Spring naar bijdragen

Woensdag 12 December


MarQ

Aanbevolen berichten

Ha, Antoinnette.. inderdaad lang niets van je gehoord. Maar je zit niet stil. Fijne berichten en minder fijne, maar goed te zien dat je zo vastberaden bent.
't Is ook geen weg om halverwege spijt te krijgen, lijkt me. Dapper van je. En sterkte met de mammografie. Ik hoop met je mee op een goede afloop. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Tatum, probeer eens een beetje kalmte meis. Je draaft een beetje door. 'Serieus' is alleen te dragen als er een flinke portie 'niet te serieus'
doorheen gemengd zit. Dan heb je meer kans dat anderen iets van je willen en/of kunnen oppikken. 'Niet te serieus' zorgt voor de
zgn. kleefkracht, of beklijfkracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan het toch niet laten:
Sober je postings gaan vaak over hetzelfde, en helaas post je vaak dezelfde dingen ook nog meerdere malen,
soms zelfs nog bij anderen op hun wie is wie. Ik schreef al 2 keer eerder dat ik jou soms wel 4 x hetzelfde zie schrijven.
Ik vind het sneu voor jou dat je zoveel gezondheidsperikelen hebt. Maar ik hoef dat niet zo vaak te lezen.
Je gaat hier vast niets mee doen. Je bent al eerder vertrokken, om soortgelijke aanleidingen. Jammer. Ook voor mij/ons.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Fruitvlieg daar moest ik ook net aan denken. 

Snap alle/beide kanten wel. Maar ben oprecht blij/opgelucht voor Sober. Met een foute uitslag zou alles er natuurlijk anders uitzien. Ik zou gek geworden zijn van de spanning. Hoor op het moment zoveel mensen die kanker hebben of er aan overlijden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezondheid, @Lika en ook beterschap. Hoewel het één het ander al impliceert.
Wat was er goed aan het gesprek? Was het hoopgevend of gaf het bevestiging?
Alles went, zeggen ze. Ik zie het aan m'n broertje en schoonzusje... hun leven is in één klap totaal veranderd na haar hersenbloeding en voor
een buitenstaander ziet het er misschien troosteloos uit, maar ze weten er, nadat ze beseften dat het was zoals het is,
toch nog een waarde- en liefdevol leven van te maken waarin ze nog kunnen genieten van allerlei dingen en vooral van elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Kohtje:

Gezondheid, @Lika en ook beterschap. Hoewel het één het ander al impliceert.
Wat was er goed aan het gesprek? Was het hoopgevend of gaf het bevestiging?
Alles went, zeggen ze. Ik zie het aan m'n broertje en schoonzusje... hun leven is in één klap totaal veranderd na haar hersenbloeding en voor
een buitenstaander ziet het er misschien troosteloos uit, maar ze weten er, nadat ze beseften dat het was zoals het is,
toch nog een waarde- en liefdevol leven van te maken waarin ze nog kunnen genieten van allerlei dingen en vooral van elkaar.

Ik denk hoopgevend en bevestiging gevend allebei idd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het heel bijzonder @Sober dat de dokters je steeds maar bedrust geven. Juist in beweging zijn word altijd zo gestimuleerd zeker na een operatie. Dat begint al in het ziekenhuis. Natuurlijk met mate maar bedrust? Heel apart maar goed bij jou zal dat vast wel een reden hebben. Het niets mogen doen geen eten koken want ik mag geen pannetje tillen. Vergis je je niet? Mijn ex heeft ook een zware buikoperatie gehad mocht inderdaad de eerste 6 weken niet zwaar tillen. Zwaar tillen in de zin van geen zware boodschappen tas. Maar niet van geen boodschappen mogen doen. Of geen pannetje tillen. De eerste dagen na de operatie heeft ze echt wel moeten afzien en ze is echt niet bij thuiskomst meteen de keuken ingedoken. Maar ze kon toch vrij snel weer van alles doen en zeker een pannetje tillen. Maar bij jou zal het ongetwijfeld allemaal wel anders zijn. Gefeliciteerd met je goede uitslagen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou @hub1, dat had ik van jou nou niet gedacht. Jij draaft ook een beetje door. Dacht dat juist jij de boel wel op een rijtje had wat betreft je mee laten zuigen.
Meteen je biezen pakken en je 'footprints' laten wissen als je de controle over je eigen berichten verliest is wel de ultieme vorm van "wraak nemen",
vind je dat zelf niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Hub, dat zul je overal tegenkomen... 
en er zijn altijd mensen die er als de kippen bij zijn en maar wat graag de aansteker bij een kort lontje houden... 
Het forum hier is een aardige manier om te leren omgaan met de echte wereld, met jezelf ....
(om met Jopie te spreken: en dan maakt het niet uit wie 'jezelf' is). 
Soms lijkt het wel of de deelnemers echte mensen zijn :wacko::lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach @hub1, wat Yvonne ook al zegt, 'anders' begrijpen is zo menselijk omdat ieder vanuit z'n eigen belevingswereld kijkt en leest, en bij de
één komt iets wat je zegt als dolkomisch binnen, bij de ander als diepbeledigend... daar een middenweg in vinden lijdt vaak tot de saaiste en
vervelendste wegen die dan óók weer commentaar opleveren. In het dagelijks leven zal dat ook voorkomen, maar hier zit nou eenmaal een
concentratie van mensen die 'problemen' met emoties hebben, en juist dáárom is dit zo'n prachtige 'oefentuin'. Als ik had toegegeven aan
mijn fijngevoeligheid was ik hier binnen een jaar al weggeweest. Maar ik ben zo bot geweest om mijn fijngevoeligheid op de proef te stellen
en met de nodige adempauzes houd ik het hier nu al bijna twaalfeneenhalf jaar uit. Daardoor heb ik mezelf de kans gegeven om
zelfs mijn fijngevoeligheid te relativeren.
Neem even een adempauze, hub, en kijk het even aan. Maar laat alsjeblieft je account bestaan, dan kan je wijsheid -die ik zeker zie in je woorden-
én je humor, nog nagelezen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je Hub, ook ik zit hier vaak tot 100 te tellen, en ben dan zover dat ik een reactie wil plaatsen die maar een fractie van de felheid heeft van de reactie die ik in eerste instantie wilde neerzetten... en uiteindelijk lukt het me vaak om helemaal niet te reageren... Vind ik zelf best wel knap van mezelf :P
Maar om heel eerlijk te zijn: het is níet zo dat ik die reacties niet plaats omdat de mensen hier zijn om hulp te zoeken ... als mensen zich op een bepaalde manier opstellen waardoor ik kromme tenen en vlekken in mijn nek krijg vind ik dat ik ook best een scherpe reactie mag plaatsen. Alleen vind ik het vaak niet eens de moeite van het plaatsen waard bij zeer nadere beschouwing...  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei hub1:

[...] maar vooral het forum onplezierige situaties besparen omdat ik weet dat mensen hier zijn omdat ze hulp zoeken en omdat ik niet kan overzien wat ik veroorzaak door mijn te weinig empathisch geformuleerde berichtjes. 

Empathie vind ik ook lastig. Ik héb het niet of ik kán het niet. Of ik heb er een andere kijk op. Empathie staat hier hoog in het vaandel, maar ik snap hem niet helemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...