Spring naar bijdragen

even voorstellen Sbs


Singbluesilver

Aanbevolen berichten

Het is zwaar. Slaap veel en probeer hier wat te wennen. Vandaag met nieuwe medicatie gestart. Vonden ze beter passen oid. Verder nog erg confronterend om hier te zijn. Confronterend voor mezelf omdat ik hier eigenlijk niet wil zijn. Maar verstandelijk weet ik dat dit nu de goede plek is. Het is veilig. Ik probeer me er wat aan over te geven en in afwachting tot de ad wat gaat doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Silver,

 

Mijn naam is Bert, ouwe knar van 63 jaar. Ik ben een tijdje weg geweest van dit forum. Ik heb ook problemen met depressie en verslaving.  

Ben nu aan het herstellen van een forse depressie, helaas ook met wat te veel alcohol. Maar het gaat nu serieus de goede kant op.

Onze problematiek kunnen we natuurlijk niet vergelijken, maar ik weet wel hoe een depressie aanvoelt. Het voelt nu misschien als een dooddoener, maar de lichtpuntjes gaan weer komen, weet ik uit eigen ervaring. Als ik voor mijzelf mag spreken, mijzelf blijven waarderen (ik weet het is moeilijk) is doorslaggevend geweest voor mijn herstel. Verder de teugels wat laten vieren, terwijl ik toch wel wat grenzen bleef stellen. Nooit meer terug naar het gaatje waar ik ooit zat.

Ik vind het geweldig knap dat je in deze omstandigheden toch blijft communiceren op dit forum. Als je vragen hebt stel ze gerust. Ik hoop dat je het goed vind dat ik je blijf volgen in jouw proces.

Het begint wat te wennen hier. Slaap nog steeds veel en het is letterlijk voor mijn gevoel wachten totdat de medicijnen wat gaan doen. Verder nog geen verandering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allemaal voor jullie berichtjes. Dat doet me goed. Hier nog niet veel verandering. Veel slapen en wat afleiding hier bij wat activiteiten. Zoals wat knutselen, puzzelen etc.....

Maar het gekke is dat ik helemaal geen behoefte heb om te gaan drinken. Althans niet om de reden die voor de hand zog liggen ' voor het happy gevoel'. Ik heb er over nagedacht en dat ik 1,5 week geleden wilde drinken was om de destructieve reden

Niet om het happy gevoel maar om er een eind aan te maken. Hier nu ook geen behoefte. Zou ook niet kunnen want je krijgt hier niks en de deur zit op slot. Het geeft op een vreemde manier rust en veiligheid dat de deur dicht is. Kan het niet goed uitleggen. Maar ik wordt wel wat rustiger van.

Contacten hier heb ik wat maar iedereen zit hier natuurlijk met zijn eigen sores en ik ben iemand die zich dan wat terugtrekt en het duffe vermoeide gevoel werkt ook niet mee om lekker enthousiast met mensen te praten. Het is gewoon wel even goed zo. Het is niet makkelijk maar het is nodig en dat weet ik en daarom is het goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...