bolletje Geplaatst 15 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2018 Reacher als de wortel blijft zitten heb je niets aan weg branden. Je moet iets hebben dat via de bladeren in de wortels komt b.v. Roundup. Dat goedje is niet goedkoop maar je hebt er dan ook maar weinig van nodig. Ook kan je proberen azijn zout en een scheutje afwasmiddel. En als je nog wat winterzout hebt staan kan je dat ook gebruiken. Doe het in zo'n plantenspuit en spuiten maar. Brandnetels zijn hier echt niet dol op. Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2018 Lente ik had nog gereageerd op het draadje van Zaterdag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 15 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2018 @Reacher, handschoenen aan en plukken? Brandnetels hebben zo n ondergronds wortelstelsel dacht ik..dat moet je gewoon eruit trekken...enne dan een heel gezond brandnetelsoepje maken haha! Vermijdingsgedrag, wat is dat ? En gevoelige typen? Hoe kom je daaaar nu bij? Kan me vinden in wat je zegt over het 'oefenen', van bepaalde vaardigheden. Ik kon me vaak ook heel erg opwinden over bepaalde uitspraken of personen. Een oordeel hebben. Iets 'vinden'...en meestal zwart...of wit....niet dat weg is..maar...ik oefen geduld en afstand...dat maakt dat ik wat genuanceerder kan kijken. Ik leer hierin ook in hoe anderen op het forum reageren. O, zo kan het ook...denk ik dan...of zo wil ik het juist niet..is ook een optie. Of leren omgaan met de 'reddersrol'...of het niet persoonlijk maken van een reactie die je leest of krijgt. Ook dat hoort bij mij bij het adb proces...ik vind dat toch wel bijzonder..van een toch redelijk anoniem forum. Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2018 Lente vergeet niet naar de tijden te kijken waarin het lange tijd wel goed is gegaan, anders haal je jezelf zo onderuit. Nergens voor nodig. Je doet het goed en dat je een keertje struikelt geeft niets, je staat toch weer op. Nee wees maar heel tevreden met jezelf, je blijft eraan werken. Theemutsje een dikke knuffel voor jou. kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 15 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2018 Eigenlijk had ik reacties verwacht dat jullie mij gelijk zouden geven dat ik liever in nederland in huisje wil. Maar niet dus. Vandaag met dochter gechat gebeld en overlegd en we gaan 26 augustus 8 dagen naar de canarische eiland met het vliegtuig Nietmeer reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nietmeer Geplaatst 15 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2018 Top! Lars Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2018 mooi dat je dat kunt Lars, een idee loslaten en openstaan voor iets nieuws/spannends voor je. Koh op NPO3 nu prachtig beachvolley; EK in Apeldoorn! Lars reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2018 morgen weer, 19.30u ned. gewonnen van Italie net. Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 15 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2018 Bedankt voor de tips @bolletje en @kruidenthee67. Ik denk dat ik pas in de winter weer handschoenen aantrek, dat komt door de warmte dus ik ga eerst voor de plantenspuit. Dat is ook koeler voor de brandnetels. Ik probeer ook te leren van het forum Kruidenthee, maar ik weet nog niet wat. Niet altijd de clown uithangen misschien? Mislukt! Lars jongen, zonder WiFi geen vakantie hè, zo lang kan ik je niet missen. Lars reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 15 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2018 42 minuten geleden zei lady jane: morgen weer, 19.30u ned. gewonnen van Italie net. Gefeliciteerd Lady Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 15 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2018 Wow @Lars!!!! Wat leuk. Heel fijn dat je ‘ja’ zei. Denk ik echt. Ben bijna jaloers... Lars reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 15 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2018 Ik heb zelf het gevoel dat ‘men’ vindt dat ik zever als ik hier alles zou beschrijven. Ik vind de opmerkingen die soms in de richting wezen dusdanig vervelend dat ik voor mijn eigen draad kies. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 15 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2018 Blijf zoals je bent @Reacher ook dat hebben we nodig hier op het forum Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 15 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2018 Ik begrijp gewoon niet waarom je hier weg zou blijven. Als je niet alle draadjes wilt lezen het hoeft niet. Ik lees ze ook niet allemaal op dit moment is het voor mij niet bij te houden. Ach en zo werkt het forum voor de 1 met eigen draad voor de ander alleen dagpact weer een ander heeft genoeg om alleen aan jaarpact mee te doen. Leven en laten leven denk ik maar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 15 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2018 Dat is lief @Lars @Lika jij zeveren? Juist niet! Je zet me altijd aan het denken. Maar ik kan goed begrijpen dat iedereen een eigen draadje doet. Zo’n dagdraad maakt kwetsbaar. Lars reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 15 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2018 Odd Thomas is een held! De boeken zijn beter, maar de film ( nu op tv) is ook top. Als Hub en Quinn er waren kon ik fijn met hen van mening verschillen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 15 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2018 Ik ga eens een rits opschrijven bij wie ik allemaal mis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 15 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2018 Ja hoe zou het met @Quinn zijn. Hub doet het met Bor telefoneren dan he Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 15 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2018 Nou ik ga me zo klaar maken voor de nacht maar liefst 4 pagina s vandaag. @jopie alles oke? Welterusten allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 15 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2018 Pfff, wat jammer dat het huis niet doorgaat @NickyLJ80. En ja, als de kans een stuk groter wordt op een huis met extra uren... dan maar. Lars, wat goed dat je contact met dochterlief hebt opgenomen en wat leuk en spannend. Top hoor. Lente en Nietmeer ... goed dat jullie je herpakken. En inderdaad, de dagen, weken, maanden zijn niet verloren... En morgen snel contact met de huisarts opnemen Lente... Luitjes, ik ga naar bed, meld me droog af. Welterusten allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 15 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2018 Vergeet de cola niet koud te zetten hè Yvonne Slaap lekker! Ik ga met twee ogen tv kijken i.p.v. met maar 1. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 15 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2018 En hier is het dagpact weer geslaagd Vandaag voor het eerst alleen naar vriend gereden zowel heen als terug, over een stukje snelweg Knikkende knietjes en zweethanden, maar...het geheel overleefd gelukkig Welterusten lieve mensen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 15 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2018 @rapilos trots op jou!, ik herken het precies. Bij mij gaat het steeds beter. Doen, doen en nog eens doen... en dat doe je! welterustaen allen en @Reacher rapilos reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 15 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2018 Zit hier op Kreta even wat dagdraad te lezen en begrijp dat sommigen willen vertrekken??? @AntoinnetteEn @Bor. Dat zou ik erg jammer vinden. Tis ook vakantie tijd . Blijf alsjeblieft. @Borvan jou weet ik dat te niet eens een eigen draad hebt. Wel hier blijven hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 15 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2018 (bewerkt) Lieve mensen , ik lees bijna nog elke dag mee. Daar heb ik nog steeds veel aan. Lastig vind ik het nog wel om hier te schrijven/bij te dragen omdat ik anderen niet wil triggeren die compleet droog staan of dat nastreven met vallen en opstaan. Ik ben nog steeds onder behandeling bij de Brijder. Elke week gesprek en elke 2 weken een gesprek met de verslavingsarts. Ben al heel wat jaren onder behandeling van, crisis in en crisis uit. Vol goede moed door om vervolgens weer nog harder te struikelen. De dood kwam letterlijk steeds dichterbij. Nu komt het bij de ambulante behandeling van Brijder vinden ze dat de aanpak niet meer helpt bij mij het geheel stoppen. Het team had dat besloten. Ik werd eerst kwaad maar wat hebben ze gelijk gehad. De euforie van het stoppen is geweldig maar daarna voelt het als een wurgstrop. Beheerst mijn hele leven dan tot zeer depressief aan toe. Nu sinds 6 weken een hele andere benadering. Ik mag elke dag een bepaalde hoeveelheid drinken. Teveel volgens de geldende waardes/normen wat nog goed is voor een mens. Maar al veel beter dan de hoeveelheden die mij de crisis in joegen steeds. Ik hou mij aan de hoeveelheden. Vaak minder. Een enkele keer meer maar dan weet ik mij te herpakken de volgende dag. En dat is nieuw voor mij. Voorheen bleef ik dan doorzuipen. ik werk weer full time, ga deze zomer op vakantie.. Ik kan weer normaal eten, trek erin. Voel dat ik weer de controle heb over de alcohol, alcohol de baas. En al was ik eerst boos op de ingeslagen weg van de hulpverlening hoe blij en wat een zorg op maat is dit geweest! Wilde dit toch delen al snap ik dat het kan triggeren en dat wil ik absoluut niet. Blijf mee lezen. Ook op mijn ingeslagen weg moet ik uiterst scherp blijven. Juist dan ook. Alle goeds! 15 juli 2018 bewerkt door Smaragd IJsvogel, Reacher en nancy reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden