Spring naar bijdragen

Just do it!


Lieselotje

Aanbevolen berichten

Tuurlijk is dat herkenbaar! Waarom spreek je niet met jezelf af het gewoon een tijd zonder te proberen. De meesten zeggen een jaar? Maar misschien is dat veel te groot voor je nu?

Zien wat er dan gebeurt. Oefenen met verduren en verdragen. Ik bedoel gewoon een afspraak met jezelf maken. That's it.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gevoel van schaamte geeft je een rotgevoel over jezelf: een rotgevoel over jezelf leidt naar drinken of andere zelfdestructie. 

Je bent iemand die na vallen weer opkrabbelt en opnieuw probeert. Iemand die ziet wat er aan de hand is en iets aan die situatie doet. Put daar je kracht en zelfbeeld uit! Daar kom je veel verder mee.

Eenzaamheid is helaas iets wat we bij tijd en wijle of vaak voelen. Maar met name hier zijn lotgenoten die dealen met verslaving door een gevoel van leegte.

Waarom denk je dat je hoogbegaafdheid je in de weg zit? Omdat je die inzet om jezelf over te halen om te gaan drinken? Ook die hoogbegaafdheid kan je helpen. Om Kohtje te citeren die heer Bommel citeerde:"verzin een list Tom Poes". Laat dat je uitdaging zijn, bedenk voor jezelf manieren om die leegheid aan te gaan. 

Ik steun je from afar :heart:

 

 

bewerkt door Reacher
Typedinges
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieselotje, je bent niets anders dan elke andere persoon die worstelt met een alcoholprobleem.
Je vult jezelf met schaamte, (af)vragen, mogelijkheden aftasten en als puntje bij paaltje komt ga je weer drinken
omdat je het voorgaande weer even helemaal vergeet en alleen maar aan je wijntje kunt denken met de 'voordelen' die
dat brengt..
Mij heeft het goed geholpen om elke dag, ook, of misschien JUIST, in het weekend, met mezelf af te spreken om in elk geval
vandáág niet te drinken en dan maar te zien wat het brengt.. Alléén vandaag. Morgen laat ik buiten beschouwing.
Het lijkt soms onoverkomelijk (niet drinken) en onvermijdelijk (drinken), maar één dagje is -met een béétje inzet- wel te doen.

 

En dan morgen wéér zo....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom Lotje, we komen er uiteindelijk allemaal met vallen en opstaan. Helaas moet we eerst heel veel keertjes vallen voordat we eens echt op de pootjes blijven staan.
Schaamte hoef je niet te voelen. Ga na waarom jij je eenzaam voelt, bedenk wat je daar aan kan doen, zijn er mensen in je omgeving die je kan opzoeken, bellen etc. Probeer iets om handen te hebben. Ja het is makkelijker gezegd dan gedaan. Maar kop op meissie, nu weer opstaan en weer door gaan!! Je kan het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Lieselotje:

Tja 1 jaar 1 maand. Misschien wel heel mijn leven niet meer drinken maar toch voelt het eng en ben ik er bang voor....

Toe nou, hé!!!! Alleen VANDAAG... that's all!!
Da's toch niet zo eng? Eén daggie niet drinken...
Ademhalen, ja dát kun je beter je hele leven doen.
:sun::heart::rose::heart::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieselotje, je reageert als iemand die in het nauw zit

en dan ga je rare sprongen maken.

Op dit forum zitten mensen die hoogbegaafdheid hebben, hooggevoeligheid, diverse diagnoses, ongediagnostiseerd zijn (nog)

en allemaal leren we met vallen en opstaan adb worden. Uiteindelijk blijkt bij de meesten dat niet drinken de minst moeilijke en meest gezonde weg is. De knop mag dan wel eerst om. Is die niet om nog dan lijkt elk excuus een reden om te blijven drinken. Maar hee, daarvoor kom je op t forum om daar zelf achter te mogen komen, toch? Wijsheid voor jou om te bepalen hoe lang of kort jouw weg wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieselotje, lees nu net pas dat jullie een camper gekocht hebben... leuk. Wat voor één?
Wij gaan er waarschijnlijk met de paasdagen en de dagen daarvoor ook met ons campertje weer op uit.. zal de eerste keer van
het seizoen worden.
Waarschijnlijk ergens noord Frankrijk.. Verheug me er best al op, moet alleen nog even zien hoe het met m'n arm gaat, dan..
Onze camper is niet wit en lijkt op een gewone bus... hoeven we niet steeds te zwaaien naar andere camperaars.
Dat vind ik een paar keer wel leuk, maar niet (in het hoogseizoen) wekenlang achter elkaar door...

(even een zijsprongetje op ons alcoholdebaasforum. mag wel, hè?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk mag dat Kohtje! Leuk een mede-camperaar. Ik heb 3x gehuurd, 1× USA en 2x Nieuw Zeeland met een camper en 1x met een geleende caravan naar Duitsland. Dus dit wordt de eerste keer Europa met een camper. Wij willen met Pasen voor de eerste keer gaan 4 dagen van vrijdag tm maandag.

Tips wat goed te rijden is qua afstand voor kortere tripjes en mooi qua natuur / cultuur? Eventueel boeken om aan te schaffen van routes / campings.

Het is een 4 persoons Fiat Ducato 2.5 Frankia uit 1997 met vast hefbed. Ziet er heel netjes uit, is vorig jaar ook opnieuw bekleed... Heel erg benieuwd hoe het gaat bevallen ook met mijn partner. Hij is eind Maart jarig en 1 April halen we de camper op!

Hopelijk gaat het dan een stuk beter met je arm. De ontspanning zal sowieso goed voor je zijn! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luitjes! De carnaval gaat hier vandaag losbarsten maar gelukkig merk ik er niet zo veel van op het platteland! En morgen tm maandag gaan partnerlief en ik naar Amersfoort een frisse, hopelijk niet te natte, neus halen! 

Ik ben moe.... zzzz, slaap al de hele week onrustig! 

En jazeker vandaag drinken we niet! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...