Spring naar bijdragen

hoi


bumperjim

Aanbevolen berichten

Dat klinkt inderdaad niet goed! Trek alsjeblieft op tijd aan de bel want dit gaat de verkeerde kant op. Ik heb vorig jaar ook thuis gezeten met een burn-out door een belachelijke werkdruk en als je zelf geen actie onderneemt dan gebeurt er ook niks. Ik wens je veel wijsheid en sterkte toe! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allemaal :heart: ja @Lika mn vrouw was er ook. En mn zus. En mn schoonzus. En mn andere schoonzus maar die is nog in denial. 

Het komt zo waanzinnig vaak voor. Nu moet ik zelf nog over de drempel van “ach nu gaat het wel weer (ja duh, zondagochtend!) misschien dat ik t nog een weekje aankijk”. Die drempel is heel hoog. Bang dat je bezig bent met een storm in een glas water. Als je iemand anders adviseert is t allemaal veel simpeler ;) Nope dinsdag naar de dokter is t plan.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Etty:

Ja, beste stuurlui staan aan wal. 

Wat zou je mij adviseren?  Als ik tegen jou zou zeggen: ik kan alleen maar denken aan vluchten als ik achter mijn bureau zit? 

Sterkte! 

Haha doe het gewoon een keer :) 

met mn nieuwe baas kan ik wel praten, hopelijk levert dat wat hoop. En als ik bv zeg een maand ziek ben, dan gaan er misschien wat ogen open. Dan wordt het wat concreter voor het management ;) 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cleo66:

Hoe was het bij de dokter Sjimmie?

Ben nog niet geweest, heb gisteren eerst een goed gesprek met nieuwe baas gehad. Maar die kan heel weinig doen. Moet toch met de CEO en HR in de slag want de CEO heeft de nieuwe structuur verzonnen. Nieuwe baas raadt mij aan goed na te denken over wat ik wil qua inhoud vd baan en met een voorstel te komen. Maar, zegt hij, wel realistisch zijn; we kunnen niet zomaar allerlei mensen aannemen. Dus ik daar vanochtend over nagedacht en nou voel ik de ergernis en stress alweeer opkomen. Wat ik wil qua baan. Weet je wat ik het liefste wil? Helemaal niks. Ik wil gewoon in bed liggen. Ik denk dat Ls ik nu een gesprek aanga, dan levert het helemaal niks op want ik ben heel negatief, ik lijk wel in depressie, ook een symptoom van burnout. Ik moet eigenlijk gewoon rust hebben en daarna maar eens een gesprek. Dus plan is nu morgen naar de dokter. Pff het is een hele stap voor een braaf soldaat als ik :( 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou vriend, die aap van die "aardige" nieuwe baas heb je goed op je schouder genomen!

Well done. 

(Volledig begrijpelijk en herkenbaar hoor, daar niet van)

(Tssss wie moet hier nou realistisch zijn????)

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stap 1, ziek melden?

En dan naar de dokter.

 

Ik lees een Jim die wel de signalen waarneemt, maar bij wie het nog niet doordringt wat dat betekent. Kan betekenen. Zeker als je ze blijft negeren.  Dit lijkt me niet het moment voor 'goeie gesprekken'. Maar tijd voor een  pas op de plaats. En pas op jezelf. Soms moet je doen, wat je anderen adviseert. Sterkte joh, lastig proces. Denk aan jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben daar helaas ook geweest. Als plichtsgetrouwe medewerker wil je je verantwoordelijkheid nemen en dit soort dingen bespreken en denken in oplossingen. Door je zo op te stellen denken ze dat ze jou de verantwoordelijkheid ook wel te kunnen geven je eigen baan door te lichten en een plan te maken. Terwijl dat eigenlijk de taak van een ander zou moeten zijn. En je daar helemaal geen puf voor hebt. Dat dit juist het punt is.

Een meer begripvolle leidinggevende zou beter doorvragen of je direct verwijzen naar de bedrijfsarts. Of alarmbellen horen en jou vragen welke taken er bij jou weggenomen kunnen worden. 

Bespreek het met je huisarts; ziek melden lijkt mij ook een goede optie. Zul je merken dat er een pak vermoeidheid los komt... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Lonster:

Een meer begripvolle leidinggevende zou beter doorvragen of je direct verwijzen naar de bedrijfsarts. Of alarmbellen horen en jou vragen welke taken er bij jou weggenomen kunnen worden. 

Ja, Jim. Wat hier staat en wat verder al is aangeraden. Je kunt het! Voor jezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Etty:

Zou het ook een idee zijn om samen met een professional te kijken naar de keuzes die je hebt gemaakt en maakt?  Iemand die goed is met blinde vlekken? 

Achter het 'moeten' verdragen van een belastende situatie zitten vaak van die onbewuste aannames waar je zelf niet achter komt.    Ja maar geld, ja maar afstand,  ja maar... 

Volgens de wet van de selfulfilling prophecy /kop in het zand kom je wellicht in de situatie terecht waar je juist niet in wil komen.  Als je niets doet. 

Ik moet denken aan mijn door de mand val angst.  Ik was de jongste en hield de boel op. Iedereen kon beter praten, lopen, alles.  'daar ben je nog te klein voor' betekende: niet meedoen.  Als ik wel mocht meedoen, dan zorgde ik er wel voor om niet door de mand te vallen als : zie je wel, toch te klein, ga maar weg. Zo leerde ik hoe ik voor anderen kon verbergen als ik me ergens aan vertilde. Hulp vragen deed je niet, dat was door de mand vallen. 

Het is nog steeds mijn valkuil, net doen alsof ik het snap (google is mijn beste vriend) , wel weet.  Achter uitstellen zit vaak iets waar ik eigenlijk nog een vraag over heb.  Maar waar ik dan eigenlijk bang ben dat het antwoord is: wéét je dat niet?  En dan na lang uitstellen: waarom vraga je dat nu pas? :D

Interessant! Ik was vroeger de oudste. Ik deed alles 3x zo goed als iemand anders. En, kort door de bocht maar wel juist, dat moet ik nog steeds van mezelf ! :D :D :D 

Onbewuste aannames, hier legt een hele stapel :D 

Keb wat boeken uit NL besteld over burnout want dat soort dingen lees ik het liefst in mn moerstaal. Burnout wordt hier niet eens erkend in dit achterlijke land. Let op zegt mn dokster, ik schrijf op depressief, dat is het niet dat weten we allebei, maar anders is het geen gejustificeerd werkverlet en mag u niet betaald thuisblijven! 

Das helemaal het toppunt. Heb je een burnout, mag je niet eens ziek worden want dat bestaat niet :(  

 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe meer ik me verdiep in de burnout (want ja bj is wel weer als een gek aan het lezen hierover) hoe meer ik denk dat het alweer onze hersenpan is die ons de das om doet. 

Want alles draait weer om verwachtingen. En angst over wat er gebeurt als er niet aan voldaan wordt. En angst om het aan te kaarten op een assertieve manier. En angst is stress. En dan maar zo’n beetje gaan zitten zeuren daarover. En lafjes afreageren op vrouw, kinderen en hond. OK alleen op hond want die anderen laten zich niet koeieneren :) 

Het is weer een zelfbedacht iets. Het heeft niet zo veel met te hard werken te maken. Dat is ook een gevolg en niet de grondoorzaak. 

En ook dit verhaal is zelfbedacht :D maar er zit denk ik meer waarheid in dan in het idee dat ik alles 3x zo goed moet doen omdat... ja gewoon daarom. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja @bumperjim klopt denk ik, maar met de opmerking dat met een burnout je stresssysteem zo is aangetast dat je echt lichamelijk niet meer kunt.

dat weer op orde brengen kost tijd en aandacht. Mildheid leren. Je lichaam en systeem weer leren verstaan en vertrouwen. 

En het harde werken is idd 1 ding, wat jij ermee doet een tweede. Ik ben daar lang boos om geweest. 

Jij niet gelukkig? Wijze man!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bumperjim:

Het heeft niet zo veel met te hard werken te maken. Dat is ook een gevolg en niet de grondoorzaak. 

Ik vind het mooi dat je dit zo ziet. 

De grondoorzaak is denk ik, wat maakt dat je zo hard meent te moeten werken, waar wil je aan voldoen? Hoeveel goedkeuring heb je nodig? (vul bij 'je' maar 'ik' in...geldt ook voor mij). Op het moment dat je je dat realiseert,  kun je daar aan werken. Het ligt niet meer buiten jezelf. Jij doet het. Het goede nieuws is dus dat je er ook zelf wat aan kunt doen.  

Neem tijd...en niet te veel lezen, hahaha! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal uitgeput ben ik niet. Boos wel, maar bij vlagen. 

Wat mij vooral geholpen heeft is een collega die nu voor de tweede keer alweer een jaar burnout is. Als je dat ziet gebeuren en vooral hoe k***** het bedrijf daarmee omgaat (want het wordt nu een rechtszaak) nou dan kijk je wel link uit om niet ook zo te eindigen. 

Ik hoorde overigens dat de bedrijfsarts ook langdurig ziek is. Wat een klucht :( 

Ben overigens begonnen collega’s te blocken die denken dat ze met een appje nog wel ff iets van me gedaan kunnen krijgen. Geen zin om iedereen alles uit te leggen.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe ik. Heb al gemountainbiked vanochtend. En dan heb ik weer een schuldgevoel omdat ik de hond niet meeneem. Zie je er spoort nog van alles niet maar de mtb is van mij. Heb de hond wel eens meegenomen maar dat is een hoop gedoe. Ik zit altijd heerlijk aan alles en niks te denken op de fiets en dat lukt niet als die hond er steeds voor langs loopt. Moet weer ff mezelf op de 1e plaats krijgen. Maar ik zal nu ff een rondje maken met de hond. Tis ongeveer droog...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...