Spring naar bijdragen

Just do it!


Lieselotje

Aanbevolen berichten

Nou 2 weken geleden dus begonnen met refusal, ging eigenlijk best goed, al merkte ik wel dat ik er wat trager van werd en minder concentratievermogen. Eerste 11 dagen goed droog doorgekomen. Begin vorige week begon het duiveltje weer, manlief jarig, mooi weer, zoveel triggertjes om me heen... Vrijdag dus geen refusal gepakt, research gedaan en aangezien ik maar 2x in de week 250 mg neem, zou het al uit mijn systeem moeten zijn. Slokje geprobeerd, niks aan de hand! Hoppa het feest kon beginnen... Aardig wat wijntjes gedronken, sociaal niet sociaal en dan is het weekend voorbij en voel je je toch weer down dat je het niet hebt kunnen laten. Ergens in mijn hoofd blijft er een mannetje/vrouwtje/beestje tegen mij vertellen dat sociaal drinken toch best moet gaan aangezien ik dat zoveel jaren heb gedaan. Ook de stappen om af te stappen van het vrijwel dagelijks gebruik voelt dan toch wel als een goede prestatie, maar helemaal niet drinken blijft zo moeilijk :(.. De refusal zit er alweer in en ik ga weer van dag tot dag! 

Vandaag drinken we niet! :rose:

Het voelt toch wel als schaamte, maar ik probeer het ook positief in te zien. Werken aan mijn pad en elke dag niet gedronken is weer een dag niet gedronken. Normaliter zou ik de afgelopen maanden al zoveel meer wijn naar binnen hebben gewerkt, nu nog leren om geen uitstpattingen te krijgen of anders maar helemaal niet te drinken. Gelukkig hou ik het drankgeheim niet meer stil voor mijn partner, hij weet dat ik het heel lastig ermee heb en helpt me waar hij kan om er controle over te behouden / krijgen, dat probeer ik dus ook als een positieve stap te zien! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, vergeet met het paasweekend niet de extra eitjes...
Wij gaan het weekend ná pasen voor het eerst weer camperen, dit seizoen. Weekje Normandië/Bretagne.
Vooral genoeg gas mee voor evt. verwarming.
Veel plezier alvast. Heb er zelf ook weer zin in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Daar zijn we dan weer 14 maanden later en vele terugvallen later.. 2 weken niet drinken en weer vol aan de fles, vervolgens weer hele periodes teveel drinken tot ik afgelopen Juli zwanger bleek te zijn. Sigaretten de deur uit (en ja ik ben nog steeds gestopt!) drank de deur uit en heb ik het eigenlijk 8 maanden goed vol gehouden! Bevallen van een prachtige dochter begin Maart die het super goed doet maar deze mama geeft geen borstvoeding dus al snel gingen de flessen drank weer naar binnen. Nou week of 3 geleden weer eens zo ziek van de drank, maagpijn, black-outs dus midden in de nacht besloten nu is het GENOEG! Het beetje wat er nog stond door de gootsteen gegooid en met manlief afgesproken, vandaag drinken we niet.. Hij vroeg me, hoelang wil je dat dan deze keer weer volhouden. Mijn reactie 'in ieder geval 1 maand' Maar waarom zeg ik dat eigenlijk, dan weet je al dat het toch nog niet genoeg is.. Ik kijk naar mijn prachtige dochter en mijn lieve man en ik voel me zo mega waardeloos dat ik dit mezelf en mijn omgeving aandoe.. Opstaan denkend aan drank en naar bed gaan denken of er nog wel drank is voor morgen de kater weer weg te drinken. Na een flinke detox bleef ik me slap voelen, flauw, duizelig, maar drinken deed ik niet en na een dag of 7 zou het toch moeten zijn dat de detox klaar is?? Althans zo las ik het, toch maar even bloed gaan prikken vorige week, niet echt iets tastbaars uitgekomen maar ik bleef me flauw voelen en ik denk toch dat het te maken heeft met de lichamelijke behoefte naar drank? Wat is jullie ervaring hierin?

Afgelopen vrijdag ging het wat beter met me dus sinds 2 weken weer eens zelf naar de supermarkt. Moest toch ook wat wijn meenemen voor de kraamvisite. Wie hou ik eigenlijk voor gek he! Nou hoppa fles in de vriezer en 3 uur later had ik de 2 flessen weer leeg en mocht manlief zaterdag dus weer wijn gaan halen voor de visite aangezien er niks meer was (en die gingen ook leeg dus zondag kon hij weer terug). Hij heeft me er echt wel op aangesproken, maar ja drankorgel he.. Niet zeuren jij, ik heb het nodig en zo ga je weer een paar dagen door tot je lichamelijk bijna omvalt. Ik zou het zo erg vinden als er iets zou gebeuren in een dronken toestand met mijn dochtertje.. Daarom meld ik me weer aan! Vandaag drinken we niet.. Nu weer op mijn eigen detox blaren zitten want oh oh ik voel me slecht zowel lichamelijk als psychisch...

Ik hoop dat ik weer wat steun kan krijgen, mocht er iemand een vergelijkbaar verhaal hebben zou ik ook openstaan voor persoonlijk (app) contact om de moeilijke momenten door te komen. 

Liefs Lieselotje

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lieselotje.. 

Zie je draadje nu pas en terwijl ik je eerste post uit januari lees schrik ik een beetje, wat een herkenning. Burn out, relatie voorbij, eigen bedrijf verlaten..  Hierzo idem.. 

 

bewerkt door Garuda
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jemig Lieselotje, wat een verhaal. En ja, ik herken het helaas. Achteraf kon ik mezelf wel voor mijn kop slaan. Wat een gevaarlijke situaties zijn er geweest, ik dronken en een jong kind in huis. Ik zeg "kon", want ik ben inmiddels gestopt met mezelf schuldig voelen over "wat er hád kunnen gebeuren". Niet meer drinken is mijn oplossing geworden want aan die schuldgevoelens had ik niks. Ik voelde me er alleen maar ellendiger door en ging dus wéér drinken.

Is Refusal opnieuw gaan gebruiken niet een idee voor je? En dan dagelijks? Ik hoop dat je niet blijft aanmodderen, want alhoewel het 100x goed kan gaan...1x een dronken 'foutje' met een baby in huis is natuurlijk iets waar je écht voor moet waken! 

Heb niet je hele draadje gelezen nog, maar wilde je alvast een reactie geven. Succes vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Proficiat met je dochter!

Maar jee...zo veel drinken met een jonge baby in de buurt..brrrr....maar dat weet je zelf ook wel.

Steun krijg je hier, en ervaringsverhalen, tips...maarre...ik zou je ook adviseren hulp te zoeken in RL. Naar de huisarts? Ik heb er zelf na een aantal jaren aanmodderen goede ervaringen mee. Via huisarts naar praktijkondersteuner, na een aantal goeie gesprekken (ook met man erbij) zelf verwijzing gevraagd naar Novadic. En ook wekelijks naar AA avond. Even in het kort mijn traject. 

Succes en sterkte.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fijn om al meteen reacties te krijgen en dus ook herkenning te voelen. Ik heb inderdaad nog refusal in huis van vorig jaar.. Professionele hulp, in 2016 een tijdje bij een gedragstherapeut gelopen maar daar lag de focus toendertijd meer op de burn out aangezien ik toen nog (of weer) in een ontkenfase zat qua drankgebruik en eigenlijk door schaamte er verder niks mee heb gedaan. Natúúrlijk weet mijn omgeving dat ik graag drink maar ik denk dat de meeste het door "stiekem" drinkgedrag niet zozeer zien dat het toch wel een probleem is. Mijn man had op een gegeven moment wel door dat ik weer flessen ging verstoppen, maar toch blijft hij achter me staan omdat (denk ik) hij een verslaving niet kent en niet begrijpt. 

Ik ben gewoon zo ongelooflijk moe dat ik echt de draad weer op moet pakken. Kom weinig het huis uit (werk parttime vanuit huis) en drank blijft een uitlaatklep om me even vrolijk te voelen.. Ik zeg al "even"... 

Ik woon in een klein dorpje, AA bijeenkomst is meteen een half uur rijden en om die reden heb ik er eigenlijk niks mee gedaan en vindt de confrontatie wellicht meer naar mijn omgeving qua schaamte erg. Het is allemaal ontkennen maar ik denk dat ik nog altijd heb gedacht dat ik het wel zelf zou kunnen. Ik zit nu nog volop in een slaplijf, te zweten en detoxen. Gelukkig is dinsdags mijn dochter bij de oppas en kan ik me nu die rust even geven.

Dit zal vast wel wat wenkbrauwen optrekken maar de schaamte is nu nog enorm, ik moet nu eerst mezelf niet die waardeloze vinden en dan hoop ik als de alcohol uit mijn lijf is de wereld er volgende week nuchterder en anders uitziet en ik wel stappen kan maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoezo pas volgende week? Stap 1 is niet drinken en dat doe je vandaag. En morgen opnieuw. Pak het probleem aan en blijf niet hangen in schaamte hoor. Je zóu natuurlijk gewoon alvast een afspraak kunnen maken met de huisarts bijvoorbeeld... Dan heb je stap 2 vandaag óók al te pakken;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lieselotje, welkom . Nee jezelf de put in praten en gevoelens van schuld , schaamte en waardeloosheid hebben je in het verleden ook niet geholpen.  Je moet lief en mild zijn voor die kleine lieve lieselot die in je zit . En dat betekend dat je haar vanaf nu niet meer blootstelt aan destructieve drankgelagen maar dat je haar nuchter omarmt . Ze mag er zijn . Gun het haar , een nuchter leven . En gun je dochter een moeder om trots op te zijn. 

Dag voor dag lieselot. Vandaag de eerste niet en zo door.  Dag voor dag . 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Liselotte, nu de ontkenning niet meer ontkennen ;)

En omdenken toepassen op je 'als dan denken' :

Je gaat je zelf pas minder waardeloos voelen als je niet meer drinkt en hulp zoekt, de schaamte voorbij.  Open en eerlijk.

En wat is nou een half uur rijden, voor een nuchter leven? Ik heb het er graag voor over.

Je hebt de eerste stap weer gezet naar hier, nu nog doorpakken, ook jij bent het waard!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@NickyLJ80 ik heb dat voor mezelf nodig om een paar dagen nuchter te zijn voor ik weer een stap verder zet en ik hoop dat ik zelf de auto in kan stappen zonder dat ik afhankelijk ben van andere met mijn slappe lijf. Hoelang heb jij de detox ervaren? Ik zit ook nog volop in hormonale emoties/ontzwangeren, ben nu 3.5 maand mama en dat doet toch ook wel veel met je lijf en mij als mens merk ik.

Dankjewel @Francoise klopt ik moet er weer even uitkrabbelen en dat ik hier weer ben is al een stap. Ik zou inderdaad graag willen dat mijn dochter een mama heeft waar ze trots op is, net als ik op haar ben want dat kleine meisje doet het gelukkig super en is erg vrolijk. 

@kruidenthee! Je hebt gelijk een half uur rijden is indd voor een nuchter leven niet veel. Ik zie nog even teveel bomen op mijn weg maar ik ga het bespreken met mijn man (eigen zaak) en dan zeker de optie bekijken of ik naar de woensdagavond (is ook maar 1x in de week de meest dichtsbijzijnde) bijeenkomst kan.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen detox gehad eigenlijk, als je daarmee afkickverschijnselen bedoelt tenminste. Ben alleen heel lang moe geweest. En eigenlijk slaap ik nog steeds heel graag:D

Maar even een vraagje omdat ik het niet helemaal snap denk ik. Je bent nu dusdanig beroerd dat autorijden geen optie is? Maar dan kan je toch ook niet zorgen voor een baby? Hoe doe je dat dan? Lijkt me vreselijk als je zo'n last hebt van ontwenningsverschijnselen :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een paar dagen toch inderdaad, het echte detoxen (mits je geen liters sterke drank per dag wegtikt).
Bij mij in ieder geval nooit langer dan een week, afgezien van moeilijk in slaap komen dan. 

Juist na die hele detox begint de grote strijd in mijn beleving.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, zo slap als een vaatdoek maar dat lijkt me niet alleen van de drank als het maximaal een week is qua ontwennen.. Ik ben namelijk al langer slap, vandaar bloed laten prikken dus ik denk dat het allemaal een combinatie is van slecht eten, drinken, slecht slapen, hormonen/ontzwangeren. Ik heb een gastric bypass gehad dus als ik drink zit mijn maag vol en eet ik te weinig. Ik ben ook bang voor dat slappe gevoel. Het is met name in de ochtend dus mijn man doet de eerste voeding en als ik me echt slap voel dan voed en verschoon ik haar op bed, leg ik de speelmat op bed zodat ze veilig ligt. Gelukkig is ze geen zware baby en een tevreden kindje.

Ik maak morgen een afspraak voor de huisarts maandag en kan mijn man ook mee. Dit kan in ieder geval niet langer zowel de emoties die ik voel, het drinken en het slappe gevoel. Eerder zal niet gaan als mijn man mee wil gaan en ik denk dat het voor ons belangrijk is dat hij erbij is. 

Bedankt voor jullie snelle reacties, dat geeft de burger weer wat moed. Ik zal zeker veel op het forum zijn de aankomende dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat je er weer bent. Welkom terug. Wat fijn dat je man je zo steunt en wat dapper dat je je probleem onder ogen durft te zien. Je genietmomenten van dochter worden nuchter groter en je schaamte/schuld verdwijnt. Een win-winsituatie ga je ervan maken!

Gewoon de eerste niet nemen en verder op je pad. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dat je het nu serieus aanpakt Lieselotje. Je bent al eerder lang nuchter geweest, dus je weet hoe het moet. 

En je dochtertje moet toch wel echt een motivatie zijn lijkt me, en je man steunt je, in plaats van je in de grond te boren door je drankgebruik. Koester dit, want die drank kan het weleens kapot maken allemaal! 

Succes, en zet m op!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Wauw @Knakker wat een fijne woorden en samen gaan we er weer voor! Ik weet ook hoe mooi het kan zijn en vindt je reactie enorm bemoedigend. Jij hebt dus een klein kereltje in huis en die verdiend ook het allerbeste. Ik zal nog eens je draadje opzoeken :-)

@Lika, dapper mens, hoe gaat het met je? 

@Klaske motivatie genoeg inderdaad nu weer doorpakken. Dankje voor je steun!

Op naar weer een nuchtere dag!

Knuffeltje lieselotje!

 

bewerkt door Lieselotje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...