Spring naar bijdragen

Sober


Gast Sober

Aanbevolen berichten

11 uur geleden zei Benerklaarmee:

Mijn oprechte excuses! Ik moet toezien hoe iemand zijn frus op een ander botviert en ik ben degene die moet dimmen.  Ergens zijn mensen nog verder en ik daar nog niet.

Laat anderen heel en daar waar ik niet connect met deze vorm van uitlaten ...moet ik dat blijkbaar loslaten! Jou draad Sober en hoop oprecht dat ik hierin puur mijn oprechtheid toon, mijn waarneming en geen gelijk hoef te krijgen... 

trusten! 

 

Lees Lars zn draad “Stoppen”, ik geloof 178 pagina’s of zo, dan begrijp je zn situatie. En dan hoef je het natuurlijk nog niet eens te zijn met zn manier van schrijven, ben ik trouwens ook niet altijd, maar dan begrijp je de context. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je hoofdpijn hebt kan dat een teken zijn dat je inderdaad te weinig drinkt. En dan heb ik het niet over alcohol ;)  Koppie thee in bed en lekker een beetje radio luisteren? Ik luister in bed graag naar Radio 1. Maar niet als het over sport gaat. Fijne dag toch nog Sober.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wandelen is een goed idee. En misschien het besef dat het een emotionele behoefte is, waarbij je de effecten van de alcohol romantiseert. Je wilt verdoving, weg van je drukke hoofd. Daar zie je de alcohol als oplossing voor. Het effect van wijn zal waarschijnlijk nog meer hoofdpijn zijn.

De wandeling heeft je hopelijk al wat goed gedaan. Heb je iets milds, zoals valeriaan? CBD olie? Slaapthee? Iets dat je een beetje rozig maakt na je wandeling.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat je goede adviezen kreeg.

Ik kan me voorstellen dat de spanning een enorme trigger is. En vooral het niet goed er mee om kunnen gaan.  Niet weten hoe, niet gewend om...

Het is ook niet niks allemaal, waar je je nu nuchter doorheen werkt.  En je kunt wel bedenken dat het beter is om dat zonder drank te doen. Maar o, wat verleidelijk...

Ik weet niet of iemand het benoemd heeft maar voor mij werkt 'schrijven' ook goed. Mijn gedachtes en emoties ongenuanceerd op papier zetten.  En soms iets minder ongenuanceerd, als het gaat om inzichten. Kan me ook voorstellen dat je de adviezen die je kreeg ergens opschrijft. 

Soms werkt afleiden, bij trek patronen doorbreken, om ze zo te veranderen. Maar, afleiden in de zin van 'wegduwen'...dat weet ik niet, komt het toch weer op een ander moment terug. Dus wat je eerder zegt, de signalen herkennen, dat klinkt voor mij beter. Dan hoef je je niet meer zo te laten 'overvallen'.  En doorzie je hoe het allemaal werkt (als je dat al niet doorziet).

Hou je goed he?

En alvast een fijne groep gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Eindelijk, ja. Heel veel sterkte met het nu nóg weer wachten en het extr  onderzoek en uiteraard met de operatie zelf.

Ik hoop dat je met je omgeving in gesprek blijft en datr je jezelf wat kalmte kunt inspreken. Neuten brengen in dit osoort situaties

alleen maar verwarring. Dat weet je wel en dat doe je dus ook niet. maar het verscijnsel verslaving is inderdaad naar en raar.

Nogmaals sterkte, Sobertje.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...