Spring naar bijdragen

Opnieuw


Roberto

Aanbevolen berichten

Je bent aan het ontwijken Roberto. Je zult toch ergens een stap moeten nemen. Nuchter leven komt je niet aanwaaien.
En ik weet dat een eerste stap nemen een heel grote stap/drempel is, maar eenmaal die eerste stap genomen wijst zich vaak de weg naar de
volgende bijna vanzelf, ook al zal je die weer zélf moeten zetten. Je kunt niet verwachten dat passief afwachten je zal helpen. En elke keer
vinden dat 'het niet klikt' klinkt ook niet erg daadkrachtig. Er zijn je hier een paar voorstellen aangeboden maar wil je er meer?
Vraag eens op de dagdraad naar suggesties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ik nu aan het ontwijken ben klopt wel.Dat is mijn angst voor de uitslag van mijn bloedtesten. Een aantal jaren geleden heb ik een goede manier voor mijzelf gevonden om te stoppen met alcohol die wel werkt. Dat hele verhaal staat hier wel ergens op het forum beschreven. Toch ben ik toen ook weer terug gevallen. En dat is nu de valkuil waar ik mij bewuster van ben geworden en die ik aan het onderzoeken ben. Om een volgende keer niet weer in te trappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is de derde keer dat ik op dit forum zit sinds 2014. Die Dagdraad is dus ook niets voor mij, irriteert mij alleen maar. Dat is dus mijn valkuil. Ik heb besloten om die dagdraad niet meer te lezen. En verder moet ik zeer terughoudend zijn in het reageren op anderen in andere draadjes. Andere mensen willen helpen is ook een van mijn valkuilen.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee maar even serieus. Het valt me toch wel op dat je hierboven al ik weet niet hoeveel externe factoren, instellingen en personen min of meer verantwoordelijk hebt weten te maken voor het terugvallen, ook al schrijf je het op als iets wat wel of niet bij je past. De hamvraag is echter nog steeds: wat wil je zelf en hoe ga je dat bereiken?

En iets opnieuw proberen wat eerder niet helemaal gelukt is kan ook best zinnig zijn, hoor. Alleen moet je je dan dit maal kennelijk nog wat meer inzetten, misschien.

 

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei bumperjim:

Heb je een plan om te stoppen?

Nee, op dit moment heb ik nog niet een helder uitgewerkt plan. Elders op dit forum staat mijn plan van drie jaar geleden. Mijn nieuwe plan zal iets in die trant zijn. Maar dan voorzien van preventie van mijn valkuil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Roberto:

Bob, voor mij is jouw conclusie verkeerd. Die externe factoren zijn niet verantwoordelijk voor mijn terugval.
Die verantwoordelijkheid ligt bij mijzelf.
Het gaat er voor mij om hoe ik met die externe factoren om ga.

Dan las ik het niet goed. Gelukkig maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik weet waarom, even geen puf om uit te leggen. Kon niet slapen en lag al een half uur te piekeren. Zal ik naar de avondwinkel fietsen of niet. Voor nog 2 blikjes bier. Heb mij aangekleed, mijn computer aangezet en een glas water gedronken.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo. Afleiding en een glas water drinken zijn goede dingen om de drang te pareren. 

Heb je morgen het gesprek met je huisarts over de resultaten van het bloedonderzoek? Vorig jaar kreeg ik te horen dat mijn lever meetbaar onder mijn overmatige alcoholgebruik had geleden maar dat het nog niet onherstelbaar beschadigd  was. Als ik zo door zou gaan zou dat echter waarschijnlijk niet lang meer duren. Dat gaf mij toen precies de motivatie die ik nodig had om er helemaal mee te kunnen stoppen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht, ik heb mijn berichtje hier geplaatst, op naar de avondwinkel voor 3 blikjes bier. Nog een glas water gedronken. En nog een glas yoghurt drink met o.a. vitamine B12 i.p.v. 2 extra pilletjes chloordiazepoxide, zoals gisteravond.
Morgen kan ik mijn huisarts bellen voor de uitslag. Ik kan ook wachten tot maandag, dan zijn ze gesloten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eergisteren was mijn nieuwe poging om te minderen / stoppen al gelijk mislukt. Teveel stress op een dag.
Drie mensen tegelijkertijd met problemen die ik dan ga 'helpen'. Gelijk telefoontjes plegen, et cetera.
ik neem hun eigen verantwoordelijkheid (deels) over.
Uiteindelijk gaat dat ten koste van mijzelf.
Gisteren even weer stabiliseren met 6 halve liters bier, geen fles wijn meer.
Vandaag weer gaan minderen, met als doel stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent er in elk geval mee bezig en weer op de goede weg. Dat is beter dan apathische berusting, want dat had ook gekund.

Wat jij denk ik nodig hebt is iets om meer motivatie uit te putten. Misschien het besef dat je anderen nog veel beter kunt helpen als je zelf nuchter bent?
Het gesprek met de huisarts zou ook een goede start kunnen zijn van een meer realistische blik en een bron van motivatie om je gezondheid nu eens prioriteit één te geven. Dus niet verzanden in angst voor de realiteit, maar de realiteit objectief in beeld krijgen en bewust naar een betere toekomst toe werken.

Succes in elk geval, en hou ons op de hoogte als je wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...