Roberto Geplaatst 24 december 2017 Auteur Rapport Geplaatst 24 december 2017 (bewerkt) Die medicatie was drie jaar geleden bedoeld om de ontwenningsverschijnselen van stoppen met alcohol tegen te gaan. Dat was toen ook goed gelukt. Ik ben toen van de ene dag op de andere gestopt met alcohol. Nergens last van gehad. En de benzo / chloordiazepoxide heb ik zo snel mogelijk afgebouwd van 75 > 50 > 25 > 10 > 5 mg per dag. Die 5 mg beviel mij niet, ben teruggegaan naar 10 mg. Sindsdien ben ik daar op blijven hangen. 24 december 2017 bewerkt door Roberto
Roberto Geplaatst 24 december 2017 Auteur Rapport Geplaatst 24 december 2017 Ik google niet meer op mijn lichamelijke klachten. Want dan heb ik op z'n minst een hersentumor, maag- en darmkanker en levercirrose. Ik kan ook ieder moment een hartaanval of hersenbloeding krijgen.
Roberto Geplaatst 25 december 2017 Auteur Rapport Geplaatst 25 december 2017 Het gaat nog steeds de goede kant uit. Weliswaar met zeer kleine stapjes. Het smoezenboek ligt naast mij. erik reageerde hierop 1
smart Geplaatst 25 december 2017 Rapport Geplaatst 25 december 2017 Vertel eens wat over de kleine stapjes! Valt er al iets te complimenteren?
Roberto Geplaatst 26 december 2017 Auteur Rapport Geplaatst 26 december 2017 Op 23-12-2017 om 15:47 zei Roberto: Minderen betekent voor mij: geen wijn of port drinken, alleen bier. Maximale dosering is 6 halve liters bier, dat moet dagelijks naar beneden. Ik houd mij in ieder geval aan mijn eigen doel. Van 6 naar 5,5 naar 5 naar 4.5 halve liters bier. Restjes gooi ik weg. Weggooien is lastig, maar ik moet er voor zorgen dat mijn warm eten klaar is. Eten neemt mijn trek weg. Ik sta wat vroeger op en ga wat later naar bed. Ik eet ook beter. smart en Amethist reageerden hierop 2
Roberto Geplaatst 27 december 2017 Auteur Rapport Geplaatst 27 december 2017 Gisteren is het ook gelukt om mij aan mijn doelstelling vast te houden. Het valt niet mee, voel mij beroerder dan ooit.
Lika Geplaatst 27 december 2017 Rapport Geplaatst 27 december 2017 Je bent het waard. Je gaat je wel beter voelen. Dat weet je toch?
Roberto Geplaatst 27 december 2017 Auteur Rapport Geplaatst 27 december 2017 Ik voel mij ietsje fitter en eet beter. Maar of ik mij beter ga voelen weet ik niet. Morgen krijg ik uitslag van mijn huisarts over mijn bloedonderzoek. Ik hoop dat er iets aan mijn klachten te doen is. Ik heb lichte tinnitus, daar is sowieso niets aan te doen. En ik ben sinds kort overgevoelig voor geluiden. Er zit een klomp in mijn maag. En een band om mijn hoofd. Verder tintelt mijn hele lichaam. Bijna niet vol te houden. Ik moet hier niet teveel over nadenken.
Bob Geplaatst 27 december 2017 Rapport Geplaatst 27 december 2017 Probeer rustig naar dat gesprek te gaan en sta open voor de informatie en de suggesties die de huisarts overbrengt. Plan eventueel een vervolggesprek om er op verder te kunnen gaan als het veel is wat er op je afkomt. Ik denk dat het belangrijk is voor je om een pad te vinden dat je definitief of in elk geval voor een lange tijd van de alcohol af kan helpen. Dus niet alleen matigen, minderen of stabiliseren maar echt helemaal stoppen. Mijn gevoel zegt dat je dat nu als hoofdthema moet zien en de diverse klachten die je noemde als secundair. Het zou zomaar kunnen zijn dat een aantal daarvan vanzelf minder worden of in elk geval makkelijker te genezen zijn als je lichaam eerst aansterkt door er geen alcohol meer in te stoppen in combinatie met een betere nachtrust en gezonder eetpatroon die daar op den duur mee gepaard kunnen gaan. Maar nogmaals, dat zegt mijn gevoel en een arts kan dat soort dingen beter beoordelen, dus ga vooral daarop af. bumperjim reageerde hierop 1
Roberto Geplaatst 27 december 2017 Auteur Rapport Geplaatst 27 december 2017 Bob, je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Ik blijf op dit moment wel bij mijn keus om eerst te minderen. Tenzij de huisarts morgen zegt dat ik acuut moet stoppen.
Bob Geplaatst 27 december 2017 Rapport Geplaatst 27 december 2017 Natuurlijk, ik had het ook over "een pad vinden dat ertoe leidt...". Ik wens je een goed gesprek morgen.
kruidenthee67 Geplaatst 27 december 2017 Rapport Geplaatst 27 december 2017 Lastig voor je Roberto, al die klachten. Ik denk wel dat Bob je goeie tips geeft. Alvast succes voor morgen.
Roberto Geplaatst 27 december 2017 Auteur Rapport Geplaatst 27 december 2017 (bewerkt) Ja, lastig en eng, vooral de band om mijn hoofd en overgevoeligheid voor geluiden. De vorige keer dat ik gestopt ben ging ik veel wandelen en fietsen, meer bewegen. Dat is nu een grote verschrikking, vanwege verkeersgeluiden. Daarnaast ben ik ook gewoon bang om dood te gaan. Een goede vriend van mij is een paar maanden geleden 'onverwacht' overleden. Drankmisbruik vermoedelijk mede een oorzaak. 27 december 2017 bewerkt door Roberto
Roberto Geplaatst 27 december 2017 Auteur Rapport Geplaatst 27 december 2017 Met de alcohol gaat het in ieder geval langzaam de goede kant uit. Eergisteren zat ik op 4,5. Gisteren 5 halve liters gekocht. Nog net op tijd ben ik gaan koken en heb de vijfde laten staan, niet weggegooid. Vandaag had ik een afspraak om 2 uur, ingewikkeld probleem van een kennis bespreken. Van tevoren ben ik naar de winkel gefietst, heb toch nog 4 halve liters gekocht, i.p.v. 3. Tijdens het gesprek heb ik geen bier gedronken, ook al spookte dat van tevoren wel door mijn hoofd. De opmerking van Bob dat ik mensen beter kan helpen als ik nuchter ben heeft daar in meegewerkt. Daarna 'mocht' ik er een, vooral om mij aan mijn eigen planning te houden. Ik merk dat ik nu langzamer en bewuster drink, tussendoor even iets anders doen. I.p.v. dat ik in mijn keuken kijk en er opeens 6 blikjes bier leeg zijn. Ik heb inmiddels wel 2 blikjes op. Ga nu eerst mijn was ophangen. Voor mij valt dit onder patronen doorbreken.
Roberto Geplaatst 28 december 2017 Auteur Rapport Geplaatst 28 december 2017 (bewerkt) Vanmiddag had ik een afspraak met mijn huisarts, maar werd zo net al gebeld door de assistente. Uitslag bloedonderzoek: Te hoog gehalte vitamine B6 wat vermoedelijk een deel van mijn neuropatische klachten veroorzaakt Een tekort aan vitamine D, ik kom te weinig buiten. Lever- en nierfuncties waren gelukkig goed. 28 december 2017 bewerkt door Roberto
kruidenthee67 Geplaatst 28 december 2017 Rapport Geplaatst 28 december 2017 Dat klinkt opgelucht....fijn.
Roberto Geplaatst 28 december 2017 Auteur Rapport Geplaatst 28 december 2017 (bewerkt) Ik hoop dat ik mij wat beter ga voelen met extra vitamine D. Minder vitamine B6 is wat lastiger. Ik slik sinds kort B-complex, daar moet ik meestoppen. Verder eet ik iedere dag een banaan en veel kip drumsticks en/of kippensoep van drumsticks. En dagelijks noten, waarvan ik dacht dat dat gezond was. Ik moet nu alles wat ik eet checken. 28 december 2017 bewerkt door Roberto
bumperjim Geplaatst 28 december 2017 Rapport Geplaatst 28 december 2017 22 uur geleden zei Bob: Probeer rustig naar dat gesprek te gaan en sta open voor de informatie en de suggesties die de huisarts overbrengt. Plan eventueel een vervolggesprek om er op verder te kunnen gaan als het veel is wat er op je afkomt. Ik denk dat het belangrijk is voor je om een pad te vinden dat je definitief of in elk geval voor een lange tijd van de alcohol af kan helpen. Dus niet alleen matigen, minderen of stabiliseren maar echt helemaal stoppen. Mijn gevoel zegt dat je dat nu als hoofdthema moet zien en de diverse klachten die je noemde als secundair. Het zou zomaar kunnen zijn dat een aantal daarvan vanzelf minder worden of in elk geval makkelijker te genezen zijn als je lichaam eerst aansterkt door er geen alcohol meer in te stoppen in combinatie met een betere nachtrust en gezonder eetpatroon die daar op den duur mee gepaard kunnen gaan. Maar nogmaals, dat zegt mijn gevoel en een arts kan dat soort dingen beter beoordelen, dus ga vooral daarop af. Volgens mij staat hier alles wat je moet weten. Ipv te focussen op vitamine B6 kan je beter focussen op stoppen.
Bob Geplaatst 28 december 2017 Rapport Geplaatst 28 december 2017 Het gesprek met de arts gaat toch ook door, vanmiddag? Je kunt evt. vragen om een doorverwijzing naar een diëtist, dan kan die je de komende tijd helpen met een gezond eetpatroon, ook met het oog op die vitamines. Maar stoppen met drinken zou ik ook zeker doen als ik jou was. Gelukkig ben je er nog op tijd bij voor wat betreft de lever- en nierfuncties. Succes!
Roberto Geplaatst 28 december 2017 Auteur Rapport Geplaatst 28 december 2017 Dat gesprek vanmiddag gaat blijkbaar niet door. Overigens is mijn huisarts op vakantie, de afspraak was met een vervanger. Ik focus mij nog steeds op stoppen met alcohol. Alcohol kan ook mede oorzaak zijn van mijn neuropatische klachten, dat heeft mijn huisarts mij al eerder verteld. Dus helemaal gerust gesteld ben ik niet.
Bob Geplaatst 28 december 2017 Rapport Geplaatst 28 december 2017 OK. Maar de laatste opmerking begrijp ik niet. Waarom ben je niet gerustgesteld?
Roberto Geplaatst 28 december 2017 Auteur Rapport Geplaatst 28 december 2017 (bewerkt) Ik niet gerustgesteld, omdat het niet duidelijk is of die neuropatische klachten over gaan met vitamine D slikken en B6 minderen. Of dat de medeoorzaak beschadiging door alcohol is. Daar is volgens mijn huisarts niets aan te doen. Misschien dat ik over een aantal weken verbetering merk of niet. Daarnaast ben ik overgevoelig geworden voor geluiden. Ik weet niet of dat weer verdwijnt of minder wordt. En ik heb nog een klomp in mijn maag, sinds mijn maagoperatie, denk ik. Dat is ook een rotgevoel. Ik zit/zat dus mijn lichamelijke klachten weg te drinken / te verdoven. Heeft overigens nauwelijks (tijdelijk) effect. 28 december 2017 bewerkt door Roberto
Bob Geplaatst 28 december 2017 Rapport Geplaatst 28 december 2017 (bewerkt) OK, bedankt voor de verduidelijking. Maar je schreef ook dat je huisarts je heeft verteld "Alcohol kan ook mede oorzaak zijn van mijn neuropatische klachten". Die oorzaak kun je dus in elk geval vrij simpel wegnemen. Hoe je dat "niets aan te doen" moet interpreteren is me nu niet helemaal duidelijk, maar volgens mij staat in elk geval als een paal boven water dat doorgaan met de alcoholconsumptie de zaak alleen maar erger zal maken. Daar zou ik me dan ongerust over maken, maar ik zou het ook als een extra motivatie zien om gewoon op korte termijn helemaal te stoppen met die zooi. Dan hoef je ook niet moeilijk meer te doen met het tellen en deels weggooien van halve liters. En je kunt natuurlijk een afspraak maken voor een bezoek aan je eigen huisarts als die weer terug is, om het dan verder met hem of haar te bespreken. 28 december 2017 bewerkt door Bob kruidenthee67 reageerde hierop 1
kruidenthee67 Geplaatst 28 december 2017 Rapport Geplaatst 28 december 2017 Zo snel mogelijk stoppen met alcohol, een zo normaal mogelijk eetpatroon, en dan eens kijken wat er gebeurt...succes!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden