Spring naar bijdragen

Arrenslee Pact Kerst 2016


Bob

Aanbevolen berichten

*******************************************************************

Wat vooraf ging:



*******************************************************************

 

Opmerkelijk:

Er staat nu nog een tweede toevoeging bij die bedrijfsmededeling.

 

===

19 December

 

Aan alle medewerkers

 

Het was niet de bedoeling van de eerder verschenen memo om op welke wijze dan ook onze Joodse werknemers uit te sluiten. We realiseren ons dat Chanuka, dat dit jaar van 24 december tot 1 januari wordt gevierd, voor hen een belangrijk feest is. Om die reden zullen we vanaf nu spreken van onze "Feestdagen-Bedrijfsfeest". Er zal geen kerstboom staan.

 

Fijne Feestdagen allemaal

 

Ria Duifs

HR Manager

===
Link naar opmerking
Deel via andere websites

We stappen straks weer in de arrenslee op weg naar de Noorse hoofdstad Oslo. Daar blijven we een dag om rond te kijken in de stad of in de omgeving ervan. Woensdag, op Stekkers verjaardag, reizen we door naar Lillehammer en de dag erna verder naar Trondheim aan de Noorse westkust. 

 

Voorlopig is het nog uitermate zacht weer voor de tijd van het jaar, maar dat gaat de komende week wel veranderen. Langs de Noorse kust moeten we rekening houden met forse sneeuwval.


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoera! Noorwegen is het mooiste land van Europa. Er zijn trouwens 2 soorten Noren woonachtig: Alcoholverslaafden en geheelonthouders.

 

Ik stel voor om om vandaag overigens géén alcohol te gaan drinken om onze aankomst in Oslo te vieren.

bewerkt door Ragnar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk niet, Ragnar. Dit is een alcoholvrije reis hoor. En op sterke drank hebben ze hier een torenhoge accijns, dus dronken Noren vind je vooral in het buitenland. Overigens heb ik liever niet dat je over drank blijft praten in dit gezelschap. Sommige reisgenpoten hebben het daar moeilijk mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uitstekend! Ik heb het ook veel liever over de uitgelezen gerechten die wij in Noorwegen kunnen genieten: een heerlijk Koldtbord met Laks (gekookte zalm), Lutefisk (pikante stokvis), Rein (oh nee, het gebraden rendiervlees slaan wij tijdens deze reis even over), Rømmegrøt (roompap) en natuurlijk de onvermijdelijke Geitost (geitenkaas). Bij het diner ga ik voor een heerlijke Fårikål, Lamsstofpot met aangeveegde keuken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zat ook hier te kijken: http://www.marelo.nl/Finnbacka/Taal.html (Een paar woordjes Zweeds).

 

En wat zie ik tot mijn verrassing: 

 

Dan moet je natuurlijk ook weer een keer afscheidt nemen. Simpelste is  "Hej då" [spreek je uit als hejdôh] wat zoveel betekent als "dag" of "doei" ...

 

Ik vroeg me altijd al af waar het Brabantse "houdoe" vandaan komt maar dat zal hier wel mee verwant zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja natuurlijk! En de hamburger is uitgevonden op het Zweedse eiland Hamburgö, daar komen we straks langs...

 

Moeten we niet weer eens opstappen? Het is nog 120 km door prachtige natuur naar de grens en dan kunnen we onderweg nog wat uitstapjes maken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...