Spring naar bijdragen

Voorstellen


Benerklaarmee

Aanbevolen berichten

@Geraldine super lief! Klopt. Dat emotioneel de kluts kwijt zijn is echt bah!

Ik ben zooooo vermoeid!!!! En dan is me beloofd dat ik terug gebeld wordt ivm psychotherapeut en dan gewoon niet gebeld worden... 

Laat even alles los en probeer me per uur voort te slepen. Komt ook goed! Ik weet dat ook aan deze slechte periodes ook ergens weer een eind is en ik sla die eerste maar weer af ;)

X fijne avond en fijn om te horen / lezen dat je ook ff siek geb gemeld om je op te laden en dat het nut heeft gehad! Na mijn burn-out weer doorgegaan als een nieuwe naar met verdoving en die gaat ik nu tegenkomen :( 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Benerklaarmee, klinkt heftig. Kan het zijn dat er allerlei gevoelens los komen die je lang hebt weggestopt? Je hebt veel meegemaakt. Ik denk wel echt dat je hulp hierbij nodig hebt, niet alleen van ons. Hoop dat je snel contact krijgt met een psychotherapeut. Heel veel sterkte en een dikke knuffel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje lastig Annesterre, 

Na mijn jeugd heb ik wat ruige periodes gehad en misschien ook erg los maar ik heb wel altijd structuur behouden en tijden niet gedronken. Toen mijn eerste zoon overleed heb ik eigenlijk niet gedronken en heel lang gerouwd en eigenlijk heb ik na mijn burn-out ( als ik het zo bedenk) niet meer zoveel draagkracht. Ik denk dat het toen gebeurde dat het vertrouwen in mezelf en dat ik het allemaal asn kan ineens wegviel! Alsof mijn fundering weg viel. 

De afgelopen jaren is het drinken steeds minder gezellig geworden en het afgelopen jaar ook soms excessen waar de hoeveelheid niet veranderd is maar de reactie op alcohol steeds erger werd zoals raar extreem gedrag, ruzies, en sombere gedachten etc etc etc ;)  ouder worden en het dient niet meer! De grens overschreden waardoor het gezellig drinken niet meer bestaat!

ik heb vandaag een fijn gesprek gehad en binnenkort de intake! De verwachting is volgende week. Verder ben ik vandaag weer gaan wandelen met een vriendin en morgen weer en ff paar dagen ziek gemeld en dat voelt echt bevrijdend! De ups en downs liggen te ver uit elkaar en het wordt ( weer) tijd om ermee aan de slag te gaan. Na mijn jeugd in internaten was ik ‘behandel/ begekeidingsmoe’ en heb daarna noodgedwongen nog wel eens een gesprek gehad maar nooit trauma behandeling en ik sta nu meer open voor nieuwe dingen aks ik maar verder kan en niet neer do schommel! 

Dus een heel verhaal!!! Ik ben erggggg moe ja!!!  Lichamelijk! Maar ik hoop na een paar dagen rust weer de draad op te kunnen pakken! 

 

 

bewerkt door Benerklaarmee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil nog even zeggen dat veel mensen die zich open opstellen veel meegemaakt hebben ergens die leegte voelen en de confrontatie nu aan moeten gaan. Iedereen heeft zo zijn rugzakje!!! 

Ik heb veel respect voor dit forum ( jullie) en hoe een ieder de strijd aangaat! Het is helpend en ik leer er van en ook van dat drankje nemen tegen beter weten in! Leerproces. Weer door die shit, weer depri, weer opnieuw tellen en nee nu ik bewust ben ( misschien nog niet vaardig maar de eerste vandaag NIET) is het voor mij nog duidelijk geworden dat ik niet meer zo wil leven en ondanks ik vermoeid ben, werk aan de winkel is wat betreft de oorzaak aanpakken... en ik lees hier verschillende manieren die aansluiten bij verschillende personen en dat is mooi om te zien. Meerdere wegen  maar hetzelfde doel! 

Fijne avond 

bewerkt door Benerklaarmee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat klopt. Iedereen heeft een rugzakje maar die van mij is lang niet zo groot als die van jou! Maak het jezelf niet te moeilijk. En gelukkig kun je nu snel terecht bij de therapie. Het extra steuntje in de rug dat je nu wel kunt gebruiken. Je hebt alweer bijna een week niet gedronken! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Lieverds, 

Dank je wel. Yes weer een nuchtere ochtend. Ik vergelijk mezelf niet met anderen en ik dronk maximaal 3 x per week 2 max 3 flessen wijn. Een ander zou kunnen zeggen dat valt mee maar in mijn geval katsbezopen, kater van 2 dagen met sombere gedachten etc!!! Natuurlijk is het wel veel en ben ik me bewust van mijn leven en verleden maar het heeft me ook gesterkt in de jaren waar ik juist een soort van trots gevoel had. Ieder succes was voor mij een groot succes, bv  een nieuwe baan, een eigen onderneming ( tot 3 x toe maar dat liet de pret niet drukken haha) een eigen huis, de geboorte van de boys of de vakanties!! ... ohhh dat zijn mooie herinneringen want dat euforische gevoel zou ik weer willen voelen !

De alcohol en (drugs vroeger) en de (jointjes)  hebben me volledig afgevlakt!  Juist door die diepe dalen heb ik echt overal uitgebreid van genoten!! Het is niet altijd vanuit een ellendig perspectief bekeken .

Ik heb een beperkte man die zorg nodig heeft en moet me boys ook verzorgen en een positief thuis geven dus ik probeer mezelf ook weer op te rapen en de rompslomp in huis niet al te serieus te nemen .. 

Deze maand 2 keer gedronken! En zaterdag weer een week pas! Duurt lang hahaha  lol   Meer het tellen hoor want nu komt het totaal niet in me op dat er vanavond die verraderlijke zucht weer aanwezig is! 

Fijne dag en we blijven optellen!!! 

 

 

bewerkt door Benerklaarmee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag weer gewandeld en het voelt zo goed om buiten te lopen en zo helend! Onderweg samen met mijn vriendin even bij haar moeder gestopt en die maakt zelf Tia Maria. Vroegen of ik een klein borreltje bij de koffie wou proeven... nou nee want ik heb het nooit bij een klein borreltje gehouden dus ik pas even voor de zuipfestijn daarna en de kater morgen! 

Het word morgen weer wandelen totdat ik ergens in mijn lijf / geest rust kan vinden !! 

bewerkt door Benerklaarmee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer een ochtend zonder kater, wel met extreem veel calorieën van gisteren waar ik mee in mijn maag zit maar dat komt na het roken drinken ...op de schap van onthoudingen . 

Vroeg achter de computer en nu stiekem de systemen in om te onderzoeken wat ik thuis kan doen... en heb mezelf getrakteerd op werk :/ heerlijk zo’n weekend lol! Ik heb geleerd dat dingen afronden voor mij rust geven dus ik maak even wat dingen af en dan kan ik het daarna loslaten!

Ik ben wel onwijs moe ondanks ik als een blok geslapen heb!!! Het enige wat op mijn planning staat is wandelen vanmiddag met mijn beste vriendin ... dat is wel boring maar goed, kan ook niks opbrengen en ga om die reden ook niks op mijn hals halen wat mij van mijn focus kan brengen  

Weer een ochtend waar ik me niet kan voorstellen dat de zucht gisteravond vanavond weer aanwezig zou kunnen zijn! Ik zou echt blij zijn met die eerste dag dat ik de hele avond geen minuut aan wijntje zou denken... gaat dat ooit nog gebeuren .....

bewerkt door Benerklaarmee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook gestopt met roken 1 januari 2019!! Maar ik rook nog wel een esmoker met 3 Mg nicotine! Dus ook die cravings... en gedachten. 

Maar ik hoef niet mee naar buiten of met wandelen stak mijn vriendin er een op maar dan heb ik geen behoefte.

ik heb thuis nu een bult producten voor mijn natuurlijke thee  aangeschaft:

gember, kaneelstokjes, munt, citroen, rozenbolletjes.. ( die komen uit in mijn thee en liggen als mooie open roosjes in de  thee) 

Ernstig overdreven maar het houdt me bezig! :)  En gisteren nog een bananenbrood gemaakt! 

Ik drink nu koffie :) scheelt weer een hoop rommel in de keuken 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt haha. Maar verder geen zak bedoel ik haha. Komt goed. Ik ga nu wandelen en thee drinken bij mijn bestie! Dan wordt het toch gezellig misschien! 

Mals ik mezelf ( lees: mijn verslaving) soms moet geloven dan is het leven Nijs meer aan ;)  

gelukkig weet ik echt beter en ben ik na de wandeling weer wat optimistischer :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankbaar weer een nuchtere zondagmorgen! 

Het was gisteren wel steeds op het randje en waar ik echt op moet letten is het zonder gene alles naar binnen werken maar lang niet zo schaamteloos als alcohol dat bezit van me neemt! Dus nog even los op mijn hartige en zoete versnaperingen maar hier moet ik wel wat mee...

Gisteren ben ik gaan hardlopen maar dat was denk ik te fanatiek maar was in de avond lekker moe! 

Vanmorgen veelbetekenend vroeg op! Wat zal de dag brengen ...

Fijne zondag! 

 

bewerkt door Benerklaarmee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...