Spring naar bijdragen

Voorstellen


Benerklaarmee

Aanbevolen berichten

Hoi Rosee, 

het ging heel goed. Het was heel gezellig! Wel een 0,0 radler genomen. ( moet dat ook gewoon gaan laten die 0,0)

Ik was ook onrustig. Dit zijn voor mij meestal wel redenen om te beginnen met drinken. Meestal ga ik thuis pas los na zon dagje! 

Ben nu even onrustig. Ook die thee gatsie maar morgenvroeg moeten de kids naar school. 

Ik merk dat ik  in de ochtend moeilijk vooruit te branden ben terwijl ik nu juist actief zou moeten zijn. ( vul ik zelf in) misschien omdat ik afgelopen week ook nog veel gedronken heb waardoor ik dus tot het besluit ben gekomen om de huisarts in te schakelen.

Pff niet teveel denken!!! Lig in bed. Dag verder en nu hopen snel te slapen!!! 

Wisselende stemmingen en neee nog lang geen happy gevoel ! 

Morgen ga ik een poging doen om te wandelen en moet werken! Pff lastig lastig

Dank je wel en sorry voor me vreselijk lang bericht 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op een dag werd ik wakker midden in de nacht, in paniek ...natuurlijk had ik alweer gedronken en zoals altijd werd ik wakker rond 3 uur in de nacht niet wetende wat ik alweer had gedaan tijdens mijn drink partij....dus vol schaamte en schuld gevoel ging ik naar de keuken om te drinken...want tja had een super droge mond, om de weg terug ga ik naar badkamer en ik zie mezelf in de spiegel....en ineens werd ik intens verdrietig, ik de "dromer" was door alcohol mijn dromen kapot aan maken, mezelf kapot aan maken en ineens werd ik wakker van mijn "slaap toestand" en wist ik dat ik moest stoppen, zoals ooit ik kon stoppen met roken...kwestie van diepe motivatie vinden. Als je je motivatie weet, zullen de cravings verdwijnen. Ik wens je heel veel succes...je krijgt je leven voor terug, een leven dat je verdient en dit heeft niets te maken met alcohol! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel! Wauw @Susana het klopt inderdaad! De laatste dronk heb ik 8 uur achter elkaar intens gehuild. 8 uur lang!!! Mijn ogen zaten de volgende ochtend gewoon dicht van het huilen!!! Toen was het ook echt klaar. Als dat geen spetterend eind is!!! Dat is mijn motivatie! 

Dat niet weten en dat janken werd steeds vaker en schandelijker  en toch denken dat het wijntje gezellig is na een dagje druk doen?!?!? 

Ik wil dat leven echt niet meer! Ik ben alleen doodsbang dat ik dit leven dan niks meer asn vind. Ik ben al zo lang verwijderd van mijn echte gevoelens  ..ja dat drankjanken maar dat sloeg nooit op mijn echte pijn. 

Fijne avond. 

Tot snel hier! Super fijn om mensen te ontmoeten die daar waren, hier in zitten of al veel verder zijn en een nieuw leven hebben. Ik voel de steun!!! X

 

 

bewerkt door Benerklaarmee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag heb ik echt momenten gehad dat ik dankbaar ben! Het is vandaag 7 dagen geleden dat ik mijn dronken jank avond had. 

Ik heb wisselende stemmingen maar ik mag vrijdagmorgen weer naar de huisarts en maandagochtend naar de Poh  er zitten ook goede momenten tussen en geb daardoor hoop op beterschap ookal is het een lange weg! Moet niet denken aan de dag dat ik 1 jaar sober ben. Ik hoop het wel over een jaar te kunnen zeggen!!!! Dubbel gevoel! 

De drang komt rond deze uurtjes maar ik heb vanavond ook geen zin om alleen maar te sikkeneuren. Ben ook gezond moe dus do douchen, kids naar bed en op bed Netflix! 

Dat ging er vorige week anders aan toe dus mag dankbaar zijn!! 

Fijne avond.  

bewerkt door Benerklaarmee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Patries dank je wel. Onrustige nacht!!! 3 x uit geweest maar wel vrijwel meteen weer in slaap gevallen. Had me zo voorgenomen om de kinderen naar school te brengen en daarna te lopen maar ik heb het koud en ga maar met een boek en thee weer terug naar bed  

Zo ontzettend fijn deze reacties. Ik voel het niet zo maar mijn emoties en zelfbeeld zijn beschadigd en daar ben ik  me ook nog eens erg bewust van! Misschien zelfs nooit hersteld gezien ik als het moeilijk werd me ging bezatten... 

Het is helpend om hier te lezen... vandaag ga ik aan het eind van de dag druk zijn met hapjes voor morgen. Mijn zoon heeft voor morgen 20 groep achters uitgenodigd voor zijn feestje en mama is fit en ondanks de drang naar wijntje bedenk ik me dat we allemaal gaan genieten, incl ik! 

Intern is het vreselijk in mijn hoofd maar in mijn doen blijf ik positief en bezig.  Ik hoop dat ik dat uiteindelijk ook van binnen zo voel... ik weet totaal niet hoe ik het aan moet pakken. Daarom weet ik nu dat de hulp hier en professionals nu zo nodig is!! 

Liefs en waarschijnlijk tot later.

Vanmorgen zon behoefte om even hier te lezen en re schrijven en het helpt! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent goed bezig zeg, super! Je hoeft op dit moment denk ik niet te weten hoe je het aan moet pakken, je pákt het al aan.
Zolang je maar niet gaat drinken, ontvouwen de dingen zich vanzelf.
20 groep achters???? Wow, als je dat aankan, vind ik je een held!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Benerklaarmee:

@Patries dank je wel. Onrustige nacht!!! 3 x uit geweest maar wel vrijwel meteen weer in slaap gevallen. Had me zo voorgenomen om de kinderen naar school te brengen en daarna te lopen maar ik heb het koud en ga maar met een boek en thee weer terug naar bed  

Zo ontzettend fijn deze reacties. Ik voel het niet zo maar mijn emoties en zelfbeeld zijn beschadigd en daar ben ik  me ook nog eens erg bewust van! Misschien zelfs nooit hersteld gezien ik als het moeilijk werd me ging bezatten... 

Het is helpend om hier te lezen... vandaag ga ik aan het eind van de dag druk zijn met hapjes voor morgen. Mijn zoon heeft voor morgen 20 groep achters uitgenodigd voor zijn feestje en mama is fit en ondanks de drang naar wijntje bedenk ik me dat we allemaal gaan genieten, incl ik! 

Intern is het vreselijk in mijn hoofd maar in mijn doen blijf ik positief en bezig.  Ik hoop dat ik dat uiteindelijk ook van binnen zo voel... ik weet totaal niet hoe ik het aan moet pakken. Daarom weet ik nu dat de hulp hier en professionals nu zo nodig is!! 

Liefs en waarschijnlijk tot later.

Vanmorgen zon behoefte om even hier te lezen en re schrijven en het helpt! 

Oooowww Benerklaarmee, 20 groep achters?? Die zijn uhhh.....erg levendig en hectisch zal ik maar zeggen! ;-)

Mocht het allemaal niet perfect gaan: zoek de schuld vooral niet bij jezelf, dit is nogal een taak zeg!

Maar wie weet wordt het een knalfeest, ik wens je ook heel veel succes en plezier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Benerklaarmee:

Feestjes organiseren daar ben ik wel goed in! Heb zoveel feesten georganiseerd en het liefst met veel tapas en eten om de party daarna de verdoezelen. Het zal daarom nu juist fijn zijn! 

Leuk!! Veel plezier hiermee, ik vind het knap van je! :present:

Zelf ben ik er helemaal niet goed in, ik krijg er de zenuwen van! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer een schommelende dag gehad! Als alles rustig verloopt gaat het aardig maar als er iets anders verloopt dan gepland totaal geen draagkracht of reserve! Bah! 

Ik moet maandag weer de dagelijkse sleur in. Wel sl gekozen voor iets minder uren ..Ik probeer me te focussen op de dagen met mijn gezin en feestje maar anderzijds kan ik het niet loslaten de druk die op me af komt en onder de mensen komen  geb het gevoel dag iedereen van me af kan lezen hoe slecht het intern met me gaat... 

Eigenlijk wil ik voorlopig een beetje rondom huis hangen en zo min mogelijk mensen zien...

Weer de avond in!!! Geen behoefte of cravings... dat wel weer! Wel ontzettend veel gegeten hihi!! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is vandaag super gegaan! Ik geb zelfs mijn laatste fles wijn uitgeschonken aan visite, die stond nog buiten.. 24 kids in een tent, vuurton aan en super gezellig disco lampen en feel hapjes!! en binnen was het ook gezellig. Mijn man heeft wel met onze vrienden borrel op! Vond ik lastig maar life Goes on . 

Ik ben nu op! En ga toch  wel cranky slapen :(  

trusten 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat heb je goed gedaan!! We hebben moeite dat anderen drinken alleen als we denken dat we iets missen van het "gevoel" dat drinken kan aan ons geven. Natuurlijk ken ik het gevoel, het beste gevoel is na 1 glas of misschien 2, vanaf 2 gaat de foute kant!! Ik weet dat ik ben iemand van alles of niets, dus het zal nooit bij 2 glazen blijven!! Dus het gevoel van die ene glas wil ik zeker missen want het is echt niet de moeite waard, dat is de inkoppertje van de drank, het geeft je dat gevoel zodat je meer en meer wilt...totdat hij je in de grip hebt. Dat gevoel van de ene glas komt door het verdovende effect van alcohol en het leven is niet bedoeld om te verdoven maar om het te voelen en ervaren. Alles wat je denkt te missen door het niet drinken, kun je makkelijk ervaren door andere dingen te doen, het leven staat vol er van mooie ervaringen! Gaat zo door, je doet het fantastisch!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Benerklaarmee:

Het is vandaag super gegaan! Ik geb zelfs mijn laatste fles wijn uitgeschonken aan visite, die stond nog buiten.. 24 kids in een tent, vuurton aan en super gezellig disco lampen en feel hapjes!! en binnen was het ook gezellig. Mijn man heeft wel met onze vrienden borrel op! Vond ik lastig maar life Goes on . 

Ik ben nu op! En ga toch  wel cranky slapen :(  

trusten 

Goed te horen dat het feestje super is gegaan....en wellicht ga je cranky slapen maar je wordt vast trots wakker!

Het lijkt me zelf ook lastig als je partner wel drinkt, ben zelf nu vrijgezel dus die uitdaging hoef ik (nog) niet aan te gaan ;)

Fijn weekend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog wakker!

Ik probeer te slapen want morgen heb ik eindelijk het gesprek met mijn poh maar ik geb weerstand en ben aan het malen en piekeren. Zoo onrustig. Ik zou nu wel graag iets willen om in slaap te komen!! Geen wijn want dan zou ik uren onrustig zijn maar iets on te kunnen slapen. 

Mijn verslaving wilt denk ik gewoon vervangers en heb stiekem geen zin om hier vandaag weer doorheen te moeten met dit naar gevoel! 

Soms vraag ik me ook af waar ik aan begonnen ben met Sl due wisselende stemmingen en gedachten... 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...