Spring naar bijdragen

Dinsdag, 23 augustus 2016


jowan

Aanbevolen berichten

Stond ik zomaar ineens op het dagpact.


Lief erbij gezet. Ach...wat aardig was mijn eerste gedachte.


 


Maarre...ik haal mijn naam er toch af.


Bij mij werkt het vaak averechts.


Geeft 'prestatiedruk', dus grote kans op falen.


 


Kan mijn naam laten staan, ach voor een keertje.


Maar heel principieel is dit kiezen voor mezelf.


 


Beetje omslachtig misschien. 


 


Ik doe overigens wel mee met de nuchtere dag van vandaag :)


 


 


 


 


Dagpact:


jowan


Sonnetje


Lars


Claartje


Quinn


Rosa


Yvon


Lieve


MarQ


Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik zie dat ook mijn naam plots op het dagpact prijkt... 

 

Lieve Lieve, het is de bedoeling dat mensen zichzelf aanmelden voor het pact. 

En alleen als iemand duidelijk vraagt of een ander hem/haar op het pact wil zetten 

wordt daar een uitzondering op gemaakt. 

Ik haal mijn naam er dus ook vanaf, hoe goed bedoeld het ook van je is. 

 

Dagpact:

jowan

Sonnetje

Lars

Claartje

Quinn

Rosa

Lieve

MarQ

Nadia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen.

 

Lars twee maanden droog vandaag. Bij NA (Narcotics Anonymous) zou je dan "de groene sleutelhanger" kunnen ophalen.

Quinn dag één. Bij NA zou je dan "de witte sleutelhanger" in ontvangst kunnen nemen.

 

Mijlpalen en -paaltjes.. ze maken het "voor altijd" of "nooit meer" wat overzichtelijker, wat meer in kleine stukjes gehakt.

Als ik er aan dacht dat ik nooit meer zou (moeten) drinken zonk me de moed wel eens een beetje in de schoenen.

Maar door uit te kijken naar een volgende sleutelhanger werd het op moeilijke momenten makkelijker, net zoals de reeds

behaalde sleutelhangers me deden beseffen dat als ik zo'n alcoholvrij verleden had kunnen volhouden, zo'n zelfde periode ook

voor de toekomst mogelijk zou moeten zijn.

 

De serie sleutelhangers bij NA is zodanig opgebouwd dat je er in de begintijd elke maand één in ontvangst mag nemen, dan,

als je een beetje ervaring hebt met clean-zijn, moet je drie maanden "wachten" op de volgende, na een jaar cleantijd is de volgende

mijlpaal/sleutelhanger een half jaar later te behalen evenals die van twee jaar cleantijd.. Als je eenmaal zóver bent kun je elk jaar,

op je cleantijd"verjaardag" nogmaals een sleutelhanger in ontvangst nemen.

 

Gaandeweg de cleantijd werd voor mij de sleutelhanger steeds minder belangrijk als persoonlijk winstpunt maar meer als punt om

anderen, vooral de "nieuweren" te laten zien dat een lange cleantijd mogelijk is.

Nog altijd vind ik het een bijzonder moment als ik op mijn "verjaardag" een sleutelhanger aan mijn reeks kan toevoegen.

Niet dat die sleutelhangers op zich nou zo bijzonder zijn, het zijn maar gekleurde stukjes plastic met een ringetje erdoor, maar

ze brengen een beetje een menselijke maat in het eeuwig durende "nooit meer" en "altijd".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Heerlijke dingen lees ik; strand, hangmat.

Ik word helemaal blij van het vooruitzicht van zo veel mooie dagen weer!

Na de koffie ga ik mijn verf-spullen pakken om de kozijnen in tuinhuis te gaan verven. Daarna badje opzetten onder de bomen en vanmiddag luieren. De meiden zijn tot 15:30 naar kindervakantiewerk, daarna kunnen ze het zwembad in !

Dagpact:

jowan

Sonnetje

Lars

Claartje

Quinn

Rosa

Lieve

MarQ

Nadia

Vol

Dag 27 vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...