Spring naar bijdragen

Voorstellen


Benerklaarmee

Aanbevolen berichten

Je bent helemaal geen underdog! Als ik jouw verhaal lees dan neem ik mijn petje voor jou af. Ik kan mij ook heel goed voorstellen dat je alcohol hebt gebruikt als een middel om jezelf te verdoven. En ja, de een gaat het niet drinken wat makkelijker af dan de ander. Maar uiteindelijk hebben we allemaal hetzelfde probleem. En op naar de volgende sollicitatie, dat kont vast goed! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, 

Dank  jullie wel ❤️ Toppers! 

Het scheelde niet veel of ik had gisteren toch gedronken maar ik heb weer uren zitten frustreren en toen ben ik op de bank in slaap gevallen !!! Heb ik nooit! Maar ik las ergens anders al de vermoeidheid en ook dat herken ik... heel moe zijn! Mijn geluk gisteren! 

Wat een lieve en rake reacties en natuurlijk is het voor jullie net zo moeilijk en ieder oo zin eigen manier een struggle! Toch zit het stiekem in mijn hoofd. 

Ik bel de huisarts op want ik heb ook niks meer gehoord over de psychotherapeut etc! Ik denk dat ik daar inmiddels echt aan toe ben... ;) 

we kunnen weer door.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel me niet snel een ‘groeps’ mens! Al hou ik wel van mensen!!

Maar ik ben door een hele groep ( lees: familie) als kind ooit verbannen! Dat mensen mij in dit stadium van mijn leven wel of niet mogen zal me niet snel meer raken... ongeacht de reden. In de kern wilt iedereen aardig gevonden worden en  ergens bij horen maar zo oppervlakkig zit ik niet in elkaar! 

Met drank op kon dat wel weer ineens wel heel belangrijk zijn en kon ik me erg druk maken over vriendinnen die iets gingen ondernemen zonder mij ( vaak gewoon omdat ik druk was met werk hoor of andere dingen had, totaal niet om mij bewust te passeren) maar dan kon ik er echt stennis over maken haha! 

Mijn kindjes horen bij mij en ik bij mijn gezin en daar hoort alcohol niet meer bij! 

 

bewerkt door Benerklaarmee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lonster Mee eens. In de basisbehoefte van een mens zit er een aspect van ergens bij willen horen en gewaardeerd worden. Maar dat betekent niet dat ik me nog laat sturen door meningen van anderen en zeker niet om geaccepteerd te worden ;) mag blij zijn als ik mezelf en mijn nukken met tijden acceptabel vind :) 

Het is echt net een trein het leven, mensen die close naast je stonden worden vreemden en daar komen soms weer nieuwe mooie mensen voor terug!  Ik hou wel echt van contacten leggen en hou van het sociale leven dus ik zal weer uit het holletje moeten kruipen hihi. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer een nuchtere ochtend zonder kater. Behalve een enorme vermoeidheid voel ik me steeds stabieler lijkt wel... je wankelt niet alleen op de benen van overmatig drinken maar geestelijk vooral...

toch blijft mijn hoofd zeuren over het kan best een enkele keer, je hoeft toch niet weer af te glijden, je gebr het toch zelf in de hand.... shut up...NEE!

Gisteren ook gesproken met een vriendin waar ik ga graag uitjes mee heb maar onze hersenen kraakte gewoon bij het bedenken van een nieuw leuk uitje.. haha  25 jaar samen kacheltje thuis komen en nu ... maar het gaat wel goed komen,  we hebben zo ook schik en we hebben samen ook ontzettend leuke nuchtere uitjes met de kinderen gehad hoor! Maar met ons  tweeen of met partners Te Bont .....Af en toe zelfspot en lachen om deze verandering ... maar ze is super trots en zou graag de stap willen maken. Vanaf 1 januari 3 x de poging maar ik probeer niet teveel te bemoeien alleen erover praten en eerlijk zijn over mijn proces en de hulp die ik ingeschakeld heb...( zodat ze ook beseft dat zij dit met hulp moet doen om het een kans te geven ) 

Vanavond heb ik oosterse avond bij mij  met vrienden/ vriendinnen zonder alcohol!

Maar nu eerst open dagen op voortgezet onderwijs afstruinen voor mijn zoon.. 

fijne dag ! 

 

bewerkt door Benerklaarmee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteravond toch weer terugval! Net voordat de winkel ging sluiten toch maar wijntje voor bij het eten gehaald! Ik heb niet doorgedronken en 2 flesjes gehaald voor ons allen onder het mom van gezellig bij eten maar eigenlijk was het de verslaving die vroeg om alcohol hoe dan ook! 

Fijne zondag! 

Nu de keuken ernstig onder handen nemen want daar had ik geen energie meer voor!!!

Ik heb er  veel moeite mee om gezelschaps dingen te ondernemen zonder dat daar die associatie en drang bij komt.

Nou ja toch weer erin gestonken en dat is nu 2e keer en zal  mijn moed verzamelen om het weer op te pakken. 

Fijne zondag 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cleo66 ik kan ook niet sociaal drinken! Dat us allang verpest en ik ven ne daar ook echt bewust van en vind het ook erg jammer dat ik me gisteren toch heb laten gaan... 

Ik wil niet meer vechten en een nuchter leven !

Maar ergens zit de zwakte... ik zal me moeten herpakken.  Ik wil niet meer terug naar de periode van drinken en ik weet dat het niet meer af en toe kan...

ik ga vandaag naar ff coconnen met een boek en hopen dat dit gevoel van falen en teleurstelling snel minder wordt! Kan het niet meer ongedaan maken  ! 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Woodie om eerlijk te zijn ligt dat nogal gevoelig. Ik was gisteren eerlijk gezegd eerst ook weer gepikeerd hier over de gang van zaken en op een of andere manier triggert het mij weer om uit mijn verantwoordelijkheid te stappen en ook ‘de boel de boel’ laten. Daarna overdreven leuk gedaan met  vrienden en daarna chagrijnig naar bed!! Steun...mijn kinderen ga ik maar niet belasten met grote mensen issues en mijn partner ....

Ik was druk met de ravage die ik achtergelaten heb en heb me drie keer op rij gesneden in mijn handen aan de oven! Dus zit nu gehavend te onderzoeken wat steun inhoud en wat er mis is gegaan...: 

bewerkt door Benerklaarmee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje sterkte met je hand. Het is inderdaad goed om te onderzoeken waar je gepikeerd over was en wat er mis ging. Vond het eerlijk gezegd al knap en dat vind ik van iedereen hier dat je een etentje kan geven zonder drank.Ook een feestje vieren of naar de kroeg gaan is voor mij not done. Ik doe zulke dingen gewoon even niet meer en heb me wat teruggetrokken uit het sociale leven. Ik mis het op dit moment ook gewoon niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn voor mij ook geen handige keuzes! Er komt wel iemand die er gisteren ook was samen de kliekjes en toetjes verorberen! Ach ja, eigenlijk was een etentje wel veilig thuis maar ik merk dat als ik tegen dingen aanloop in huis nog steeds het patroon van wegdrinken aanwezig is! 

Weg is het niet hoor....ik moet echt meer te doen hebben voor mezelf en dat thuis zitten is niet bevordelijk voor de toestanden hier! Ik wil ook niet meer werk oppakken terwijl het altijd helpend is geweest om weer door te kunnen maar ook daarmee ben ik mezelf goed tegengekomen en eindigde ik met een burn-out! 

Gewoon dag voor dag weer verder en de eerste weigeren! Daar moet het mee lukken ...nu lijkt het weer belachelijk dat ik gisteren notabene wijn heb gekocht maar ik ben weer bewuster van mijn verslaving geworden! 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Benerklaarmee:

@Woodie om eerlijk te zijn ligt dat nogal gevoelig. Ik was gisteren eerlijk gezegd eerst ook weer gepikeerd hier over de gang van zaken en op een of andere manier triggert het mij weer om uit mijn verantwoordelijkheid te stappen en ook ‘de boel de boel’ laten. Daarna overdreven leuk gedaan met  vrienden en daarna chagrijnig naar bed!! Steun...mijn kinderen ga ik maar niet belasten met grote mensen issues en mijn partner ....

Ik was druk met de ravage die ik achtergelaten heb en heb me drie keer op rij gesneden in mijn handen aan de oven! Dus zit nu gehavend te onderzoeken wat steun inhoud en wat er mis is gegaan...: 

Nee, ik snap dat je je kinderen erbuiten wilt laten. Maar misschien hebben ze ook wel door dat er wat speelt en zien ze je veranderen op het moment dat je drinkt of de dag erop. Ik weet natuurlijk ook niet hoe oud ze zijn. Maar die steun van je partner mag je toch wel verwachten. Drinkt hij zelf ook veel? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag even de kliekjes opgemaakt met een vriendin uit de buurt en gehad over het drinken / verslaving etc. Ze vond het gisteren gezellig maar ook vandaag hebben we het heel gezellig gehad zegt ze. Is ook zo! 

Mijn vriend drinkt amper en als hij drinkt zijn het echt max twee glaasjes ongeacht wat het is. 

Hij wilt wel maar soms ben ik zo eigenwijs dan ben ik niet te stoppen.  Als ik iets wil of wil doen en ik krijg de kans dan is het lastig mij te stoppen.  Nu vooral in mijn eigen nadeel want dat is het altijd..nadelig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Woodie:

Nee, ik snap dat je je kinderen erbuiten wilt laten. Maar misschien hebben ze ook wel door dat er wat speelt en zien ze je veranderen op het moment dat je drinkt of de dag erop. Ik weet natuurlijk ook niet hoe oud ze zijn. Maar die steun van je partner mag je toch wel verwachten. Drinkt hij zelf ook veel? 

Je kan er van uit gaan dat de kids ALLES door hebben (mijn ervaring) maar ze praten er niet over en je moet ze er m.i. buiten laten. Maar wat je ook doet, je doet het mede voor de kids. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer een ochtend verder. Ik merk dat ik weinig concentratie heb, oververmoeid!!!! Heeel moe!! Totaal niet wat ik van mezelf ken.. het lijkt op de vermoeidheid die ik had met mijn burn-out jaren geleden. Ik probeer me echt te focussen maar ik denk dat ik me even overal ziek ga melden en me moet focussen op mijn herstel en psyche! Gaat totaal niet goed met me lichamelijk ook.... uitgeput! 

Gelukkig lees ik dat dit vaker voorkomt! Wat heb ik vreselijk geslapen! Ik ga voordat de jongens thuiskomen proberen een middag nap te pakken! 

Ik voel me als een rat gevangen in mijn eigen val! 

Hoop dat hij morgen met iets komt over de psychotherapeute !  heb vandaag gebeld en hij moest toch even nakijken of hij me bij de praktijk heeft aangemeld want hij vond het vreemd dat ik nog geen bericht had :/ dat zijn wel weer minpuntjes :/ 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...