouw van 37 jaar oud, getrouwd en ik heb een geweldige dochter van 4 jaar oud. Sinds 1 januari heb ik niet meer gedronken en daar ben ik trots op maar ik heb het tegelijkertijd ook moeilijk mee. Ik dronk ongeveer een halve liter wijn per dag en dat nu al een jaar of 15. Echt heel veel meer dronk ik niet, maar ik denk dat dit al meer dan genoeg is. Een dag zonder was echt een probleem. Ik zorgde ervoor dat ik altijd wat in huis had. Ik denk dat ik het al die jaren heb gekoppeld aan een momentje voor mijzelf na een lange werkdag. Ontspannen, relaxen...hoe je het maar moet noemen. Ik heb mij opgegeven om mee te doen aan een zogenoemde dry january om dit patroon te doorbreken. En nu denk ik dat ik die periode maar moet gaan verlengen. En misschien maar niet meer moet beginnen. Mijn streven is nu alleen op vrijdag en zaterdag wat drinken en that's it! Maar als ik jullie verhalen lees is dit helemaal niet verstandig. Ik voel me wel wat fitter sinds ik niet meer drink en ik zie er beter uit. Maar nooit meer drinken.....pffffff...

 

Ik zou wat langer droog blijven alvorens dat te overwegen. En sowieso. “Vrijdag en zaterdag ga ik drinken” dat is een soort verplicht nummer. Dan blijft het een dwangmatig iets. Dat zou voor mij niet werken. 

Maar goed das slechts mijn mening :) 

Welkom en succes iig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel! Ja, het blijft een struggle op dit moment. Ik weet dat ik deze maand nuchter ga doorkomen. Maar ik ben er wel heel veel mee bezig en dat is eigenlijk wel een teken van afhankelijkheid. En als ik iets niet wil dan is het dat wel. Ik merk nu ook pas hoe het alcoholgebruik als iets volkomen normaals wordt gezien. Ook als het eigenlijk misbruik is i.p.v. gebruik. Ik heb mensen gevraagd om met mij mee te doen om de alcohol te laten staan deze maand, maar ik heb maar één iemand zo gek gekregen. Dat zegt eigenlijk al genoeg. Gelukkig heb ik een partner die niet drinkt dus dat is wel heel fijn. Eerst maar eens de maand halen, al denk ik dat ik mijn grenzen maar eens niet verleggen. Misschien naar 3 maanden niets drinken. Bedankt voor jullie steun. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @Woodie,

Mooi dat je deze stap genomen hebt en dat je daardoor al nieuwe inzichten krijgt. De eerste én tweede keer dat ik een tijdje droog was, dacht ik ook wel weer "gecontroleerd" te kunnen drinken. Af en toe één wijntje én alleen in het weekend. Helaas, dat werkte voor mij niet, in no-time zat ik weer op mijn oude hoeveelheid/niveau/tempo.

Nu weer gestart met de wetenschap dat stoppen om nooit meer te drinken voor mij de enige keuze is. Nooit meer is héél erg eng maar af en toe is geen optie. Tot nu toe is het fijn, het wordt vast nog erg moeilijk maar ik doe het dag voor dag.

Succes!  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knap van je Woodie, om echt meteen helemaal niets te drinken. Ik lees hier ook al een tijdje mee, veel mensen willen graag een deurtje openhouden en af en toe wat drinken. Maar het lukt maar weinig mensen. Of de mensen die het lukt, schrijven niet op een forum misschien. 

In mijn vriendenkring zijn er ook wel mensen die bewuster met alcohol omgaan de laatste tijd. Dat helpt wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En inmiddels zitten de eerste 14 dagen erop! Dat had ik mij 2 weken geleden niet kunnen voorstellen. En echt, wat een fijn forum dit. Lieve mensen die je een hart onder de riem steken. Dat doet mij echt goed. In mijn omgeving had niemand in de gaten dat ik eigenlijk toch wel een probleem had en HEB! Bedankt voor jullie berichtjes. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Woodie. Ik heb denk ik wel 50 x geprobeerd alleen op vrijdag en zaterdag te drinken. Nooit langer dan een paar weken gelukt. Ook geprobeerd alleen buitenshuis te drinken, maar toen zaten mijn man en ik heeuuul vaak in een restaurant of kroeg. Stoppen heeft als voordeel dat het lekker duidelijk is vind ik zelf. Je moet wel hard werken aan het omzetten van de knop. Ik ben er veel mee bezig. Maar  bedenk ook hoe lekker stoer het is als je kunt zeggen: ik drink niet. 

3 uur geleden zei Woodie:

En echt, wat een fijn forum dit. Lieve mensen die je een hart onder de riem steken.

Ja hè, vind ik ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik weet even niet waar ik het moet zoeken. Van de alcohol afblijven lukt aardig maar het lijkt wel alsof er een beerput aan emoties opengaat, en dat is heel beangstigend. Ik heb een geweldige dochter en een lieve man....maar ik denk de laatste tijd alleen maar aan mijn ex die in het buitenland woont. We hebben geen contact meer, al 16 jaar inmiddels, maar het lijkt wel alsof er liefdesverdriet naar boven komt. Heb ik dit dan altijd weggestopt door te drinken?! Ik weet het niet, wat ik wel weet is dat ik ineens met gevoelens zit die ik niet kan verklaren. Ik dacht dat het een gesloten hoofdstuk van mijn leven was maar ik begin enorm te twijfelen. Hellup, ik weet het niet meer. Is dit bij iemand herkenbaar? Oud zeer dat naar boven komt op deze manier? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Woodie:

Ik weet even niet waar ik het moet zoeken. Van de alcohol afblijven lukt aardig maar het lijkt wel alsof er een beerput aan emoties opengaat, en dat is heel beangstigend. Ik heb een geweldige dochter en een lieve man....maar ik denk de laatste tijd alleen maar aan mijn ex die in het buitenland woont. We hebben geen contact meer, al 16 jaar inmiddels, maar het lijkt wel alsof er liefdesverdriet naar boven komt. Heb ik dit dan altijd weggestopt door te drinken?! Ik weet het niet, wat ik wel weet is dat ik ineens met gevoelens zit die ik niet kan verklaren. Ik dacht dat het een gesloten hoofdstuk van mijn leven was maar ik begin enorm te twijfelen. Hellup, ik weet het niet meer. Is dit bij iemand herkenbaar? Oud zeer dat naar boven komt op deze manier? 

Ja! Zelfs in mijn dromen komen er dingen boven waarvan ik was vergeten dat ik ze heb meegemaakt. :face-icon-small-shocked: idioot hé? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, het is echt bizar! Maar goed, mee dealen en weer door. Al valt dat niet altijd mee. 

Ik heb trouwens ook het gevoel dat ik door dit hele proces ook gewoon bang voor alcohol ben. Heeft het dit allemaal met me gedaan?! En dan was ik met een halve liter wijn per dag nog niets eens zo'n grote drinker. Maar misschien heb ik dit nodig om voorgoed het deurtje dicht te gooien, dat nog op een kiertje stond. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woodie, misschien is nu het echte verwerken pas begonnen, zonder verdoving.
Als je nu alcohol zou nemen, wat ook wel verleidelijk kan gaan worden,
dan demp je die verwerking weer. Stelt je echte rouw uit dus weer. Niet doen hoor,
dan hoeft het allemaal maar een keer, en je gaat er vast en zeker veel sterker uitkomen.
Velen hier gingen je voor in dit proces. Uitgestelde rouw  wordt ook wel gestolde rouw genoemd.♥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na het overlijden van pa (november) ben ik nog meer gaan drinken dan ik al deed. Dat heb ik geweten! Twee weken geleden zat ik thuis van mijn werk omdat ik emotioneel helemaal van voren af aan kon beginnen met het rouwproces... Ik kreeg hetzelfde advies: er doorheen, het ondergaan/onder ogen zien en vooral de kurk op de fles laten!! 

Nu voel ik langzaam maar zeker dat het een plaats begint te krijgen... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei lady jane:

Woodie, misschien is nu het echte verwerken pas begonnen, zonder verdoving.
Als je nu alcohol zou nemen, wat ook wel verleidelijk kan gaan worden,
dan demp je die verwerking weer. Stelt je echte rouw uit dus weer. Niet doen hoor,
dan hoeft het allemaal maar een keer, en je gaat er vast en zeker veel sterker uitkomen.
Velen hier gingen je voor in dit proces. Uitgestelde rouw  wordt ook wel gestolde rouw genoemd.♥

Ja, het is precies zoals je het beschrijft. Uitgestelde rouw! En daar moet ik doorheen, hoe lastig dat ook is. Ik voel me al wel sterker in die zin dat ik het toelaat en dat zonder te drinken. Dus ik kom hier wel uit. En op de momenten dat ik het moeilijk krijg, vaak 's avonds laat, duik ik mijn bed in met een goed boek. En dat helpt. Even uit mijn eigen wereldje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Geraldine:

Na het overlijden van pa (november) ben ik nog meer gaan drinken dan ik al deed. Dat heb ik geweten! Twee weken geleden zat ik thuis van mijn werk omdat ik emotioneel helemaal van voren af aan kon beginnen met het rouwproces... Ik kreeg hetzelfde advies: er doorheen, het ondergaan/onder ogen zien en vooral de kurk op de fles laten!! 

Nu voel ik langzaam maar zeker dat het een plaats begint te krijgen... 

Ja, we gaan maar door op die automatische piloot en met wat drankjes op valt het wel weer mee. Terwijl hier natuurlijk niets van klopt. Hoe doen die struisvogels dat ook al weer? ;-)

En nu komt de klap bij je binnen. Maar dat je het juist nu zo goed kan volhouden, zegt wel wat over hoe sterk je bent. You go girl! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...