Roberto Geplaatst 15 september 2021 Auteur Rapport Geplaatst 15 september 2021 (bewerkt) Na overleg met mijn POH-GGZ heb ik besloten om van de mogelijkheid gebruikt te maken om morgen opgenomen te worden voor een week detox. Mijn contactpersoon van VNN is dat nu aan het regelen. @Yvonne, kunnen wij 06 whatsapp nummers uitwisselen om eventueel mijn planten water te geven? Dan stuur ik mijn nummer pb. 15 september 2021 bewerkt door Roberto Lonster reageerde hierop 1
Bob Geplaatst 15 september 2021 Rapport Geplaatst 15 september 2021 Ik denk dat het een goed besluit is en hoop dat die week en het vervolg daarna heel vruchtbaar voor je mogen zijn. Roberto reageerde hierop 1
Lieke7777 Geplaatst 15 september 2021 Rapport Geplaatst 15 september 2021 Dapper van je Roberto reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst 15 september 2021 Rapport Geplaatst 15 september 2021 1 uur geleden zei Roberto: @Yvonne, kunnen wij 06 whatsapp nummers uitwisselen om eventueel mijn planten water te geven? Dan stuur ik mijn nummer pb. Prima Roberto. En hartstikke goed dat je de knoop hebt doorgehakt!  lady jane en nancy reageerden hierop 2
Lieke7777 Geplaatst 15 september 2021 Rapport Geplaatst 15 september 2021 Wat lief van jou @Yvonne Roberto reageerde hierop 1
Roberto Geplaatst 15 september 2021 Auteur Rapport Geplaatst 15 september 2021 2 uur geleden zei Yvonne: Prima Roberto. En hartstikke goed dat je de knoop hebt doorgehakt! Ik heb jou mijn nummer gestuurd, liep steeds vast is is volgens mij nu gelukt.
Kohtje Geplaatst 15 september 2021 Rapport Geplaatst 15 september 2021 Heb een zinvolle week, @Roberto. Kansen krijgen gebeurt ons bijna allemaal bijna dagelijks. Kansen als zodanig herkennen is een kunst op zich. Kansen grijpen is voor velen vaak net 'een brug te ver'. Het vergt best wel moed om een aangeboden kans serieus te nemen en te benutten. Goetgedaanjoggie... Â Roberto, karin123 en Bob reageerden hierop 3
karin123 Geplaatst 15 september 2021 Rapport Geplaatst 15 september 2021 Goed gedaan Roberto, ga er voor. Â Roberto reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst 15 september 2021 Rapport Geplaatst 15 september 2021 1 uur geleden zei Roberto: Ik heb jou mijn nummer gestuurd, liep steeds vast is is volgens mij nu gelukt. Ik kom net thuis, moest werken, dus nu pas een reactie... we gaan ervoor! Lonster reageerde hierop 1
Roberto Geplaatst 15 september 2021 Auteur Rapport Geplaatst 15 september 2021 Ik ben mij nu psychisch aan het voorbereiden. De tijd tussen de verwijzing, intake en opname ging best snel. Vanochtend dacht ik nog: zal ik het doorschuiven naar oktober of november? Van uitstel komt weer afstel, dacht ik daarna.
Roberto Geplaatst 15 september 2021 Auteur Rapport Geplaatst 15 september 2021 Alle reacties hier zijn voor mij heel ondersteunend. Met Yvonne heb ik nu privé contact over mijn tuinplanten water geven, mocht dat nodig zijn, Daar ben ik heel blij mee, is essentieel voor mij. Mijn poh-ggz is ook heel ondersteunend voor mij. Ik heb nogal wat twijfels bij mijn contactpersoon van VNN. Daar heb ik geen goed gevoel bij, voor een vervolgtraject. Op advies van mijn poh-ggz heb ik dat vanochtend niet via de telefoon tegen haar gezegd. Dat kan ook tijdens de opname. Ik heb wel een afspraak met haar volgende week afgezegd, die viel tijdens mijn detox week. Â
Lieke7777 Geplaatst 15 september 2021 Rapport Geplaatst 15 september 2021 Je klinkt heel vastberaden helder en je stelt je kwetsbaar op . Ga zo door , ik wens je een succesvolle week in de detox . Zal vast niet makkelijk voor je zijn maar het begin is er van je start naar een nuchter leven Roberto reageerde hierop 1
Roberto Geplaatst 15 september 2021 Auteur Rapport Geplaatst 15 september 2021 Het voelt alsof ik op vakantie ga en het inpakken uitstel tot het laatste moment. Als ik naar Delhi vlieg neem ik alleen handbagage mee. Nu moet ik o.a. een badjas en badslippers meenemen. Die heb ik wel ergens in huis liggen, maar gebruik ik nooit. Ben wel vanmiddag naar de kapper geweest, ook al was dat niet echt nodig. Lieke7777 reageerde hierop 1
Bob Geplaatst 15 september 2021 Rapport Geplaatst 15 september 2021 Ik wens je vast een fijne vakantie Roberto reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst 16 september 2021 Rapport Geplaatst 16 september 2021 Vandaag is dus dé dag Roberto. Wat moet dat heftig zijn. Maar wat mooi dat je deze kans pakt.... Succes!!
lady jane Geplaatst 16 september 2021 Rapport Geplaatst 16 september 2021 toitoitoi Roberto dapper dat je dit aangaat je verdient dat het lukt!
Roberto Geplaatst 17 september 2021 Auteur Rapport Geplaatst 17 september 2021 (bewerkt) Beste mensen, bedankt voor jullie stimulerende reacties. Gisteren ben ik om 10.00 uur opgenomen in Vosseloo, voor een week detox, observatie en diagnostiek. Om een lang verhaal kort te houden: Na de avondmaaltijd was ik in overweging om mijn spullen weer in te pakken, een taxi te bellen en weer terug naar huis te gaan. Na overleg ben ik daar een nacht gebleven om mijn beslissing even uit te stellen. Vanochtend ben ik na het ontbijt en overleg daar weer weg gegaan en ben nu weer thuis. Deze opname ging mij te snel, zonder enige voorbereiding in overleg over: doelstelling, plan, et cetera. Maandag bel ik met VNN om een nieuwe afspraak te maken met mijn contactpersoon om hier eerst meer aandacht aan te besteden. Een tweede opname in oktober / november sluit ik niet uit. Maar wel met een betere voorbereiding van beide kanten. Â 17 september 2021 bewerkt door Roberto
Roberto Geplaatst 17 september 2021 Auteur Rapport Geplaatst 17 september 2021 Voor mijzelf ben ik nu al mijn aantekeningen aan het uitwerken. Die zijn overwegend negatief. Ik heb geleerd om ook positieve dingen te beschrijven, die zijn er ook.
Yvonne Geplaatst 17 september 2021 Rapport Geplaatst 17 september 2021 Wat enorm jammer @Roberto, ik had het je zo gegund om zonder drank en pillen verder te gaan....Â
Kohtje Geplaatst 17 september 2021 Rapport Geplaatst 17 september 2021 (bewerkt) Hier stond een bericht waar je niets aan hebt. Wel wens ik je succes en alsnog een prettig weekend. 17 september 2021 bewerkt door Kohtje
Roberto Geplaatst 17 september 2021 Auteur Rapport Geplaatst 17 september 2021 (bewerkt) 1 uur geleden zei knakker: Dat vind ik nou heel spijtig om te horen @Roberto. Het gespreide bedje verlaten  Ik vermoed dat ook je autisme hierin meespeelt, of sla ik dan erg naast de plank? De verwijsbrief van mijn huisarts heb ik samen met mijn POH_GGZ opgesteld. Daar staat alles goed samengevat in, o.a. autistische kenmerken en mijn kaakspierprobleem. Sinds een paar weken heb ik weer last van tinnitus / hyperacusis. Kan een oorzaak / gevolg zijn van diazepam. Het programma bij Vosseloo bestaat voornamelijk uit groepsactiviteiten. Ontbijt, lunch, diner, koffie drinken, thee drinken, op vaste tijden, met veel geroezemoes. Tussendoor vrije uurtjes naar eigen besteding, daar had ik mijn invulling al wel voor bedacht. Ik kan echt niet tegen die geluiden, daar wordt ik knettergek van. Het is geen enkel probleem om mijn eten mee naar mijn eigen kamer mee te nemen om in mijn eentje te gaan eten. Verder werd mij daar gisteren, behalve een (derde) intake gesprek een korte rondleiding gegeven, nauwelijks iets uitgelegd gekregen. Ik heb de hele dag grotendeels alleen op mijn kamer doorgebracht met af en toe naar buiten voor een sigaretje. Thuis alleen zitten is voor mij geen enkel probleem, hier heb ik mijn bezigheden wel. Daar was voor mij helemaal niets te doen, behalve naar een muziekje luisteren op mijn mobieltje. Vosseloo was voor mij een gevangenis. Ik heb nog wel meer kritiek, in eerste instantie schrijf ik dat voor mijzelf op.    17 september 2021 bewerkt door Roberto
Roberto Geplaatst 17 september 2021 Auteur Rapport Geplaatst 17 september 2021 Even een opmerking tussendoor: In mijn werksituatie heb ik o.a. als beroepskracht gewerkt voor een van onze afdelingen: Koepelorganisaties van patiënten / cliëntenorganisaties in de zorg. Met kernwoorden vraaggericht / clientgericht / clientgestuurd. Tot nu toe merk ik bij zorginstellingen dat ze nog steeds aanbodgericht zijn. Daar ga ik niet in mee, waardoor ik vermoedelijk als eigenwijs, betweter of weet ik het wat overkom.
Roberto Geplaatst 17 september 2021 Auteur Rapport Geplaatst 17 september 2021 49 minuten geleden zei jopie: tip: als je daarmee klaar bent, met de kritiek, pak dan eens een ander leeg vel en schrijf dáár op wat je verwacht, en wat je (minstens) nodig hebt. Succes! 49 minuten geleden zei jopie: tip: als je daarmee klaar bent, met de kritiek, pak dan eens een ander leeg vel en schrijf dáár op wat je verwacht, en wat je (minstens) nodig hebt. Succes! Jopie, daar was ik al mee bezig. Die plotselinge opname heeft mijn eigen traject verstoord. November was volgens hun planning volgens mijn contactpersoon. Mijn eigen plannen tot die tijd heb ik gisteren besproken. Die sluiten op dit moment niet aan bij hun aanbod gerichte behandeling. Dat is mede de reden dat ik daar weggegaan ben. Â
Roberto Geplaatst 17 september 2021 Auteur Rapport Geplaatst 17 september 2021 Opmerking over mijn contactpersoon bij VNN: Twee maal telefonisch contact, eenmaal face to face contact om een standaard vragenlijst in te vullen. De helft van de tijd ging zitten in dat zij niet goed wist over hoe die vragenlijst en hun digitale systeem werkte. En mijn hulp daarbij zocht... In mijn aantekeningenschriftje heb ik haar beschreven als: "gezellige vrouw waar ik best op een zonnig terrasje een paar glaasjes wijn mee wil drinken " Bij haar persoonlijk en/of VNN ga ik aangeven dat ik met haar geen klik heb als hulpverleenster / contactpersoon en iemand anders wil. Heb ik bij mij POH_GGZ en twee personen bij Vosseloo al aangegeven. Zelf rechtstreeks kost mij wat moeite, ervaar ik ook al onnodige energie. Een duidelijk (bot) appje kan weer averechts werken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden