Spring naar bijdragen

even voorstellen Sbs


Singbluesilver

Aanbevolen berichten

Het gaat redelijk.  Het hier zijn went helaas doet de medicatie nog niks maar ben volgens mij wel minder onrustig in mijn hoofd en lijf. Heb hier natuurlijk ook alle rust. Ik heb me er maar hij neergelegd inderdaad dat dit nu de beste plek is waar ik zijn kan en dat dit nodig is om straks uit dat dal te kunnen klimmen.  Daar vertrouw ik dan maar op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Singbluesilver:

Ik ben hier bezig met een hele grote legpuzzel. Misschien moet ik mezelf ook zien als een legpuzzel: stukje voor stukje en niet ieder stukje ligt in 1x goed.  

Zo zie ik het ook wel een beetje, Sbs. Een grote legpuzzel en niet ieder stukje ligt in één keer goed.. maar ook: soms zoek je je een ongeluk
naar een stukje dat je wel voor ogen hebt maar niet in de puinzooi kunt vinden. En ook: soms komt er een dolle hond, een goedwillend persoon,
een onbenul, een kwaadwillend persoon, een windvlaag, een inzicht, een theorie, kortom een omstandigheid voorbij die de bijna affe puzzel
helemaal of voor een groot deel weer door elkaar husselt...  kun je weer opnieuw beginnen.

Ik denk wel eens: die puzzel komt nóóit af.. maar het bezig zijn met die puzzel is nou nét wat het leven is. Hij hoeft niet áf, als ik er maar mee bezig blijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind mezelf niet dapper Lars.  Maar dat is ook wel een beetje ons probleem denk ik. Ik vind jou namelijk wel dapper en mezelf niet.  Terwijl ik feitelijk weet dat ik dat best een beetje ben. Maar het voelt nu nog als een mislukking. Ik hoop te weten dat  het straks anders wordt. 

Vandaag man met de meiden op bezoek. Moeilijk als ze weer weggaan. Voel me buiten gesloten van mijn gezin. Maar toch weet ik dat dit juist de beste plek is om te zijn. Veilig. Zodat ik straks weer voor hun kan zorgen. Maar allemachtig wat is dit allemaal moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Sbs dat wat je schrijft herken ik wel. Eén van de moeilijkste dingen in een sombere periode was mijzelf een beetje te waarderen. Tegelijkertijd is het naar mijn idee de meest belangrijke voorwaarde voor herstel. Mijzelf een beetje waarderen deed mij wat ontspannen, zodat er weer lichtpuntjes te voorschijn kwamen. Goed bezig Sbs. Misschien gek, maar ik ben een beetje trots op je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Bert. Eigenwaarde is denk ik het toverwoord inderdaad waar het in de kern eigenlijk allemaal om draait. Maar helaas is mijn zelfbeeld nog niet zo positief en nu helemaal niet.  Oké ik vind dat ik op de goede plek zit maar neemt niet weg dat ik er veel verdriet van heb dat het zover heeft moeten komen. Dat ik mezelf kennelijk zo heb opgebrand dat ik in een zware depressie ben geraakt en nu voor mijn eigen veiligheid op een gesloten afdeling zit. Verschrikkelijk vind ik het. Echt om te janken.  Maar ik heb geen  keus het is of niks of dit. En ik kies dan toch voor dit in de hoop dat het ooit beter wordt. *afwachtende houding*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Janken dan :blush:

 

Je hebt wel een keus...en die heb je gemaakt. Opname en hulp.

Daar is heel veel moed voor nodig. Afwachtende houding?

Ach...even ruststand misschien....werk aan de winkel.

Ga jezelf geen verwijten maken..je doet dit om er beter uit te komen.

Je bent goed bezig. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap ik Sbs. Tijdens mijn depressie nam ik ook een afwachtende houding aan. Voor een deel logisch want het is mijn ervaring dat je niet kunt vechten tegen een depressie. Mijn lijf zij letterlijk stop, ik moest wel stilstaan. Mijn depressie was een signaal. Bert zo kun jij niet langer in het leven staan. Je moet jezelf onder ogen komen en eerlijk naar jezelf gaan kijken. Maar ik voelde me een nul, daar wil je toch niet eerlijk naar kijken? Ik ben toen heel klein begonnen. Ik heb mij een hele tijd 's avonds deze vraag gesteld. "Wat ging er goed vandaag". Klinkt raar nu ik het zo lees, maar het hielp me echt. Gelukkig kan ik mijzelf tegenwoordig wel waarderen, maar het is begonnen met die ene zin. Misschien is het niet afwachten Sbs maar een beetje de teugels laten vieren. Klink een stuk positiever. Teugels wat laten vieren, maar wel je grenzen blijven bepalen. Tijdens mijn laatste forse dip is mij dat voor het eerst gelukt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...