Spring naar bijdragen

Dindsdag 1 mei


Aanbevolen berichten

Goedemorgen 

Kan iemand even even helpen zoeken? Volgens mij is Lars zijn verstand kwijt geraakt:face-icon-small-shocked: Maar ik vermoed dat de keuze al gemaakt is...

Lika: fijne vakantie!

Rosee gaat ook een nachtje weg geloof ik, dus ook jij veel plezier gewenst. 

Hier weer een regenachtige start van de dag. Maar volgens de voorspelling is het straks klaar. Dan wordt het weer voorjaar in plaats van herfst. Vanmiddag met dochter en vriendin op stap. Soort springkussenfeest dus ze vermaken zich vast prima. Ik neem een boek mee, mij hebben ze daar niet bij nodig:D. Vanavond pannenkoeken bakken voor de meisjes. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Yvonne:

Heb jaren in een 'rode gemeente' gewoond, dan hadden we vrij... .
 

Vrij van wat, @Yvonne?
Ik woon al sinds m'n vrij prille jeugd in wat ze "Moskou aan de IJssel" noemen, maar ik heb bij mijn weten nog nooit een vrije dag gehad op 1 mei
als die dag niet in een weekend viel of dat het pinksteren, pasen, hemelvaartsdag of wat ook was... Hoe rood moet je gemeente zijn om vrij te
krijgen (of kregen)? :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei nancy:

Kohtje, gemeenteambtenaren wel, kan ik me herinneren. 

Goedemorgen overigens. 

Oh.. daar was ik natuurlijk te jong voor, destijds, om gemeenteambtenaar te kunnen zijn. Ik zat wel op een openbare school, maar
dat geldt natuurlijk niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb m'n lange onderbroek weer aan en vanmorgen met muts op en handschoenen aan de honden uitgelaten.
Ik kan bar slecht tegen de kou, ik kan bar slecht tegen warmte.. ik was beter af geweest als kikker of zo.. koudbloedig in elk geval.:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar Zbb, met een beetje proberen komt niemand waar ie komen wil. Je ging lekker toen je die meetings bezocht. Dat moet je vasthouden
en uitbouwen. Sowieso regelmatig meetings blijven bezoeken, maar ook telefoonnummers verzamelen, contacten leggen en onderhouden,
en wat je natuurlijk ook moet proberen, nee, niet proberen maar dóen, is die eerste NIET nemen. Elke keer dat je nu die eerste genomen hebt
waardoor je teruggevallen bent, had anders uitgepakt als je op dat moment die eerste NIET genomen had. Want wát je ook doet, volgt, probeert,
leert, ontdekt, etc... het is allemaal niets waard als je die éne eerste neemt. Daarmee valt of staat de al dan niet meest betrouwbare of bewezen theorie.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is met 'stoppen met drinken' net als met 'fietsen'.. Je kunt boekenkasten literatuur lezen en uit je hoofd leren, uiteindelijk
is het de praktijk, het zélf doen, die het 'm doet. En als je het dan oefent dan blijkt na een tijdje dat de praktijk een stuk eenvoudiger
is dan al die boeken je hebben doen geloven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is weer warm water in de wijk, ik ga snel douchen. Moet over een uur bij de praktijkondersteuner zijn vanwege het hart. Ik ga ook hulp vragen bij het stoppen met roken. Ik red het duidelijk niet alleen, dus ga het doen mét hulp. Tot later, fijne ochtend allemaal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelluf doen ja, maar niet alleen...;)

Het stoppen met drinken is geen oplossing voor je al je shit. Dat heb ik ook lang willen geloven. En ging ik bij de eerstvolgende confrontatie met de shit weer naar de bekendste en voor mij snelst werkende oplossing. Om nog dieper te zakken in de spiraal van somberheid, zinloosheid en zelfafwijzing. Niet drinken maakt mijn leven niet tot een feest. Maar wel waardevoller. Met respect voor mezelf. Langere termijn werk ook...en dat valt niet altijd mee. Ik wil ook graag: nu, meteen, alles, snel en ook nog liefst perfect en controleerbaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een hele goede morgen allemaal,

Helaas weer koud en nat vandaag
Maar...we krijgen in het weekeinde weer ruim 20 graden
heerlijk, kunnen we naar uitkijken
 

Jan,
Veel sterkte vandaag
hoop, dat het allemaal wat duidelijker word vandaag
 

Lars
Ik sluit me volledig bij de vorige sprekers aan

ZZB,
Hoop heel erg dat voor jou de weg omhoog, nu toch echt gaat beginnen
Goed, dat je weer op het dagpact staat :rose:

Hier straks een fikse boswandeling maken met wandelvriendin
Ochtendgym al achter de rug, en gezonde cake zit in de oven :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Heel verhaal getypt. Maar ik was niet ingelogd. 

Anyway, ik merk nu pas dat ik veel meer dingen wel kan . Omgaan met moeilijke gevoelens enzo. Ik dacht altijd dat ik dat niet kon. En dan kon ik er wel 2 drinken. En dat werden er dan meer, maar dan morgen gewoon niet of twee. En dat lukte dan niet. En dan had ik nog meer moeilijke gevoelens, want die waren er toch en ik deed er niets mee, dus ze bleven, en dan wel nu die 2, want ik zit zo in elkaar dat ik niet met moeilijke gevoelens kan omgaan en dan lukten die 2 niet, maar morgen wel etc....

Nu na anderhalf jaar merk ik dat ik eigenlijk best met moeilijke gevoelens kan omgaan. Meestal. En dat er ook veel andere gevoelens tegenover staan. Gaaf. 

Kookbeurt vandaag op vakantieadres. 14 culinaire genieters, ook de wijnafdeling is alweer uitvoerig besproken. Yes!!!! Daar zit ik met mijn dieet en mijn geen alcohol. En eigenlijk, merkte ik gisteren dat ik het geen probleem vond. Ik laat mijn dieet wat los. Luister wel of niet, knik eens wat en drink niet. En leg dat dan nog maar eens uit als er wordt gevraagd. 

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei jopie:

"Groots en meeslepend wil ik leven..."

Dat dóe je toch, jopie? Op jouw manier...

 

(tja jopie, je breidt je bericht steeds verder uit met 'aanpassingen'.. wat moet ik nou met mijn antwoord op jouw eerste, oorspronkelijke
berichtje zoals ik dat geciteerd heb??)

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Bor:

Ja dat kan wel, omdat je na een kwartier automatisch uitgelogd bent en dan lukt het plaatsen niet meer omdat je eerst weer opnieuw moet inloggen.

Heb ik ook weleens, heel vervelend is dat, maar soms lukt het mij om het getypte terug te halen maar meestal niet.

O, dat wist ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...