Spring naar bijdragen

Zondag, 7 mei 2017


jowan

Aanbevolen berichten

Het naar huis gaan bedoel je?
Ze vond het eng, maar het is gelukt, 2 uurtjes thuis geweest.

Raar allemaal, dat iemand alles zo eng  kan vinden, ze voelt het gewoon fysiek, en een vol hoofd met vreemde zintuiglijke waarnemingen.
Geen wanen, maar vervormd en een erg wazige blik.

Vandaag gaan een paar meiskes daar op de groep haar haar verven, voor de lol, haha.
Ast maar geen roze wordt...of geel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom niet roze @Asterixof lichtblauw zoals ms. Slocombe van are you being served? Geel begrijp ik, heb ik zelf ervaring mee.  Goedenmiddag Soothe.  

@Suikertje: fijn dat je van dat vogelgeluid kunt genieten. Ik heb eksters in de tuin. Die maken hele rare geluiden  :wacko: 's morgens. Om 4:30.

Bedankt voor de felicitaties Yvonne. Enne tja die supporters. Ik heb overwogen om voor Ierland te gaan duimen. Dat zijn pas leuke lui! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lars:

...................................................dus was al niet optimaal vanmorgen. Ja het is dom dat gedronken heb. Ja ik ben dag in dag uit aan het vechten om niet te drinken. Gisteren verloor ik van mezelf van de drank. Ik moet me weer herpakken en dat ga ik ook doen. Ik moet ik wil echt begeleid wonen. Bedankt voor de reacties en pb en de andere manieren om contact te hebben. Doet me goed. Van de week zei ik tegen Bor opstaan en weer door gaan iets in die trant. Geld nu voor mezelf. 

Mensen die verslaafd zijn verliezen ALTIJD van de drank. Vroeg of laat ga je voor de bijl.
Ik ga in herhaling vallen met zeggen dat je je moet overgeven aan het idee dat je niet met alcohol kunt om gaan. Als je kunt accepteren dat je leven met al;cohol onbestuurbaar is, zet je een groot deel van stap een.
En dat vechten kost zo enorm veel energie. Dat kun je beter besteden aan het inrichten van je nieuwe leven.
Ik beloof je dat dat nieuwe leven vele malen beter is dan wat je nu kent.

Stop met vechten, wordt kalm en ga leven en voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei jowan:

 

Stop met vechten, wordt kalm en ga leven en voelen.

jowan, bedoel jij  " stop met vechten" = "wordt kalm"? ik heb vaak het gevoel dat als ik stop met vechten ik ten onder zal gaan. in mijn geval dan niet zozeer aan de drank, maar dat ik dan helemaal ten prooi val aan depressies. Als ik niet meer knok, wat dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reacher ook een goedemiddag. Ik moest even kijken waarom je werd gefeliciteerd.
Dus drie maanden alcoholvrij! Dat is een mooie prestatie.:rose:

Eigenlijk houd ik me alleen nog bij hele jaren, dus je boft.:P

Ga zo voort en niet té euforisch hoor. Er is nog een lange weg te gaan,
maar met de juiste insteek moet het goedkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jannigje:  een mens is niet gemaakt om dag in dag uit te moeten vechten voor zijn voortbestaan. Er bestaat ook een vorm waarin je kalm kunt genieten van je leven. Het heeft even geduurd met mij, maar sinds een paar jaar mag ik dat gelukkig ervaren. Beter laat dan nooit...:blush:

Alhoewel ik jarenlang leed aan een zware depressie, heb ik er geen "verstand"  van. In die zin dat ik nu niet meer weet wat de relatie tussen depressie en weerstand bieden is. Daarvoor is het te lang geleden.

Toen ik me realiseerde dat ik "moest"  stoppen met zuipen, raakte ik in een panische angst dat ik gewoonweg dood zou gaan als ik zou stoppen. Mijn hele biotoop was bier, bier en nog eens bier. Ik dacht werkelijk dat je nog maar met moeite wat bloed in mijn alcohol zou kunnen vinden.......
Alsof je een goudvis uit een kom met mooi helder water in een kom met, laten we zeggen, melk zou zetten en zeggen:Zo zwem jij hier maar mooi verder. Ik geloofde niet dat dat zou kunnen.
Dus  die angst om te stoppen met gebruikjen is me wel bekend, ja. Toch is het overgeven en accepteren voor mij DE sleutel geweest tot nuchterheid en herstel.
Misschien was bij mij op het einde het verschil tussen nog leven en dood ook niet zo heel erg groot meer. In ieder geval dacht ik het risico wel te moeten nemen.
Dat heeft heel goed uitgepakt. Lees voor hulp het basistekstboek van AA en/of NA. Dat heeft mij geholpen. Ook inde bijeenkomsten ervaren dat meerdere mensen die stap gezet hadden en nog steeds (en veel beter) leefden, hielp me over de streep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel @Soothe, vandaag is eigenlijk de eerste dag van euforie. En nog steeds voel ik me een sukkel dat ik niet eerder gestopt ben, maar ben ook wel een beetje trots vandaag. :)

@jowan bedankt voor de uitleg op Jannigjes vraag, daar kan ik ook weer verder mee. 

Ik ga nu even forum afsluiten, tot later :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reacher, al 3 maanden breng je humor hier, ik hoop op nog vele maanden meer voorlopig. Gefeliciteerd!

http://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/s480x480/e35/14590955_256953768086523_4828642219755831296_n.jpg?ig_cache_key=MTQ1ODgyMzU0NDU2MTQ1MzM3Ng%3D%3D.2

 

 

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allemaal voor de felicitaties. Het was een fijne verjaardag.. klein maar fijn.
Het leven begint niet bij 60 maar begon 60 jaar geleden, natuurlijk. Ik maakte er een puinhoop van met
zeer effectieve hulp van alcohol. Op m'n 51 werd me een herkansing/reset aangeboden die ik met beide
handen heb gegrepen. Alcohol werd als hulp de laan uitgestuurd.
Hoe het voor mij voelt om 60 te worden?
Geweldig!

Lars, fijn dat je blijft.. op naar de 60 ook.
Trusten allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En bijna 'drank-zondag' zoals het hier gaat overleefd zonder. Het lastigste vind ik de hel, die sport van de kinderen heet, welke als dankbaar excuus voor borreltijd voor ouders dient. Nu gelukkig veilig thuis, en vanavond hoef ik niet meer weg en verwacht ik geen moeilijkheden.

Welterusten voor jullie!

bewerkt door SvDolphin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...