Singbluesilver Geplaatst 19 december 2016 Rapport Share Geplaatst 19 december 2016 Kijk dat zijn goede berichten Lika. Dus toch gewoon weer iets van 'de aanhouder wint' ofzo. We wachten het af. Ik zit vast klaar in de arrenslee. Nog even de oogjes weer dicht! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 19 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 december 2016 ******************************************************************* Wat vooraf ging: http://forum.verslavingdebaas.nl/topic/9474-arrenslee-pact-kerst-2016/page-11#entry1016427 http://forum.verslavingdebaas.nl/topic/9474-arrenslee-pact-kerst-2016/page-18#entry1016850 ******************************************************************* Opmerkelijk: Er staat nu nog een tweede toevoeging bij die bedrijfsmededeling. === 19 December Aan alle medewerkers Het was niet de bedoeling van de eerder verschenen memo om op welke wijze dan ook onze Joodse werknemers uit te sluiten. We realiseren ons dat Chanuka, dat dit jaar van 24 december tot 1 januari wordt gevierd, voor hen een belangrijk feest is. Om die reden zullen we vanaf nu spreken van onze "Feestdagen-Bedrijfsfeest". Er zal geen kerstboom staan. Fijne Feestdagen allemaal Ria Duifs HR Manager === Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 december 2016 Rapport Share Geplaatst 19 december 2016 Lars, we willen dat je blijft hoor, kom maar tussen Quinn en mij zitten dan zit je warm en stevig. Quinn reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 19 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 december 2016 We stappen straks weer in de arrenslee op weg naar de Noorse hoofdstad Oslo. Daar blijven we een dag om rond te kijken in de stad of in de omgeving ervan. Woensdag, op Stekkers verjaardag, reizen we door naar Lillehammer en de dag erna verder naar Trondheim aan de Noorse westkust. Voorlopig is het nog uitermate zacht weer voor de tijd van het jaar, maar dat gaat de komende week wel veranderen. Langs de Noorse kust moeten we rekening houden met forse sneeuwval. http://www.buienradar.nl/wereldwijd/europa/7daagse Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 19 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 december 2016 Kom, we gaan op pad. Quinn reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Singbluesilver Geplaatst 19 december 2016 Rapport Share Geplaatst 19 december 2016 Yep op naar Oslo. Ben benieuwd nog nooit geweest! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ragnar Geplaatst 19 december 2016 Rapport Share Geplaatst 19 december 2016 (bewerkt) Hoera! Noorwegen is het mooiste land van Europa. Er zijn trouwens 2 soorten Noren woonachtig: Alcoholverslaafden en geheelonthouders. Ik stel voor om om vandaag overigens géén alcohol te gaan drinken om onze aankomst in Oslo te vieren. 19 december 2016 bewerkt door Ragnar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Singbluesilver Geplaatst 19 december 2016 Rapport Share Geplaatst 19 december 2016 Lijkt me strak plan Ragnar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 19 december 2016 Rapport Share Geplaatst 19 december 2016 Eens kijken of Kore al wat van haar drankjes wil delen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 19 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 december 2016 Natuurlijk niet, Ragnar. Dit is een alcoholvrije reis hoor. En op sterke drank hebben ze hier een torenhoge accijns, dus dronken Noren vind je vooral in het buitenland. Overigens heb ik liever niet dat je over drank blijft praten in dit gezelschap. Sommige reisgenpoten hebben het daar moeilijk mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 19 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 december 2016 Ja Kore, dat waren alcoholvrije drankjes, toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 19 december 2016 Rapport Share Geplaatst 19 december 2016 Uiteraard Bob, met bijzondere smaakcombinaties. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 19 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 december 2016 Tijd voor een korte pauze. https://www.google.nl/maps/place/Restaurang+Pizzeria+Bellamare/@58.2238598,11.9201544,3a,68.6y,47.15h,84.57t/data=!3m6!1e1!3m4!1sheoEaDfEUBTT-0jNAudhaw!2e0!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x0:0x4f3bc1196a60bce6!8m2!3d58.2238513!4d11.9203383!6m1!1e1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ragnar Geplaatst 19 december 2016 Rapport Share Geplaatst 19 december 2016 Uitstekend! Ik heb het ook veel liever over de uitgelezen gerechten die wij in Noorwegen kunnen genieten: een heerlijk Koldtbord met Laks (gekookte zalm), Lutefisk (pikante stokvis), Rein (oh nee, het gebraden rendiervlees slaan wij tijdens deze reis even over), Rømmegrøt (roompap) en natuurlijk de onvermijdelijke Geitost (geitenkaas). Bij het diner ga ik voor een heerlijke Fårikål, Lamsstofpot met aangeveegde keuken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 19 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 december 2016 Ik hoor het al, je bent een echte kenner, Ragnal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stekker Geplaatst 19 december 2016 Rapport Share Geplaatst 19 december 2016 Helemaal leuk toch. K zie dat ik gelijk een boemetje mee kan nemen. Misschien wat leuke versiering voor de slee. Waar lunchen we in welke plek?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 19 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 december 2016 Eigen keus waar je luncht. Er zijn verschillende mogelijkheden, en er is ook een coop verderop links in de straat, voor wie liever zelf wat inslaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 19 december 2016 Rapport Share Geplaatst 19 december 2016 Lars, je kunt niet weggaan, er is hier een beer die op je wacht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 19 december 2016 Rapport Share Geplaatst 19 december 2016 Oh eeh, goedemiddag allemaal. Uitgeslapen vanmorgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 19 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 december 2016 Ja, de Coop is een supermarkt. Ik doe met je mee, Bor. Lekker pizza eten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 19 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 december 2016 60 Zweedse kronen is ongeveer 6,15 Euro. Ik denk dat ze ook wel Euro's accepteren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 19 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 december 2016 Ja, en het is een mooi land. Alleen die taal, hè. Ik versta er echt niks van, al zijn er ook wel weer overeenkomsten met Fries en Nederlands. http://ordbok.lagom.nl/obforums/viewtopic.php?id=117 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 19 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 december 2016 Ik zat ook hier te kijken: http://www.marelo.nl/Finnbacka/Taal.html (Een paar woordjes Zweeds). En wat zie ik tot mijn verrassing: Dan moet je natuurlijk ook weer een keer afscheidt nemen. Simpelste is "Hej då" [spreek je uit als hejdôh] wat zoveel betekent als "dag" of "doei" ... Ik vroeg me altijd al af waar het Brabantse "houdoe" vandaan komt maar dat zal hier wel mee verwant zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ragnar Geplaatst 19 december 2016 Rapport Share Geplaatst 19 december 2016 Ja natuurlijk! En de hamburger is uitgevonden op het Zweedse eiland Hamburgö, daar komen we straks langs... Moeten we niet weer eens opstappen? Het is nog 120 km door prachtige natuur naar de grens en dan kunnen we onderweg nog wat uitstapjes maken... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 19 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 december 2016 Ja, ik ga eens kijken of ik iedereen kan verzamelen zodat we weer verder kunnen gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden