Spring naar bijdragen

even voorstellen Sbs


Singbluesilver

Aanbevolen berichten

Geplakt van de dagdraad. Wil het makkelijker terug kunnen vinden. Ik denk dat ik hier nog eens rustig naar moet kijken.

Ik weet het ook niet. Voelt als iets achter de hand willen hebben. Zit of lig wat na te denken. Is het wel dat ik het drinken mis en dus wil drinken of ben ik op zoek naar iets om mezelf kapot te maken en ik weet dat dat me vroeg of laat met drank gaat lukken. Is eigenlijk altijd iets heel destructiefs geweest dat drinken van mij. Vaak letterlijk van de wereld gezopen en mezelf in gevaarlijke situaties brengen. Is dat dan waar ik bewust of onbewust op zoek naar ben? Mezelf kapot maken. Want het doet er toch allemaal niet meer toe?

En weet je Lars ik vind het niet erg om me emotioneel te voelen. Maar ik heb het gevoel dat het teveel is te lang duurt. Gewoon teveel. Is dit dan het weer depressief worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een paar jaar geleden was ik nuchter, zo'n anderhalf jaar lang vol weten te houden. Al die tijd lag er een fles goede whisky onder een losse plank in de meterkast, gewoon, je weet wel, voor het geval dat. Als vangnet, dacht ik toen. Vaak heb ik die fles in handen gehad, er naar gekeken en erover gedacht hem open te maken en leeg te drinken. Elke keer dat ik dat niet deed, schreef ik op een briefje waarom ik het niet had gedaan en dat plakte ik op die fles. Ik kreeg een steeds beter gevoel bij die fles, immers, het herinnerde me aan wat ik allemaal niet meer wilde? Goed bezig Quinn, al die keren. Tot er een nacht kwam dat ik het niet meer trok, de briefjes negeerde en de fles zo ongeveer in één teug achterover sloeg. Daarna was ik een jaar of vijf aan het drinken.

De fles is geen vangnet, die redenen om hem niet open te maken wel. Maar je kunt ze beter in een schrift zetten dan op een fles plakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel redelijk geslapen. Vanacht even wakker en Paniekgevoel. Maar was zo moe dat na even janken ik weer verder ging slapen. Ik ben moe en leeg en boos en verdrietig over mezelf. Is dit wat ik wil? Nee maar het lijkt of ik niet meer anders kan ofzo. Me zo voelen en denken dat ik er klaar mee ben. Dat ik het niet aankan, het leven. Er zijn. Moet straks naar therapie. Zal mooi gesprek worden #not.

Mijn man is nog boos zei net: dat flik je niet nog een keer wijn in huis halen dat is niet de afspraak. (De afspraak is dat we alleen wijn in huis halen als er visite komt die wijn drinkt en dat hij dat dan allemaal regelt). Ik zei tegen hem dat ik het gewoon allemaal niet meer weet dat ik het niet meer trek. Maar daar reageert hij dan niet op. Denk dat hij niet weet hoe die moet reageren. Ik ook niet eigenlijk niks is goed ofzo. Ik kan echt niks positiefs meer verzinnen. Sorry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net aanvaring met mijn man. Vanmiddag staat er hier een afspraak met dochter om te kijken bij mogelijke vervolgstudie een stad verderop zeg maar.

Hij zei dat het misschien beter was dat hij dat zou gaan doen en misschien dat hij vrij kon krijgen. Ik ontplofte zo'n beetje. Ik dacht en schreeuwde tegen hem dat ik me dit ook niet laat afpakken dat ik al maanden thuis zit en juist graag de wereld weer in wil en dat ik juist ondanks de moeheid mijn moederding wil blijven doen. Dat als ik vanmiddag thuis zou blijven ik me nog meer een waardeloze moeder zal vinden. Ik wil juist afleiding ook al ben ik moe. Toch wil ik dit heel graag doen met haar vanmiddag. Maar mijn reactie was ook wel erg over the top denk ik nu.

Tranen tranen tranen niks lijkt te werken. Ik ga douchen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Delen met die peut straks Sbs. Gewoon eruit gooien. Appje aan je man sturen. Als het goed is begrijpt hij ook dat jij je vreselijk voelt en daarom zo doet. Ik kan me voorstellen dat hij zich machteloos voelt? Die hele korte lontjes ken ik. Zijn typisch voor de Burn out zei mijn peutfiguur. Vreselijk. Ademhalen is genoeg. Verduren. Verdragen. Nu de peut en jij. Straks focus op je dochter. Iets zoets? Taart? Liefs....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja stom hé. Hij wil me ontlasten en ik zie het als dat er iets van me af wordt gepakt. Nou ja zie dat niet alleen zo maar voel dat dan ook zo. Ik ben zo bezig met dingen niet te laten mislukken dat ik juist het gevoel heb dat alles mislukt. Of dat ik alles laat mislukken en dat geeft me dan weer een gevoel van willen opgeven. Nouja op naar therapeut!

En zoetigheid ja heel veel. Eten gaat weer wat beter dus ga straks iets lekkers scoren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles eruit gegooid. Alles. Ik had eerst af willen bellen en dan maar zien maar toch gegaan. Ik heb alles neergelegd dat ik het niet meer trek. Niet meer volhoud. Het duurt te lang. Het hoge woord kwam eruit ze vindt me zwaar depressief. En dat weet ik ook eigenlijk wel maar dat wil ik niet. Nog meer falen. Nu weer thuis. Man ook thuis gekomen. Huisarts gebeld straks heen. Plan maken

Ik houd dit niet vol. Duik nu mijn bed in. Veilige plek. Niet met dochter weg vanmiddag. Ik trek dit niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieverd. Goed gedaan. Adem halen. Meer hoeft niet. Wat ontzettend dapper van je. Soms kan je niet anders hè? Huisarts gebeld. Zo hé. Rust maar even uit.

Laatst zei iemand tegen mij: wat heb je dan lang doorgebikkeld eigenlijk. Ja, dacht ik, tja. JA! Jij ook waarschijnlijk. Rust maar.

Tip: chocopasta van de natuurvoedingswinkel. Chocoreale van de Rit. En dat op goed, gezond brood. Best of both worlds...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rollercoaster vandaag. Ik kan niet meer stoppen met huilen. Het lijkt of k alleen maar verder wegzak. Door dokter naar crisisdienst gestuurd maar was pas begin van de avond. Veel wachten veel huilen. Ook weer sterk de gedachte om me dood te drinken of wat anders. Daarom niet terug naar huis. Nu opgenomen. Echt verschrikkelijk. Man net weg. Naar de kinderen. Wat zal iedereen wel niet denken. Compleet gefaald voelt het compleet mislukt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat Lars net al op de dagdraad schreef. Het lijkt alsof het vanaf nu alleen maar beter kan gaan worden. Of nou ja vooruit, vanaf morgen dan.

Falen en mislukken zijn geen woorden die ik met jou verbind. Ook niet in deze situatie. Integendeel. Vervelend voor jou dat je dat wel doet voor jezelf. Maar daar zit de kern waarschijnlijk.

Ik denk dat 'iedereen' denkt: wat ontzettend rot voor je dat dit je overkomt. Ik hoop dat je wat slaap kunt pakken en dan heel voorzichtig morgen een nieuw begin. ❤

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...