Spring naar bijdragen

Dindsdag 1 mei


Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei hub:

[....] Ik weet niet wat het voor zin heeft voortdurend op mensen in te praten die toch niet (willen) luisteren of willen stoppen. [....]

We kunnen gezamenlijk in elk geval ons best doen om het drinken voor zo iemand zo min mogelijk leuk te maken, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Bor:

Nou, waarom zou ik je bericht niet liken? Dit is toch een waarheid als een koe, niet dan?

Ik ben er het bewijs van namelijk. Al ruim 8 jaar zit ik hier op dit forum en ik ben nog steeds geen gestopte. Trek/ craving of wanneer ik wat gedronken heb vertel ik al niet eens meer. Waarom zou ik jullie blijven vermoeien, immers.....ik krijg al lang geen tips- en adviezen meer die ik nog nooit gehoord heb en hoe verslaving in elkaar zit weet ik inmiddels ook wel. Dit alles is allemaal theoretisch.

En dan kom ik uit bij wat Kohtje zegt; Theoretisch weten is iets anders dan daadwerkelijk doen/ het uitvoeren van wat ik allemaal allang weet.

Maar zou eenvoudig vind ik het, de uitvoering, niet als dat het klinkt.

Maar Bor, misschien ben jij ook wel, net als ik, een langzame leerling. Als niemand meer wat tegen je zou zeggen zou dat je misschien
wel gaan denken dat er helemaal niets aan de hand is. En je gaan afvragen waarom je je ooit had aangemeld hier... Het gaat toch om
de interactie, in welke vorm dan ook?
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook mij leek 'niet-drinken-voor-langere-tijd' niet voor mij weggelegd. En als ik nooit tegengas had gekregen dan was dat waarschijnlijk ook
wel zo geweest. Maar het was juist het commentaar op m'n drinken, keer op keer op keer, dat me deed beseffen dat het tóch niet
helemaal normaal was wat ik deed. En dat er heel misschien tóch ook voor mij zoiets bestond als 'drankvrij'..
Dat ging, vooral de eerste twee jaar, ook niet 'als van een leien dakje',  maar gaandeweg en door veel 'gedram' van 'anderen' is er
toch ergens een heel klein pitje gaan branden. Ben ik nog steeds dankbaar voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juist al die verschillende invalshoeken, reacties, ervaringen...een keer, voor iemand, een opmerking, verhaal....en er valt een kwartje.

Maar het valt of staat met dat die persoon het er zélf uitpikt..dan pas kan dat kwartje vallen. .en vervolgens inderdaad die eerste niet meer pakt. Dat is vrij eenvoudig. Eigenlijk wel heel simpel als je er objectief naar kijkt. Hmmm, sja...gewoon de  eerste niet nemen. En dat dag  voor dag....na maand...na maand....(en dan zie ik die reclame voor me van die zemen, kennen jullie die nog?:))

'Er is noooit een reden om alcohol te drinken'....ja, maar...zei mijn hoofd dan....ik begrijp, weet nu dat het zo is. Er is nooit een excuus. 

bewerkt door kruidenthee67
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

ZZB zo herkenbaar! Elke terugval/uitglijder behelst meer en meer drank en nauwelijks zelfstandig te boven komen althans dan voor mij. Zo een negatieve neerwaartse spiraal in zo een korte tijd. Ik vecht al meer dan 20 jaar tegen de alcohol verslaving maar mijn meest recente terugval duurde maar een week, een regelrechte binge. Ik was een week vrij en ging compleet los na een droge lange periode. Continue drinken, niet meer eten. Om 8 uur al bij de supermarkt om nog meer te halen. Het kon mij allemaal niets meer schelen, de schaamte nabij. Met iedereen in de clinch, op het laatst wilde ik zelfs voor een rijdende bus springen terwijl ik nuchter absoluut niet suïcidaal ben. Kun je nagaan wat drank doet, zag het compleet niet meer zitten. Dood en dood eng wat het kan doen met je. Daarom een wonder dat men 2 weken geleden nog op tijd kon ingrijpen en ik dat met beide benevelde armen dat aanpakte, gelukkig begreep ik wel die noodzaak. Daarom gaat het besluit van Lars mij ook zo aan het hart. Ik dacht ook wel een paar dagen/week in mijn vakantie een paar halve liters bier te kunnen drinken, het werden er 20 per dag. Ja hoe krijg je dat weg? Het kan helaas, kotsend en al. Was zeer ontspannend maar niet heus, bijna alles op het spel gezet, inclusief mijn leven. Ik hoop dat het mijn laatste terugval ooit is geweest, een volgende zal ik niet overleven ws.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei jopie:

"Groots en meeslepend wil ik leven..."

 

Grote besluiten. Zware conclusies. Ingrijpende veranderingen. Hooggespannen verwachtingen.....

 

Mij heeft t niets en nergens gebracht.....

 

Kun je iets meer uitleg geven @jopie?

ik dacht dat ik het wel hier aankon, maar ben toch onzekerder dan ik dacht. Man en ik gaan nog best moeizaam samen en al met al .....boem! Daar lag ik na het ontbijt languit op grond (figuurlijk). Totale huilbui. Huilend in de supermarkt. Och jee.... 

moet er nu wel wel een beetje om lachen. Bijna dan. Ach, wat kan een mens zich toch te pakken laten nemen door gedachten en ideeen en verwachtingen en invullen wat een ander denkt. Oef. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij deze Yana, jij bent de enige die dat ziet. We zien alleen je forumnaam en eventueel of je een m of v bent. 

3 uur geleden zei Bor:

Ja jeetje, what was I thinking??? Dan heb je die 8 jaar ook wel nodig.:lol:

Hé, ieder z'n tempo.

bewerkt door Quinn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, eindelijk bijgelezen. En meteen vergeten op wie ik zoal wilde reageren. :(

Behalve @Jan1000, ik heb geen ervaring met die vorm van kanker Jan. Ik wens je heel veel sterkte, ik hoop dat er mensen voor je zijn bij wie je terecht kunt, want jij hebt ook steun nodig lijkt me. 

@Lars, @Lars, het is allemaal al gezegd denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...