Spring naar bijdragen

Just do it!


Lieselotje

Aanbevolen berichten

Lief dat je het vraagt Vasja!

Dag 11 alweer. Het gaat goed. Gisteren heelijk gekokkereld, normaal met een wijntje nu met ranja en toch ook wat red bull zero... Heerlijk gegeten en droog natuurlijk.

Ik heb wel veel last van niet doorslapen. Al denk ik dat dat niet zoveer het niet drinken is maar dat ik zo'n lichte slaper ben. Drank onderdrukte dat meer. Wordt vaak moe wakker maar na een uurtje zakt dat wel gelukkig.

Vandaag werken en morgen willen we wat kleur aanbrengen in de slaapkamer. Licht Olijf groen zitten we aan te denken.

Ook al 9 dagen zonder paracetamols! Dat is ook lang geleden.

Nou bedje uit en aan de slag ♡

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De olijfgroene muur is inderdaad mooi geworden. Nu wachten op 2 hele grote canvas doeken, van foto's die ik zelf heb gemaakt. Eentje komt op de olijfgroene muur en is een hele donkere canvas van een prachtig vuurtje in de avond met een ondergaande zon. 

 

Slapen, wat is dat? Vermoeidheid is goed aanwezig door slapeloosheid. Duurt lang voor ik in slaap val en dan is het een lichte slaap. Elke ochtend dus moe, wat wel zakt op den duur en dan in de avond weer niet kunnen slapen  ;)  ;) . Het zal er wel bij horen.

 

Verder gaat het wel redelijk goed hoor, a.s. woensdag 2 weken droog. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat zijn jullie lief!

2 weken en 1 dag droog alweer, heb begin is gemaakt. Op naar de maand! Het gaat eigenlijk heel goed... Ik heb soms wel trek maar ik kan het goed van me afzetten. Bepaalde gewoontes "zoals afgelopen dinsdag uit eten bij de sushi" dienen toch doorbroken te worden. Ik merk wel dat ik nu meer snoep en meer red bull sugarfree drink, dus moet wel een beetje oppassen want wil wel graag mijn slanke figuur houden waar ik ook hard voor heb moeten werken :-P

Het is heel fijn dat mijn partner niet drinkt of heel af en toe nu een biertje. Ik heb nog een flesje witte wijn in de koelkast liggen voor gasten, die was anders al zeker leeg. Ik herken ook veel wat Lika bij Hoopje schreef over uitjes... Je hoeft niet meer na te denken 'is er nog wijn', 'vindt mijn partner het niet vervelend weer te rijden', 'valt het al op dat ik iets teveel gedronken heb'. Ik kan ook helderder nadenken waardoor ik een betere gastvrouw kan zijn. Mijn partner en ik hebben bijna wekelijks wel een "dinerparty" bij ons thuis omdat ik heel graag kook voor meerdere mensen en het eten wat de laatste keer uit mijn handen kwam was echt top kwaliteit omdat ik er nu dus helder mee bezig ben.

Volgende week dinsdag met valentijn, wil ik als verassing een 4-gangen diner koken voor mijn partner. Twijfel licht of ik er 1 flesje speciale wijn bij zal kopen om samen te drinken (dan blijft het altijd maar bij 2 glaasjes)... Ik wil wel in de toekomst af en toe gematigd drinken bij gelegenheid. Ik heb ook het gevoel dat ik daar sterk genoeg voor kan zijn. Mijn drankprobleem kwam vanuit depressie en het verleden, drinken om te vergeten. Ik heb dat achter me gelaten en juist daarom wilde ik ook nu een tijd niet drinken om te zien hoe het me af zou gaan. De kinderwens is er natuurlijk ook :D We gaan het zien. Wellicht is valentijn nog te vroeg... Radlertje 0.0 ook altijd goed!  Ik voel me goed zonder drank in ieder geval en mijn sluier is verdwenen en mijn verleden grotendeels achter me gelaten. Echt een goede stap geweest om uit mijn zaak te stappen, uit mijn vorige relatie en gas terug te nemen!

Lika, Vasja, Hoopje dankjewel voor de ineresse... Hoe gaat het met jullie? 

:lips::lips: Lieselotje! 

 

bewerkt door Lieselotje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het je partner niet kan schelen, zou ik bij Valentijndiner geen wijn schenken. Wat voegt het toe? Ik weet niet meer wie het was, maar iemand hier kreeg laatst een aperitief van Crodino en cassis. Amé vind ik zelf ook wel lekker. 

Je hoofd is denk ik nog niet zo ver om 'gematigd' te denken.....

 

klinkt verder goed! Hier ook ok, beetje moe, maar lekker gezwommen vanochtend. Dat doet goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nah ik hou het bij een radlertje 0.0% als traktatie bij het diner :D, vindt het niet drinken nog wel prima zo!

Amuse, tussengerecht, hoofdgerecht en nagerecht. Ik weet nog niet precies wat maar zit te denken voor het hoofdgerecht aan een gevulde (mozarrela/tomaat/pesto) kalkoemfilet met italiaanse ham omwikkeld en een bloemkool couscous (wat dus met fijngemalen bloemkool is en niet met standaard couscous) met kastanjechampignons. Tussengerecht zal iets van vis worden, garnaaltjes waarschijnlijk en amuse een bruscetta met ui tomaat en basilicum. De rest verzin ik nog wel om er een geheel van te maken maar thema gericht op Italiaans daar houden we beide van! 

Maandag naar de tandarts. Ik ben bang van de tandarts, dus stel het altijd uit en uit en uit, maar ik moet mijn voortand opnieuw laten vullen, die is qua kleur niet meer mooi in de rij en de controle is ook al ruim 1 jaar geleden. Dinsdagochtend wil bloed laten prikken en dan weet ik of mijn waardens weer allemaal goed zijn.

Weekendplannen, vanavond klussen in huis. Morgen gaan we naar 2 campers kijken en zondag verjaardag van mijn zus en schoonbroer. Vrij rustig dus, heb er wel al zin in! 

bewerkt door Lieselotje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve frummers...

Helaas helaas het duiveltje heeft me toch meer in mijn macht als ik dacht en 1 glaasje wijn lukt niet als ik alleen ben is gisteren gebleken na 0.5 liter te drinken... 

Voel schaamte! Ik zat al 1.5 - 2 jaar tegen de tandarts aan te hikken. Sterk dat ik me voelde door het niet drinken de afspraak gemaakt vorige week. Hoe dichter het bij kwam hoe meer ik overtuigd was dat ik best 1-2 glaasjes kan drinken. Nou dus niet als ik alleen in huis ben... zucht. 2x 250ml van die kleine flesjes nadat ik de tandarts had overleefd en waarom???????? Kortom drank met mate zoals Lika al dacht te vroeg en na 2.5 week kan ik weer opnieuw gaan tellen met droog staan en dat drinken met mate haal ik maar even uit mijn hoofd want vandaag drinken we niet!

Nou het goede nieuws is dat ze mijn voortand mooi hebben gerenoveerd. Als ik het echt 100% wil moet er een kroon op maar voor nu vindt ik het prima. 8 maart wel terug voor 2 gaatjes te vullen. Het voelt nog een beetje onwennig mijn voortand maar dat duurt enkele dagen.

Vandaag valentijn! Hopelijk kan ik er voor mezelf toch een leuke dag van maken in de keuken om het valentijnsdiner te maken voor mijn partner. Hij verdient een fijne avond en een heldere nuchtere partner ❤

Vandaag drinken we niet!

 

 

bewerkt door Lieselotje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lotje, Lotje, Lotje.....Kom op, opstaan en weer door gaan! Helaas ben je in de valkuil gestapt maar ben je er nu weer uit. Vandaag ga je met een helder hoofd lekker koken. Vorige week had je top gekookt omdat je helder was, dat ga je vandaag evenaren. Lekker pot thee erbij of een Radler 0.0. Denk er aan waarom je dit allemaal wou en hoe goed jij je voelde! Kom op, zet hem op. Ik weet dat je het kan!!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje Reacher en Wanhoopje... :heart:

Voel me niet zo heel happy helaas en merk dat ik me een beetje bij elkaar moet rapen. 2 paracetamollen op want het is ook weer de tijd van de maand en heb hoofdpijn, waarschijnlijk van de spanning van gisteren of toch van de wijn? Anyway ik ga nog eventjes een uurtje wat administratie doen voor mijn partner zijn bedrijf en dan mezelf toch maar bij elkaar rapen om het valentijnsdiner voor te bereiden. Het was zo de bedoeling om er een topavond van te maken, weet niet zeker of ik dat nu kan, maar zal mijn best doen... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...