Spring naar bijdragen

Voorstellen


Benerklaarmee

Aanbevolen berichten

Hey goedemiddag alweer, 

Jaa klopt @wendy even het meest ongezonde bannen en dan komt de rest wel! 

Gisteren een ontzettend leuke dag gehad met onze vrienden en na het eten thuis had ik onwijs veel zin om te drinken want mijn boys zijn vandaag vrij en dat was voorheen wel eens een reden om zelf ook wat later te beginnen en ee avond samen te ‘vieren’ met vrienden die ook vrij zijn... 

ik heb er wel last van dat een goede ‘vriendin’ die ik al jaren ken en dagelijks contact mee had mij niet meer belt of apt . Paar keer gesproken waar ze aangeeft hoe knap ze het vind maar verder hoor ik niks meer van haar! :/ 

Gelukkig weer een nuchtere ochtend achter de rug en voor deze week een drukke planning waar alcohol niet in past! 

Jij ook succes en wie weet kunnen we het eten een tijd eens bespreken :) 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat gaan we zeker met de tijd een keer bespreken ;) alhoewel ik van veel eten of snoepen gelukkig nooit aankom. Slanke bouw zit in onze familie en ik weeg al van jongs af aan hetzelfde, voel me gezegend ;)

Wat rot voor je van die vriendin bah das nooit leuk en zeker niet als je niet weet wat de reden is. Is zij iemand die zelf drinkt? En er dan misschien zelf niet mee overweg kan dat jij gestopt bent...

Nou fijne alcoholvrije dag, het gaat ons weer lukken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh fijn dat niet aankomen van snaaien. Ik moet daar wel op letten haha. Met die vriendin kan ‘kon’ ik goed  lallen en slap kleppen onder invloed van drank maar we hebben samen ook veel meegemaakt. Ik denk dat het ff moeilijk zit. Ik zie haar volgende week bij een lunch met anderen en dan vraag ik nog wel door.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Susana super lief van je! Ik schrijf hier van me af en misschien voor sommige ook ‘to much info’ maar het is helpend ;) 

Ik lees,herken,implementeer en distantieer en hoop ergens de juiste pad te bewandelen. 

Ik ben erg blij dat ik hier mag lezen en leren en ik hoop echt op hulp want ik sta onstabiel en ben breekbaar!! ... 

thanx en kijk gewoon op en weet dat het kan!!! Nog ff de avond door.. x 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve benerklaarmee,

Wij zijn bijna tegelijk begonnen, en het is moeilijk, nu 35 dagen bezig met 1 dag misgegaan, maar gelijk diep ademhalen en volgende dag verder, ondanks een groot feest 1 week later heb ik het zonder alc.overleeft. Misschien een tip, ik lees het boek Chardonnee en het boek Nou nog eentje dan, zo herkenbaar geeft zoveel steun, en moed om door te gaan met stoppen. En valkuilen kom ik zeker nog vaak tegen, en zal ook nog wel op mijn bek gaan, maar ik wil positief blijven. Ik wens ons sterkte samen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb weer een vreselijke zwarte avond! Slechte dag gehad met onzekere gedachten over mezelf met gesprekken maar het hoort erbij!!! 

Niet iedereen vind je leuk of is het eens met je werkwijze of staat achter jou visie!!! Alsof ik onzeker uitstraal :/ 

ik ga gelukkig nuchter afsluiten en morgen boek op zoeken! 

Gewoon door lieverds!!!

Jullie ook En slaap lekker. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedenk altijd voor mijzelf dat ik ook niet iedereen leuk vind. Dat ligt niet aan de andere persoon, dat ligt aan mij. Dat maakt mij niet slecht maar zeker ook de andere persoon niet slecht, wij matchen dan gewoon niet. Zo kan het ook zijn dat andere personen mij niet leuk vinden. Dat kan, zolang daar niet vervelend over gedaan wordt en men wel met respect met elkaar om kan gaan is dat goed. Niet meer, niet minder.

Wat zal je morgen trots zijn op jezelf!

Truste @Benerklaarmee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Benerklaarmee:

Ik lees,herken,implementeer en distantieer en hoop ergens de juiste pad te bewandelen. 

Dat klinkt goed Linda. wees lief voor jezelf, en mild voor anderen. Die moeten ook aan een nieuwe Linda wennen.

Ik heb ook zo'n vriendin met wie ik van alles heb meegemaakt en waarmee ik kan drinken tot het gaatje. Sinds november heb ik haar geloof ik maar 2 x gesproken. Terwijl dat normaal wel zeker een keer in de week is. Ze vindt het heel goed van mij dat ik bijna geen alcohol meer drink maar ook ongezellig, en confronterend denk ik. Moeilijk om te achterhalen, want de waarheid hoor je niet makkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Een nuchtere zondagmorgen...(middag inmiddels) vrijdag een grotere uitdaging dan ik dacht. Mijn vriendin vierde haar verjaardag en een klein clubje uitgenodigd. Ik had wel weerstand om te gaan want ik was bang dat ik toch zou drinken maar eenmaal binnen viel het toch mee. Wel die enorme bar met allerlei drank.  Laat ik iemand zijn die normaal gesproken niet echt kieskeurig is... ik heb 3 dagen cravings en zin om iets te doen maar ben ook trots dat ik weer een nuchter weekend heb! Niks spectaculaires maar toch een prestatie! Kon ik me maar fijn voelen over het niet drinken maar dat  lukt  minder! Vaag eigenlijk!!!! 

Het lukt me wel om de dag wat beter door te komen, oprecht te lachen of even genieten en energie dat rustig met vlagen weer aanwezig is. Ik kluizen nog iets teveel maar niks mis met een goed boek of Netflix met dit weer :). Alles probeer ik te analyseren en te betrekken of het wel of niet met mijn drinken te maken heeft pffff vermoeiend ook hahaha 

Ik heb pas in maart mijn intake... maar ik probeer zelf ook wat liever voor mezelf te zijn en wat minder te irriteren aan mijn omgeving (hihi). In mijn negatieve buien...haat ik iedereen en irriteer ik me mateloos aan ieder schepsel op aarde :) maar ik wordt door het lezen hier ook bewust van de haat en irritatie naar mezelf of verveling weet ik veel!!! In ieder geval ligt het bij mij hoe om te gaan en niet bij de rest aan de wereld ;) 

En zo slof ik me er wel weer erdoorheen.  Iets langzamer dan vroeger en veel bewuster. 

Dat bewustzijn overigens vind ik  niet altijd positief en te heftig maar daar zal ik ook wel weer balans in moeten vinden.... ik zou ook graag nuchter vaker me verstand op 0 willen zetten en alles langs me heen willen laten gaan zonder interesse... heerlijk lijkt me dat en dan zonder kater de dag erna... 

fijne zondag

 

bewerkt door Benerklaarmee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, knap van je hoor Linda, een verjaardag en heel weekend zonder alcohol.

Tsja een mens drinkt niet voor niks. Zonder die verdoving heb je te dealen met die emoties en met die stomme mensen om je heen. :rolleyes: Dat is inderdaad wennen. Goed dat je het allemaal opschrijft, dan kun je dit later nog eens teruglezen. Het is een heel proces dat je doormaakt.

 

bewerkt door Lonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lonster klopt helemaal en ik lees bij jou ook weer herkenning...vrijdag kon ik het ook allemaal niet aan en wou er niet aan...gewauwel :) gebazel....pff was ook op tijd thuis! Trots op je!!!! Wat ik daarna heb is een craving terwijl je ook nooit meer zo op een feestje wilt staan met dat dat gebral over onzin maar toch een extra drang aanwezig is! 

Vanmorgen lekker gewerkt en ben weer blij dat het maandag is haha. Omgedraaide wereld: was voorheen blij dat het vrijdag was ;) 

Ik ben uitgenodigd bij een jubileumfeest vrijdag... ik zeg het omdat het voor mij ineens heel veel twijfel en angst geeft. Ga ik dat aankunnen? Moet ik niet gewoon afbellen? Maar wat heb ik nog als ik alles afzeg etc.... ze rekent op me... best lastig en ook ongemakkelijk gevoel... 

Vanmorgen spookt het weer door mijn hoofd maar het is dinsdag en heb nog een paar dagen 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken die discussie en dat getwijfel ook van zal ik gaan. Ze rekent op me...

Op dit moment doe ik niks wat ik niet aankan en geef mijn eigen proces voorrang. Voel goed wat je aankunt en niet over je grenzen gaan. Het is dan jammer dat je soms mensen moet teleurstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dit soort dingen in het begin lekker afgezegd. En weer gedaan toen ik mezelf wat steviger voelde. Je kan er ook voor kiezen om even te gaan. Dan heb je je toch even laten zien. Doe waar je je goed bij voelt, het komt allemaal wel weer. Belangrijkste is nu dat je niet drinkt.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh wat fijn deze antwoorden! Ik ga deze berichten aankomende week herhalen en herhalen want ik weet dat ik het niet aankan maar ergens wil ik heel graag de fout ingaan. 

Gedachten zoals wat maakt het nou uit, dit is tenminste een feest waar drinken anders is dan op de bank met je wijntje! Hier drink je om wat plezier in je leven te hebben en ga je onwijs genieten etc etc.  Ik weet dat mijn rationele brein dit volledig af zou slaan maar mijn verslaafde manipulatieve  brein ziet de kans schoon om feest te vieren in de ergste vorm die er is :( 

Pfff ik weet het wel maar moet echt nu goor mezelf kiezen en dat is lastig!! 

En super bedankt! ❤️

bewerkt door Benerklaarmee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...