Spring naar bijdragen

Zondag 1e kerstdag


Kameel

Aanbevolen berichten

Goedemorgen. Ook ik wens iedereen fijne dagen toe. Welke invulling je daar ook aan geeft. Zolang het gaat zoals je met jezelf hebt afgesproken lijkt mij. Moet zelf werken met deze dagen dus voor mij geen verleidingen en triggers. Lydia jouw posting van gisteren vond ik intens mooi, hoe verdrietig ook. Dat is idd het leven, hoort erbij. Iemand zei mij laatst trouwens iets waar ik zelf heel lang over moest nadenken maar achteraf goed begreep. Iets van als de dood niet zou bestaan zou het leven minder zinvol en waarde hebben. Ik kon er iig wat mee. Fijne dagen mensen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag!

 

Lekker die koffie Yvonne! Vaak is die pot al leeg als ik kom. ;)

 

Straks wat langer doorwerken ivm ziekte. Jammer, ik was zo mooi met mijn breiwerk op dreef.

En gisteravond op de valreep nog allerlei wensen de deur uit gedaan.

Het is trouwens meer een dag om op de bank te kruipen met een dekentje en dan films te gaan kijken.

Overmorgen dan maar.

 

Voor sommigen gezinnen is er onverhoeds veel verdriet: 3 jonge mensen verongelukt gisteravond. :(

Wat is het leven toch kwetsbaar!

 

Mooie dag gewenst!

 

nog even tutten en dan... weg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, allemaal. Ik ben een halve week niet op het forum geweest. Ik vergat het steeds. Er speelt zoveel door mijn hoofd. Negatief maar ook veel positief. Maar geen druppel alcohol. Dit is nu de 12e dag. en woensdag bij een kerstborrel geweest. Heb getoast met een leeg glas en daarna aan de sinaasappelsap. Straks ga ik bij een vriendin gourmetten. Ze vroeg wat ik wilde drinken en ik heb gezegd GEEN wijn, maar light frisdrank. Zij is helemaal geen alcoholfan. Vindt ze niet lekker, dus ik hoef ook niets te weerstaan wat in zicht staat. Morgen naar de Schouwburg in Gouda en daarna logeren bij een zus. Misschien dat er bier gedronken wordt door bijv mijn zwager, maar dat moet ik kunnen hebben. Kortom het gaat GOED!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om even terug te komen op de hier steeds terugkomende vraag over het al dan niet bestaande verband tussen het stoppen met alc. en slecht slapen.

Mijn ervaring als steeds weer stopper is dat ik een paar nachten slecht slaap, maar daarna wel een beer in winterslaap lijk.

Het is dat mijn blaas mij elke paar uur wekt, anders zou ik in het geheel niet meer wakker worden, heb ik het idee.

Vannacht was het helemaal raak: klok rond geslapen, want steeds als ik wilde wakker worden, viel ik weer in slaap. Toen ik tot mijn schrik zag dat het 13.33 uur was, wakker kunnen worden door nogmaals te bedenken wat voor kerstmaal ik zou gaan maken op basis van wat koude, 3 dagen eerder gekookte sperziebonen.

Het resultaat heb ik beschreven op de door Haddock omhoog gehaalde receptendraad, ooit door Houtje geopend in 2012. Ik begrijp niet dat er dan maar 2 pagina's zijn, naar mijn idee werd daar veel gedeeld. Of  is het zo dat dat een nieuwe receptendraad was? Zal wel.

Maar goed, met al dat geslaap kom ik de kerst wel door, hoewel de bedoeling was aan het fotoalbum v.d. zeereis  t e beginnen, nadat gisteren eindelijk het Balkanboek af was. Ik ga dan dingen zoeken op internet om bij de foto's te schrijven en die moeten juist zijn.

Dan is er nog het probleem dat er nog een rolletje in het toestel zit, ja lach maar   :D , ga dat toch maar laten ontwikkelen. Maar hoe krijg ik het eruit, heb geen doka meer en geen zin om voor blanke foto's te betalen.  ;) . Wat ik wel al gedaan heb is de uitgekozen digitale af laten drukken.

Bij het Balkanboek heb ik het opgelost door gewoon 2 gedeelten te maken.

En deze week heb ik eindelijk de vergrotingen v.d. Western Desertreis van 4 jaar geleden, in lijstjes geprutst en opgehangen. Ik vind het zo zonde om niets met mooie herinneringen te doen en de kans daarop is met digitale foto's veel groter. Hup op de pc of zo en klaar. Rolletjes moet je tenminste nog wegbrengen en de verrassing over hoe ze geworden zijn is ook leuk.

Zo, jullie genoeg verveeld, maar dat houd me droog en v.d. straat moet je maar denken.

Gelukkig een film opgenomen, want net als gisteren is er niets op de kwelbuis dat mijn tijd waard is. Heb nog genoeg leesvoer.

Fijne avond allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Lidia, die vluchtigheid van die digitale foto's vind ik ook wel jammer, klikkerdeklik en je hebt er zo een paar honderd en plop, weg zijn ze weer.

 

Hoe lang waren we vroeger bezig een mooie foto te maken tijdens de vakantie, zuinig zijn want je kon er maar 12 maken in 3 weken...

 

Those were the days.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Conny Palmen - De Vriendschap, p28

Met inzichten prijs ik me altijd gelukkig, al zijn ze nog zo verschrikkelijk.

Obsessies ben ik liever kwijt dan rijk.

Obsessies delen met de verslaving, de hysterie, en het fanatisme de eigenschap, dat ze juist ontwikkeld worden om inzicht tegen gaan.

(...)

Hoe meer verslavingen je hebt, hoe slechter je in staat bent de waarheid over jezelf te erkennen. Niet het zoeken van de waarheid is de kunst, haar te leren verdragen, daar gaat het om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da was dan de Agfa Click zeker, de mijne kon d'r zo 36!

 

 

 

Hing er net maar van af wat voor rolletje je er in dee.... je had ze van 12, van 24 en van 36. 

Misschien nog wel van meer, maar dat weet ik niet eens, 36 was eigenlijk al te duur voor ons indertijd. 

En ja, het had zijn charme, maar ben best hartstikke blij met hoe het nu gaat. 

Klikken wat je maar wilt, en dan later kijken wat je wilt houden, de rest wissen. 

En van wat je overhoudt gewoon af en toe een fotoalbum laten afdrukken. 

Wat wil een mens nog meer.... 

 

Jammer alleen dat ook met het digi-gedoe ik dezelfde blijf als met de rolletjes: 

Naast de schoenendozen vol met afdrukken (heb alles wat ik nog niet had ingeplakt al eens geschift en op volgorde gelegd, paar boekjes voor de kinderen gemaakt en vervolgens hebben zij weer in de dozen zitten hannesen ...) heb ik nu ook ontelbaar veel foto's op de harde schijf, op de usb stickjes en op de externe harde schijf...  :(

Er komt vast nog een periode dat ik alles echt eens ga schiften. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijne eerste kerstdag.

Vanochtend muziek maken, sfeervol concertje.

Lekker wat rommelen thuis, wat kokkerellen.

Alvast soepje voor morgen voorbereid.

Ook niet ingewikkeld...soepjes met lekker brood bij schoonfamilie.

Eten met gezin, spelletje.

Nu met boek het bed in...

 

Geen stresssss...geen gedoe.

 

Ik tel mijn zegeningen.

 

Fijne kerst voor allemaal.

En sterkte voor wie het nodig heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...