Spring naar bijdragen

Weer terug


Pippin

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, na 1,5 jaar weer terug hier. Ben het zat om me iedere dag zo vreselijk te voelen. Heb de moed een beetje opgegeven om te kunnen stoppen met drinken. Maar goed, de eerste stap heb ik weer gezet door weer hier op het forum te zijn. Ik weet dat de steun van dit forum me kan helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De moed opgegeven? Je bent hier wel terug dus heb je ergens nog een sprankje hoop. Elke dag krijg je de mogelijkheid om te stoppen met
destructieve "gewoontes", dus ook vandaag weer. Als je nu vandaag in elk geval niet drinkt dan heb je die dag morgen al 'in the pocket'.
Misschien voel je je dan morgen fysiek nog niet zo geweldig maar mentaal kan het je al weer een 'boost' geven om het nog een dag te doen.
Heel 'droog' gezien is stoppen met drinken niet meer dan dat eerste glas, die eerste slok niet nemen. Maar er komt waarschijnlijk wel wat meer
bij kijken. Steun is fijn, maar je zult uiteindelijk wel zelf op eigen benen moeten kunnen staan. Neem daar de tijd en hulp voor maar drink niet.
Want die eerste slok doet alles van voren af aan beginnen. Je kunt het wel maar je moet jezelf er wel van overtuigen dat je het wilt.
O, en welkom (terug) natuurlijk. Het zou fijn zijn als je ons (het forum) op de hoogte houdt van je successen en óók van je 'missers'. Want niet
alleen kun jij hier steun vinden, met je ervaringen kun je ook anderen steun geven. We zijn ervaringsdeskundigen, wij allemaal. Juist het uitwisselen
van die ervaringen maakt de hulp van o.a. dit forum zo persoonlijk herkenbaar.
Zet 'm op. Je hebt je laatste glas alcoholhoudend gehad. Nu begint het échte leven. :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank allemaal voor jullie welkom.

Nee Bumperjim ik stond niet droog anderhalf jaar geleden en ben tussendoor ook niet droog geweest. Hooguit een keer 2 weken. 

Nu zit dag 1 er weer op geen probleem geweest gisteravond. Wel een slechte nacht gehad. Mijn partner drinkt ook, dat maakt het voor mij lastiger. Maar zo is het nou eenmaal IK moet het doen. MIJN leven, MIJN verantwoordelijkheid.

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, dag 3 zit er op. Voel me helder en sterk. Hoop wel dat het slapen beter gaat worden. De nachten duren lang als je wakker ligt. Vannacht heb ik met ontspannings muziek in mijn oren gelegen. Dit hielp wel, maar ik werd weer wakker van de zere oren. Waar ik erg blij mee ben is dat ik niet meer tril. Appen gaat zo een stuk sneller ;-) ik merk dat ik 's avonds nog wel veel frisdrank drink. Een beetje in hetzelfde tempo als toen ik wijn of bier dronk. Voor ik teveel alcohol dronk had ik dat niet. Dan dronk ik hooguit 2 glazen. Herkennen jullie dit, en gaat dat over? Welterusten, op naar dag 4...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

frisdrank is meestal zoet/suiker. en suiker is..... verslavend.
Alcohol is omgezette (loze) suikers, dus logisch dat je na het stoppen
behoefte hebt aan zoet en troost. Niet te lang/veel aan toegeven, want
je voedt dan toch de trek in suikers die je eigenlijk helemaal niet nodig hebt.
Ik heb nog steeds af en toe een suiker-craving, neem dan meestal drop of 1 a 2 keer per jaar schuimpjes:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei lady jane:

frisdrank is meestal zoet/suiker. en suiker is..... verslavend.
Alcohol is omgezette (loze) suikers, dus logisch dat je na het stoppen
behoefte hebt aan zoet en troost. Niet te lang/veel aan toegeven, want
je voedt dan toch de trek in suikers die je eigenlijk helemaal niet nodig hebt.
Ik heb nog steeds af en toe een suiker-craving, neem dan meestal drop of 1 a 2 keer per jaar schuimpjes:blush:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

niet de lichamelijke verslaving denk ik, want geen echte of fruitsuikers,
maar wel de psychische verslaving, zucht naar instant zoet/troost.
Persoonlijk denk ik dat ikzelf meer psychisch dan fysiek verslaafd was,
en dat ik na 1 jaar fysiek, maar nog steeds niet helemaal psychisch
ben afgekickt. Een van de redenen om op een diep niveau toch alert
en bewust te blijven. Maar wel zonder angst voor terugval gelukkig.
Maar onderschat intussen niet hoe slecht suikervrije dingen kunnen zijn
door de chemische toevoegingen. Die kunnen wel fysiek enge dingen aanrichten.
Dus ook op dat gebied zullen we met mate moeten leren, want onmatigheid en ik
is bijna een twee-eenheid. Geldt wel voor meer op ons forum ben ik bang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je uitleg Lady jane en GewoonDoen. Matigheid is idd een dingetje, zeg maar gerust een ding. Onmatigheid in bijna alles wat ik doe,drink en rook. Gelukkig geen drug of medicijnen. Eten zit er ook niet meer in. Heb sinds 2012 een gastric bypass en daarna het eten prima onder controle maarrrr....toen begon de drank met  oa door de gastric bypass extra gevoeligheid voor verslaving en natuurlijk helemaal niet goed voor mijn lijf. Ik kan eigenlijk helemaal geen alcohol verdragen. Juist door de omzetting van alcohol naar  suiker raak ik al snel beland in een black out. Dit kwam steeds vaker voor met als gevolg dat ik geen avond meer kon herinneren de volgende dag.

Maar, dag 4 nu, vanmiddag lekker de Surinaamse kip in de marinade gezet met verse kruiden, straks de keuken weer in om het verder af te maken. Vooral Surinaams koken is een hobby van mij. Fijne avond allemaal, vandaag neem ik geen eerste slok.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi pippin

Ik heb me al even voorgesteld bij wie is wie. En ook ik ben net als jij weer terug hier. Vind je het lastig dat je man nog drinkt? Mijn partner drinkt ook en ik ga hem dat niet verbieden, gelukkig wonen we niet samen dat scheelt weer.

Fijn weekend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wendy,

Het is lastig Ja. Mijn partner wil niet stoppen. Hij heeft er geen last van zegt hij. Is ook zijn beslissing. Lastig is dat er altijd drank in huis is. En de geur ervan staat me nu tegen. Maar ik voel me sterk nu. Dag 5 voor mij...ik ga ervoor.

Succes allemaal en fijn weekend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei GewoonDoen:

Mijn man bleef ook drinken, maar goed voorbeeld doet goed volgen. Hij drinkt nu als hij drinkt nog maar 1 glas (hij kan het wel) en hou het op 1 fles per week ofzo, ipv 7.

 

Goed bezig.

Dat is mooi Gewoon Doen. Ik zal zien wat het stoppen met drinken van mij met mijn partner gaat doen.

Dag 6 zit erop. Zonder moeite gelukkig.

Mijn partner is naar bed, moet er vroeg weer uit. Voor mij staat zijn half volle glas met wijn. Doet me niks, maar ga hem even weggooien.

Tot morgen.

bewerkt door Pippin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Cleo66, dat is zo.  Als hij dat vanavond werr doet zal ik aan hem vragen zijn glas zelf even op te ruimen. Nu ben ik sterk, maar dat kan zomaar anders zijn. 

Vandaag dag 7. De eerste week! Yes!!!

Zaterdag heb ik een groot feest waar veel gedronken wordt. Er is een lekker diner en er komen artiesten optreden. Het jaarlijkse eindejaars feest, met hotel overnachting. Ergens zie ik ertegen op, anderzijds lijkt het me heerlijk op alles nuchter mee te maken en het te kunnen na vertellen. Hebben jullie tips?

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eindejaarsfeest van je werk? Daar waar mijn vrouw sinds twee en een half jaar werkt hebben ze (ook van die) extravagante eindejaarsfeesten.
Twee jaar geleden maakte ze dat dus voor het eerst mee en ik ook dus, want ik moest mee...:blink:. De hele schouwburg was hier afgehuurd en
door het hele gebouw heen eettentjes en vooral ook drankstands. En uiteraard ook artiesten die optraden, en niet de eerste de besten.
Het was stampie-vol en langzaam aan zag ik iedereen steeds prateriger en 'leuker' worden. Mijn vrouw die normaal gesproken gemiddeld
drie glazen wijn in de week drinkt (weekends) liet zich automatisch een beetje meeslepen en dronk ook iets meer dan ze normaal doet, maar 
de hele avond (tot 1 uur 's nachts) op drie glaasjes wijn was ze vergeleken met haar collega's nuchter te noemen.

Op zich vond ik dat allemaal niet zo erg want ik kende daar als 'partner van' niemand, op mijn vrouw na natuurlijk, maar doordat iedereen zo 'vrolijk' en
op het laatst wat onsamenhangend werd had ik geen moeite om met wie dan ook zgn. 'gesprekjes' aan te knopen. Met de hele avond een colaatje
in de hand werden mensen nog nieuwsgierig ook en vonden ze het knap dat ik nuchter bleef in al dat gedruis... voor zover ze nog iets knap kónden vinden, haha...
Maar ik wil maar zeggen dat 'erbij horen' nuchter net zo makkelijk gaat als met een fikse slok op, met dit verschil dat, wat jij ook al zegt dat je zo heerlijk
lijkt, dat je alles nuchter kunt navertellen, een plezierig en onschuldig gevoel van superioriteit geeft. Mijn vrouw ervoer dat toen ze op de eerstvolgende
werkdag collega's tegenkwam die haar vroegen of ze zich erg aangesteld hadden... ^_^

Vorig jaar hebben we dat eindejaarsfeest weten te ontlopen omdat we met ons campertje tijdens de kerst in Normandië zaten maar dit jaar
gaan we wel weer. Dit keer 'moeten' we naar een andere stad waar een hal is afgehuurd en zijn er bussen ingezet om de mensen heen en terug
te brengen. Wij gaan met onze eigen auto zodat we weg kunnen gaan wanneer we willen. Het sociale aspect weegt (vooral voor mijn vrouw) zwaar
genoeg om er toch bij aanwezig te zijn. En ik moet 'natuurlijk' weer mee ;), Ik ken de meeste van haar collega's nog steeds niet maar ik kom die
avond wel weer door. Zónder alcohol, dat staat als een paal boven water. En niet alleen omdat ik nog terug moet rijden. En mijn vrouw drinkt dit
keer ook niet. Het staat haar erg tegen haar collega's zo dronken te zien en horen en wil te allen tijde voorkomen dat anderen háár zo
meemaken.
Het leven, inclusief feesten, is uitstekend te leven en zelfs beter te be-leven als je nuchter bent. En eten smaakt zonder alcohol gewoon naar eten. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Kohtje:

Eindejaarsfeest van je werk? Daar waar mijn vrouw sinds twee en een half jaar werkt hebben ze (ook van die) extravagante eindejaarsfeesten.
Twee jaar geleden maakte ze dat dus voor het eerst mee en ik ook dus, want ik moest mee...:blink:. De hele schouwburg was hier afgehuurd en
door het hele gebouw heen eettentjes en vooral ook drankstands. En uiteraard ook artiesten die optraden, en niet de eerste de besten.
Het was stampie-vol en langzaam aan zag ik iedereen steeds prateriger en 'leuker' worden. Mijn vrouw die normaal gesproken gemiddeld
drie glazen wijn in de week drinkt (weekends) liet zich automatisch een beetje meeslepen en dronk ook iets meer dan ze normaal doet, maar 
de hele avond (tot 1 uur 's nachts) op drie glaasjes wijn was ze vergeleken met haar collega's nuchter te noemen.

Op zich vond ik dat allemaal niet zo erg want ik kende daar als 'partner van' niemand, op mijn vrouw na natuurlijk, maar doordat iedereen zo 'vrolijk' en
op het laatst wat onsamenhangend werd had ik geen moeite om met wie dan ook zgn. 'gesprekjes' aan te knopen. Met de hele avond een colaatje
in de hand werden mensen nog nieuwsgierig ook en vonden ze het knap dat ik nuchter bleef in al dat gedruis... voor zover ze nog iets knap kónden vinden, haha...
Maar ik wil maar zeggen dat 'erbij horen' nuchter net zo makkelijk gaat als met een fikse slok op, met dit verschil dat, wat jij ook al zegt dat je zo heerlijk
lijkt, dat je alles nuchter kunt navertellen, een plezierig en onschuldig gevoel van superioriteit geeft. Mijn vrouw ervoer dat toen ze op de eerstvolgende
werkdag collega's tegenkwam die haar vroegen of ze zich erg aangesteld hadden... ^_^

Vorig jaar hebben we dat eindejaarsfeest weten te ontlopen omdat we met ons campertje tijdens de kerst in Normandië zaten maar dit jaar
gaan we wel weer. Dit keer 'moeten' we naar een andere stad waar een hal is afgehuurd en zijn er bussen ingezet om de mensen heen en terug
te brengen. Wij gaan met onze eigen auto zodat we weg kunnen gaan wanneer we willen. Het sociale aspect weegt (vooral voor mijn vrouw) zwaar
genoeg om er toch bij aanwezig te zijn. En ik moet 'natuurlijk' weer mee ;), Ik ken de meeste van haar collega's nog steeds niet maar ik kom die
avond wel weer door. Zónder alcohol, dat staat als een paal boven water. En niet alleen omdat ik nog terug moet rijden. En mijn vrouw drinkt dit
keer ook niet. Het staat haar erg tegen haar collega's zo dronken te zien en horen en wil te allen tijde voorkomen dat anderen háár zo
meemaken.
Het leven, inclusief feesten, is uitstekend te leven en zelfs beter te be-leven als je nuchter bent. En eten smaakt zonder alcohol gewoon naar eten. ;)

We gaan het zien en BELEVEN Kohtje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom (terug) @Pippin. Wat betreft je feest komend weekend: ik heb hetzelfde, ook werkfeest met overnachting. Snap dat het je bezig houdt. Het moeilijkste vind ik de angst om me een buitenstaander te voelen, de verbinding met de rest te missen. Om mezelf geremd te voelen.  Maar goed, misschien helpt het om het als een uitdaging te zien en het gewoon te doen. Ik probeer er maar weer een experiment van te maken. En als het minder leuk is dan is dat maar zo. We overleven het wel! En daarna ben je trots en weer een beetje sterker geworden.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...