Klassement
Populaire bijdragen
Inhoud met de hoogste waardering op 19-04-26 in alle secties tonen
-
Hallo allemaal! fijn dat er mensen naar me vragen ☺️ het gaat goed ik ben 8 maanden gestopt met roken en bijna 11 maanden alcohol vrij (21-04) zonder uitglijders en of smoezen. ook heb ik sinds tweeënhalve maand een nieuwe relatie met een hele lieve zorgzame vrouw. Ik voel me een gezegend mens sinds het me lukt om echt in herstel te zijn.8 punten
-
Draadje van Kaatje 🌺
Senna34' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Kaatjemama voor een discussie
@lady janezeker waar goed omschreven. Hoop dat het net zo goed blijft gaan als nu en dat ik na de bekende 3 maanden dip geen last krijg. want zoals het nu gaat gaat het echt prima.2 punten -
Stiekem (drink)gedrag
Rosee' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op lady jane voor een discussie
Zeker moeilijk Rob, onmogelijk zelfs lijkt mij. Ik wist tijdens mijn drinken ook al dat ik nou niet bepaald een blij ei was om mee samen te leven. Dus ik begreep de scheiding helemaal. Wat ik destijds niet begreep was hoe gelukkig ik daar uit zou komen. Want de relatie was al een poos voorbij, en de stress daarvan was ook een aanleiding om te drinken. Dus wie weet, mocht je de scheiding gaan doorzetten, doe je beiden een nieuwe kans kado. Scheiden is vreselijk. De wereld lijkt zo oneerlijk in die dagen, het kost klauwen met geld, veel actie, werk en zorgen. En dan daarna, als je in een rustig vaarwater zit, komt er ruimte. Voor jou. Voor haar. Jij blijft in herstel en wordt sterker en sterker. Zij zal tijd nodig hebben, net als ik destijds. Ik besefte pas een jaar na vertrek, dat mijn aanleiding om te drinken weg was. En toen ik stopte, was de wereld nog steeds een beetje zwart, maar er kwam meer grijs tussen, en niet veel later kleur! Wat heb ik genoten van inimini kleine dingen. Nog steeds!2 punten -
Draadje van Kaatje 🌺
lady jane' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Kaatjemama voor een discussie
feestjes 🎈 dag 98 Gisteren een feestje gehad er waren nog meer mensen die de drank lieten staan. Merkte dat ik dat wel prettig vond. Het voelde iets minder alleen of zo. merkte aan me zelf ook dat mijn trigger zit in een mooi glas wijn. Iedereen hier dronk alles uit bekers dus was er totaal niet mee bezig of dat het was we weten het niet. goed het was gezellig en zit er weer op op naar het volgende feestje merk dagboek er zelf een piep klein beetje lol in ga zien. Lekker nuchter naar huis geen gedoe met een taxi en volgede dag smorgens lekker fris aan huis klussen.binnenkort wel een weekendje weg en daar wordt heel veel gedronken maar ga de tafel 0.0 inslaan en misschien iets nieuws zoeken voor de afwisseling. Zal lastig worden maar ik ga ervoor denk me afentoe terug trekken en dan op forum lezen en schrijven.2 punten -
Laatste poging
C00tje' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op hub02 voor een discussie
Het zal voor een normaal mens niet echt spannend zijn, hoor. Ik kreeg een appje van mijn Italiaanse penvriendin. Die heb ik al zeker 15 jaar. Maar ik ben zo'n lamstraal en liet lekker heel lang niks van me horen omdat ik zoop en er dus geen zin in had. Maar ik heb haar beloofd dat ik een verhaaltje zou schrijven over de lente en mijn katten of zo. Italianen kunnen dingen zo romantisch zeggen. Zelfs als het kut is. Als je het in het Nederlands vertaalt, klinken de dingen zo banaal. Vreselijke taal, Nederlands. Zij zou dat dan corrigeren op spelfouten, dus dat hield me een tijdje bezig. Ik heb eindelijk mijn belastingaangifte ingevuld (word je ook niet goed van) en ik heb mijn poetsvrouw gezegd dat ze niet meer hoeft te komen (dat lag me al maanden op de maag maar had er de ruggengraat niet voor). Dus, geen cruise gemaakt of de Mount Everest beklommen. Kleine dingen die ik allang had moeten doen en waar nu eindelijk min of meer schot in zit. O ja, ik ben er zelfs achter gekomen dat die 2 dennetjes in de potten op het balkon kunstplanten zijn, die gaf ik in mijn roes elke week trouw water en dat hoeft nu dus niet meer.2 punten -
Jaarpact
lady jane reageerde op garfield076 voor een discussie
Dank je wel @Bob! Erg blij mee. En het gaat me goed af. Door voor het jaar!1 punt -
na enkele dagen fydio heb ik al momemten dat iik pijnvrij ben da had ik niet verwacht dus de oefeningen helpen ebt1 punt
-
1 punt
-
Vandaag zou 104 dagen op mijn teller staan. Na 86 dagen toch weer de mist in gegaan. Dat weekendje weg met vriend was de verleiding. Hij was ivm z’n werk de hele dag weg, ik lekker wandelen, eerst door de duinen, naar het strand. Ik trof een dame die zei, je moet in dat tentje een wijntje drinken, dan heb je een doel en zit je aan je kilometers. Dat ‘wijntje’ ging niet uit mijn hoofd. Het was niet meer lekker wandelen, ik dacht alleen maar, dit kan ik, dat ene wijntje. 🤏🏻 zo’n beetje rosé voor € 5,40, het smaakte me niet, maar tijdens het alleen dineren wederom 2 rosé genomen. En in de avond nog 1 met vriend. Deze smaakte smaakte me ook niet, het ging me alleen om de roes. Die avond chagrijnig in bed beland, volgende dag chagrijnig omdat we niet nader tot elkaar zijn gekomen. Thuis weer volledig aan de drank…..Doordrinken tot brandend maagzuur toe….. In nog geen maand 3 van die 3 liter tapjes op + flesjes wat ik her en der toch had staan. Morgen moet echt die knop weer om, waarom denk ik dan toch dat ik het wel kan. Ja, ik weet het…… Mijn hele omgeving drinkt, ik vind het zo moeilijk 😞. Moeder, zus, schoonfamilie, vrienden. Zoveel feesten de komende weken, er is niemand die niet drinkt! Maar weer begonnen hier te lezen, de AV app, potcast luisteren. Ik kan dit weer 💪🏻. Partner steunt me, hij wil wel drinken met de vrijmibo die we hier binnenkort houden, maar verder hoeft hij thuis ook niet te drinken. Helaas kon in niet zeggen dat ik me stukken beter voelde na die 86 dagen, dat zou echt een stok achter de deur zijn. Ik viel nog niet af, ik sliep nog niet beter, maar ik voelde me wel trots! Ook tijdens theaterbezoek met moeder en zus, jij mag zeker geen wijn zei mijn moeder, ik zei, nee ik wil geen wijn en dat voelde zo goed! Ik wandelde weer meer, ik kan me de laatste dagen er niet toe zetten. Binnenkort krijg ik hulp bij sporten via de sportarts en wil vervolgens ook naar de sportschool met de juiste oefeningen. Ik ben heel vaak ernstig ziek geweest en ik wil de beste versie van mezelf worden. Ik wordt 45 dit jaar en wil volop genieten van mijn gezin met 2 pubers. 🍀1 punt
-
1 punt
-
1 punt
-
1 punt
-
1 punt
-
1 punt
-
1 punt
-
And now for something completely different:1 punt
-
Zo was het ooit ook voor mij Kaatje. Ik kwam hier en voelde me minder alleen in mijn gevecht. Ineens kreeg ik voorbeelden dat het wel kon, een leven zonder drank. En er zijn veel meer mensen die niet, of heel matig drinken. Dat ga je ook zien. Als we dronken, zagen we ook anderen die dronken. Toen ik zwanger was, zag ik ook veel meer zwangeren. Toen ik net een herseninfarct had gehad en wat zwabberde bij het lopen, zag ik zo verschrikkelijk veel mensen die moeilijk of wankel lopen. En die zie ik nu nog. We kijken kennelijk door een subjectieve bril? Andersom kan ook, als je somber bent, lijkt de hele wereld juist konfronterend blij soms.Moeilijk.1 punt
-
Het kan konfronterend zijn voor je vriendinnen Coot, je doet iets, waarvan zij (onbewust) weten dat het voor hen ook wel eens goed zou zijn. Je ziet aan stoptober en dry january hoe verschrikkelijk veel mensen worstelen met drank en sigaretten. Dus als jij zegt met deze volwassen reis bezig te zijn, zal er best iets van sjaloezie op kunnen spelen. Maar ook schaamte, want zij zijn niet zo ver. Het goede voorbeeld geven, en blijven geven, is misschien ooit een kado voor hen? Je weet nooit he. Maar doe het vooral voor jezelf. Je zult merken dat je steeds vaker en meer gaat oogsten. En af en toe is dat moeilijk. Daar maakt het dus ook zo waardevol.1 punt
-
Draadje van Kaatje 🌺
lady jane reageerde op Kaatjemama voor een discussie
Dank je @Senna34 nou de eerste keren ging het niet zo goed maar dit keer is het anders. Heb te veel meegemaakt maar door de drank bleef ik erin hangen nu kijk ik er al heel anders tegen aan en heb er weer zin in 😀1 punt -
Wat moeilijk voor jou @Rob00begrijpelijk dat voor jou de grens bereikt is, zeker omdat je zelf in herstel bent.1 punt
-
Natuurlijk wel. Denk dat het vrouwtjes zijn. Maar het viel me op dat ze langzamer groeiden dan andere coniferen.1 punt
-
Ik had geen kwade dronk, maar besef steeds meer hoe lastig het voor m'n partners geweest moet zijn en hoe machteloos zich gevoeld moeten hebben toen ik dat deed. En ik loog er altijd over, terwijl als ze thuiskwam waarschijnlijk al aan m'n blik kon zien hoe laat het was... Veel sterkte en wijsheid @Rob00! En misschien is scheiden, hoe lastig en ingewikkeld ook, uiteindelijk voor haarzelf ook het beste...1 punt
-
Dag 7 Zo trots op mezelf 🙏 vooral na gisteren de AH hard voorbij te zijn gefietst! Ik had gisteren een vriendin aan de telefoon (niet die volgend weekend komt, maar ook 1 die iedere dag drink) Ik vertelde van mijn "reis van stoppen" en toen ik de telefoon neer lag dacht ik " ok je reageert anders dan ik zou verwachten" Ze zei wel Oh knap maar gevolgt door Oh maar ik dacht dat.... toen ik zei Het had mijn dood geworden. Alsof ze niet blij was, jaloers oid. Heel naar gevoel gaf me dat1 punt
-
Depressie is een bitch die je op de meest onverwachte momenten een mes in de rug steekt. Een goede dag? Bam, donker. Zomaar, van het ene moment op het andere. Zwart. En het is niet eerlijk. Het was een geweldige dag, net zoals het gisteren een perfecte dag was. Ik was er, hij was er en meer is niet nodig. Maar de afgrond trekt. Drank roept. Verdoven lokt. De afgrond is zwart en het duister is diep en de nacht heeft tanden.1 punt
-
lastig is een test een waar je prima voor kunt slagen maar dan moet die knop in je hoofd wel echt om eerst zo niet dan nog maar een paar keer vallen en opstaan? Zo lang je weer op staat faal je niet maar het wordt wel steeds zwaarder dus oefen maar eens met "ik ga niet meer drinken"1 punt
-
1 punt
-
Fijn! Hou vol Hub 😘 (Ik doe gewoon iets met een hartje, is niet klef bedoeld, maar gewoon jeweetwel blaberdiebla)1 punt
-
Mijn vierde week 24/6 gaat vandaag in. Dus het gaat eigenlijk wel goed tot nu toe. Gisteren was 3/4 fles over en ik heb dat netjes door de gootsteen gegooid toen mijn vriend weg was. Komende donderdag komt mijn vriend niet. Dus nu maar eens kijken of het me lukt de komende 2 weken helemaal niet te drinken.1 punt
-
@Eindelijkgestopt Nu 2 weken :-)1 punt
-
ik ben weer wakker van de pijn ik hoop dat ik vlug binnen kan het begint nu wel te dringen het gaat psycisch ook ni goed ik weet vaak ni wa dag we zijn welk uur wie ik gebeld heb wanneer soms heb ik gebeld naar iemand en een paar uur bel ik die opnieuw en dan ben ik vergeten dat ik die persoon al gebeld heb totaal in de war0 punten
