Sandro Geplaatst 2 oktober 2019 Rapport Geplaatst 2 oktober 2019 @Smaragd ik wees je alleen maar op je eigen woorden. Volgens mij ook op een normale en redelijke manier. Dat kan van jou niet gezegd worden. Hoop niet dat je onder invloed aan het posten bent.
Smaragd Geplaatst 2 oktober 2019 Rapport Geplaatst 2 oktober 2019 Nee hoor dus hou je insinuatie maar voor je Wij zijn klaar met elkaar. Ga je heel goed!
Sandro Geplaatst 2 oktober 2019 Rapport Geplaatst 2 oktober 2019 Wat jij wil. Maar ik ga je niet op negeer-modus zetten hoor. Zou niet weten waarom. @bumperjim any updates?
Moeps Geplaatst 2 oktober 2019 Rapport Geplaatst 2 oktober 2019 Ik denk dat het al achter de rug is... En ook dat BJ het zelf helemaal niet zo spannend vindt allemaal .
bumperjim Geplaatst 3 oktober 2019 Auteur Rapport Geplaatst 3 oktober 2019 Ja t is kennelijk voor sommige kijkers heeeeeel spannend!
bumperjim Geplaatst 3 oktober 2019 Auteur Rapport Geplaatst 3 oktober 2019 1 uur geleden zei Etty: Een ander kan je dat niet geven hè? Als je volwassen bent. Dat kun je alleen maar zelf, echt. Ik merk dat als ik onbewust bezig ben om toestemming te krijgen voor iets wat ik denk of wil gaan doen, als ik het dan niet krijg, kom ik in opstand: ik heb jouw toestemming niet nodig, waar bemoei je je mee? Het interessantste deel is dan voor mij: waarom deelde ik het? De behoefte aan vertrouwen en aanmoediging vooraf, en steun voor als ik een verkeerd inschatting maak achteraf. Bemoei je er niet mee! Het heeft iets puberaals, maar daar ben ik ook in blijven hangen, dat is niet helemaal goed gegaan:) Ja het heeft wat tegenstrijdigs. Ik zie hoe doelloos het is. Het is niet erg Het is een leukere feuilleton dan het zomer- cq herfstweer.
bumperjim Geplaatst 3 oktober 2019 Auteur Rapport Geplaatst 3 oktober 2019 Alle goeds, wat een buitenkansje, dat laat ik me niet ontglippen, bedankt! Ach mn ervaring is dat een gematigder omgang vooral betekent heel vaak nee zeggen. Als je geen nee kan zeggen dan moet je vooral niet ja zeggen
Smaragd Geplaatst 3 oktober 2019 Rapport Geplaatst 3 oktober 2019 1 uur geleden zei bumperjim: Als je geen nee kan zeggen dan moet je vooral niet ja zeggen Klinkt allemaal heel leuk, maar ook onverschillig.Te gemakkelijk allemaal. Je klinkt wel heel posi, burnout is iig dus helemaal achter je nu? Of steven je er weer op af? Irritant he die wijzende vingers, deed jezelf ook vaak ja . Daarom herken ik je bijna niet meer, eng. Hoop dat ik het mis heb. Zorg goed voor jezelf Jim.
Kohtje Geplaatst 3 oktober 2019 Rapport Geplaatst 3 oktober 2019 Je komt een beetje bozig op me over, bumperjim. Ondanks al je smiley's in je berichtjes. Ben je een beetje bozig of geïrriteerd? Zo ja, waarom dan? Zo nee, waarom dan niet?
bumperjim Geplaatst 3 oktober 2019 Auteur Rapport Geplaatst 3 oktober 2019 Ik ben een beetje geirriteerd omdat het nu een hele happening wordt, ik heb helemaal geen zin om er zoveel mee bezig te zijn. Alcohol is voor mij een marginaal ding geworden. Wat doe ik dan nog hier kan je je afvragen. Ik zit hier vaak als ik om contact verlegen zit, als ik op reis ben met name.
Moeps Geplaatst 3 oktober 2019 Rapport Geplaatst 3 oktober 2019 (bewerkt) Tja, het al dan niet nuttigen van alcohol is natuurlijk wel een beetje het centrale onderwerp hier op het forum.... Niet echt een marginaal dingetje zeg maar voor de meesten hier. 3 oktober 2019 bewerkt door Moeps IJsvogel reageerde hierop 1
Kohtje Geplaatst 3 oktober 2019 Rapport Geplaatst 3 oktober 2019 1 uur geleden zei bumperjim: Wat doe ik dan nog hier kan je je afvragen. Ik zit hier vaak als ik om contact verlegen zit, als ik op reis ben met name. Je ziet ons dan toch nog wel als een soort van lotgenoten?
bumperjim Geplaatst 3 oktober 2019 Auteur Rapport Geplaatst 3 oktober 2019 Jawel, en gezellige ook (hè Clé ) maar we zitten allemaal in heel verschillende situaties, dwz we hadden (of hebben) dan wel hetzelfde probleem maar we kiezen verschillende oplossingen. Ik probeer bewust mijn relatie met alcohol te normaliseren, het niet te zien als de duivel, wel als iets dat slecht voor je is, maar zeker niet iets dat steeds centraal moet staan. Enfin hoe meer ik uitleg hoe onduidelijker het wordt als ik teruglees
Sandro Geplaatst 3 oktober 2019 Rapport Geplaatst 3 oktober 2019 Kortom, je bent nog een beetje op zoek. Prima toch. Ik snap wat je probeert te doen en ik hoop dat het je lukt. bumperjim reageerde hierop 1
Penny Geplaatst 4 oktober 2019 Rapport Geplaatst 4 oktober 2019 Mijn buurvrouw is 55 en rookt al 30 jaar niet meer. Behalve 1 week per jaar, als ze met haar vriendinnen op vakantie gaat. Misschien dat dit ook zo kan werken? What happens op vakantie, stays op vakantie?
Sandro Geplaatst 4 oktober 2019 Rapport Geplaatst 4 oktober 2019 Bij mij niet in ieder geval. Ik ben 100 x gevoeliger voor drank dan voor sigaretten.
bumperjim Geplaatst 4 oktober 2019 Auteur Rapport Geplaatst 4 oktober 2019 @Bor hartje verdiend en die deel ik niet makkelijk uit hoor
nancy Geplaatst 4 oktober 2019 Rapport Geplaatst 4 oktober 2019 2 uur geleden zei Bor: Wow! Ik vind wel dat iedereen nu als vliegen op de stroop afkomen hoor. Met z"n allen ineens op Jimmie duiken. Why? Inderdaad. Dat viel mij vanmorgen ook al op. En nee, ik hoef geen hartje
bumperjim Geplaatst 4 oktober 2019 Auteur Rapport Geplaatst 4 oktober 2019 Krijg je ook niet, 1 per dag maximaal, t is al bij hoge uitzondering nancy reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 5 oktober 2019 Auteur Rapport Geplaatst 5 oktober 2019 Nou jullie wilden mijn ervaringen... Wanneer ga je nou zuipen bj? Ja in het weekend natuurlijk. Je weet wanneer je bij een alcoholist bent als je een koelkasrmagneet ziet zoals deze:
bumperjim Geplaatst 5 oktober 2019 Auteur Rapport Geplaatst 5 oktober 2019 (bewerkt) Lekker hardcore dacht ik vroeger. Nu denk ik, letterlijk ALLES draait erom, wat een toestand. Heerlijk gegeten heerlijk gedronken. Maar tis allemaal teveel. Te eenzijdig. Hij is 74. Ik heb 15 jaar lang met m gewerkt. Het is een goede vriend ook al is het ook een asshole bij tijd en wijle. OK elke 2 minuten ongeveer Hij verandert niet meer. Dit wordt zijn ondergang gegarandeerd. Ik had m een meursault van 50 euro meegenomen (zo Frans ben ik inniddels wel dat ik niet met een hema fles van 2.95 aankom). De waardering is er zeker, maar vervolgens gaat het van de grote hoop. Ik ken dit leven goed, de overdaad, het smullen zonder limiet. Maar het is ook egoïsme. Of zelfs niet eens,, het maakt je dood. Vanmiddag hardgelopen op het strand. Toen voelde ik me op mn lekkerst. Even al die troep er weer af. Even geen smullen maar afzien in de warmte. Heerlijk. Nostalgisch ja maar dit is niet meer mijn leven. 2 dagen kan ik het trekken, meer niet. Morgenvroeg ga ik er weer van tussen. 5 oktober 2019 bewerkt door bumperjim
Lika Geplaatst 5 oktober 2019 Rapport Geplaatst 5 oktober 2019 Goede reis @bumperjim. bumperjim reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 6 oktober 2019 Auteur Rapport Geplaatst 6 oktober 2019 Ik zit nog ns na te denken over die koelkastmagneet. Hoe je er nog steeds een soort grapje van kan maken. Alsof je, door het zo te benoemen een effect creëert dat het toch niet echt is. Terwijl je toch als je als vriend langskomt en ff doordenkt (en helemaal niet zo ver) de twijfel krijgt: ben je nou blijer dat ik langskom of dat ik een fless meeneem? Wie maakt dat soort koelkastmagneten? Zou dat stiekem een filiaal van Interbev zijn? Dat was wel heel mooi cynisch geweest
Bob Geplaatst 6 oktober 2019 Rapport Geplaatst 6 oktober 2019 De tekst op die koelkastmagneet deed me denken aan een opmerking die we in mijn studententijd wel eens lacherig tegen elkaar maakten "elke dag dronken is ook een regelmatig leven". Haha, ja. Is het een manier op je schaamte weg te lachen? Ik denk niet dat je de tekst moet interpreteren als een serieuze mening van je vriend over jou en je meegenomen fles. Het is een foute grap waarvan hij natuurlijk ook donders goed weet dat die fout is. Maar ondanks dat kan zo'n grap nog steeds wel lollig zijn. Haha, ja. Meer niet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden