Spring naar bijdragen

Opnieuw


Roberto

Aanbevolen berichten

Ik hoop dat ik mij wat beter ga voelen met extra vitamine D.
Minder vitamine B6 is wat lastiger.
Ik slik sinds kort B-complex, daar moet ik meestoppen.
Verder eet ik iedere dag een banaan en veel kip drumsticks en/of kippensoep van drumsticks.
En dagelijks noten, waarvan ik dacht dat dat gezond was.
Ik moet nu alles wat ik eet checken.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Bob:

Probeer rustig naar dat gesprek te gaan en sta open voor de informatie en de suggesties die de huisarts overbrengt. Plan eventueel een vervolggesprek om er op verder te kunnen gaan als het veel is wat er op je afkomt. Ik denk dat het belangrijk is voor je om een pad te vinden dat je definitief of in elk geval voor een lange tijd van de alcohol af kan helpen. Dus niet alleen matigen, minderen of stabiliseren maar echt helemaal stoppen. Mijn gevoel zegt dat je dat nu als hoofdthema moet zien en de diverse klachten die je noemde als secundair. Het zou zomaar kunnen zijn dat een aantal daarvan vanzelf minder worden of in elk geval makkelijker te genezen zijn als je lichaam eerst aansterkt door er geen alcohol meer in te stoppen in combinatie met een betere nachtrust en gezonder eetpatroon die daar op den duur mee gepaard kunnen gaan. Maar nogmaals, dat zegt mijn gevoel en een arts kan dat soort dingen beter beoordelen, dus ga vooral daarop af. 

Volgens mij staat hier alles wat je moet weten. 

Ipv te focussen op vitamine B6 kan je beter focussen op stoppen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gesprek met de arts gaat toch ook door, vanmiddag?

Je kunt evt. vragen om een doorverwijzing naar een diëtist, dan kan die je de komende tijd helpen met een gezond eetpatroon, ook met het oog op die vitamines. 

Maar stoppen met drinken zou ik ook zeker doen als ik jou was. Gelukkig ben je er nog op tijd bij voor wat betreft de lever- en nierfuncties.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat gesprek vanmiddag gaat blijkbaar niet door. Overigens is mijn huisarts op vakantie, de afspraak was met een vervanger.

Ik focus mij nog steeds op stoppen met alcohol.
Alcohol kan ook mede oorzaak zijn van mijn neuropatische klachten, dat heeft mijn huisarts mij al eerder verteld.
Dus helemaal gerust gesteld ben ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik niet gerustgesteld, omdat het niet duidelijk is of die neuropatische klachten over gaan met vitamine D slikken en B6 minderen.
Of dat de medeoorzaak beschadiging door alcohol is.
Daar is volgens mijn huisarts niets aan te doen.

Misschien dat ik over een aantal weken verbetering merk of niet.

Daarnaast ben ik overgevoelig geworden voor geluiden.
Ik weet niet of dat weer verdwijnt of minder wordt.

En ik heb nog een klomp in mijn maag, sinds mijn maagoperatie, denk ik.
Dat is ook een rotgevoel.

Ik zit/zat dus mijn lichamelijke klachten weg te drinken / te verdoven.
Heeft overigens nauwelijks (tijdelijk) effect.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, bedankt voor de verduidelijking. Maar je schreef ook dat je huisarts je heeft verteld "Alcohol kan ook mede oorzaak zijn van mijn neuropatische klachten". Die oorzaak kun je dus in elk geval vrij simpel wegnemen. Hoe je dat "niets aan te doen" moet interpreteren is me nu niet helemaal duidelijk, maar volgens mij staat in elk geval als een paal boven water dat doorgaan met de alcoholconsumptie de zaak alleen maar erger zal maken. Daar zou ik me dan ongerust over maken, maar ik zou het ook als een extra motivatie zien om gewoon op korte termijn helemaal te stoppen met die zooi. Dan hoef je ook niet moeilijk meer te doen met het tellen en deels weggooien van halve liters.

En je kunt natuurlijk een afspraak maken voor een bezoek aan je eigen huisarts als die weer terug is, om het dan verder met hem of haar te bespreken. 

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom ben je niet geweest dan?

Roberto weet je, ik lees dit zo een beetje allemaal en ik erger me langzamerhand bont en blauw. Het is allemaal klagen en zeiken over ingebeelde ziektes en als je zelf iets moet, dwz bv naar de huisarts, dan ga je niet. En stoppen lukt je ook al niet, met je suffe afbouwen een halve liter per dag.

Man man wat een slappe hap. Deze gtst begint me op mn zenuwen te werken en dat gebeurt me niet vaak.

Ga je wel eens met jezelf in discussie over wat je nou echt wil en wat je er zelf aan gaat doen? 

Als je wil stoppen, wees eens een vent en doe het vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was alweer druk bezig om een compleet overzicht te maken van het vitamine B6 gehalte per voedingsmiddel.
Banaan, avocado, tomaat, kip, amandelen.
Dat is een van mijn autistische kenmerken.

Opeens dacht ik, laat ik maar een afspraak maken met een diëtist, dat kan zonder verwijzing van een huisarts.
Dat heb ik dus gedaan..
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Bumperjim,

Dat jij je bont en blauw ergert aan mij had ik al een paar dagen door.
Wat jij blijkbaar  leest in mijn stukjes herken ik niet.

Ik heb geen last van ingebeelde ziektes.
Mijn tinnitus en overgevoeligheid voor geluiden zijn echt.
Slechthorendheid is door een KNO arts vastgesteld.

De uitslag van mijn bloedonderzoek is ook echt, D tekort, B6 teveel.
Een mogelijke oorzaak van mijn klachten.

Ik had een afspraak met mijn huisarts voor de uitslag van mijn bloedonderzoek, maar werd van tevoren al gebeld door de assistente.
Vandaar dat ik niet geweest ben.

Mijn neuropathie is door mijn huisarts aangegeven.
Mijn maagoperatie was ook niet ingebeeld.
Mijn delier tijdens / na die operatie ook niet.
Wat ik mij toen wel ingebeeld had was dat de Intensive Care er uitzag als een boeddhistische tempel.
En de verpleegkundigen Hubots waren.

Om een tweede delier te voorkomen bouw ik de alcohol nu langzaam af.
Als je een delier gehad hebt is de kans op een tweede groter.
 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohjte,

Ik weet niet wat jij onder écht langzaam verstaat.
Voor mijzelf gaat het toch nog best snel.
Ik noem dit ook niet 'geduld hebben', maar 'zelfcontrole'.
Leren omgaan met wat er op je afkomt als je mindert / stopt met alcohol.
Dat heeft te maken met mijn autisme, dat besef ik pas sinds kort.

Om die reden volg ik de dagdraad ook niet meer.
 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roberto, ik erger me liever aan je dan dat ik om je moet lachen. Ergeren betekent ik neem je nog serieus. Dus leg het er nou niet nog dikker bovenop met je ziektes. Die interesseren mij niet. Dat heeft met mijn autisme te maken natuurlijk :P 

Stop. Stop met drinken. Stooooooop. 

Stop met het smoezenboek. 

You can fool some people some time. You can’t fool all people all the time. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kruidenthee,

Nee, ik heb geen begeleiding.
In het verleden wel van alles geprobeerd.
Maar dat is bijna allemaal mislukt.
Omdat ... je kunt het al raden.
De verslavingszorg heeft geen kennis van autisme.
En voor begeleiding bij autisme is alcoholmisbruik een contra-indicatie.
Simpel gezegd.

Bumperjim,

Voor mij ben jij een trigger, met je beste bedoelingen.
Gelukkig herken ik dat nu en trap ik daar niet in.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha geef je MIJ de schuld dat jij gaat drinken?

das wel een prachtig geval van in denial hè. Als het jou rust geeft dat het iemand anders zn fout is dat jij drinkt, ja tuurlijk, maar zeg dan niet in de tussentijd dat je wil stoppen. En dan in dezelfde post krijgt de verslavingszorg nog ff een haal.

Autisme, sure. Françoise is ook autistisch en haar lukt het ook om te stoppen. No excuses kerel. Misschien moet je maar eens met haar in gesprek. Dan laat ik je verder met rust. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kruidenthee, alcoholmisbruik kan een contra-indicatie zijn bij behandeling voor autisme.
Dat betekent dat je dan niet in aanmerking komt voor 'behandeling'.
Overigens heb ik wel ruim twee jaar geleden een uitgebreide diagnostische test ondergaan.

Verder wil ik duidelijk maken dat niet alles mislukt.
Ongeveer 25 jaar geleden ben ik met behulp van de AA radicaal gestopt en heb dat 5 jaar volgehouden.
Een aantal jaren geleden heb ik een privé coach ingehuurd, dat is mij ook zeer goed bevallen.
Dat is wel vrij prijzig.

En sinds ik weer op dit forum zit ben ik in voor mij in korte tijd (10 dagen) al drastisch geminderd.
Bewustzijn van mijn autisme speelt daarbij nu een rol.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kruidenthee,

Mijn privé coach heeft mij geleerd:

- focus je niet op de alcohol, maar op gezondheid
- plak jezelf geen etiketje 'autist' op, iedereen is verschillend
- wees je bewust van waar je wel (wat ik hier schrijf) of geen (hoe anderen reageren) invloed op hebt
- benoem de verschillende 'stemmetjes' in je hoofd, maar houd de regie in eigen hand

Morgen nog een gesprek met mijn huisarts, in januari een gesprek met een diëtist.
Bij beide gesprekken mijn vragen voorbereiden.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...