Spring naar bijdragen

Ik ben


Quinn

Aanbevolen berichten

51 minuten geleden zei Quinn:

Ja. Het is nogal een heftige toestand hier af en toe. Maar het is werk. En er hangt best een stuk waardering aan, als het allemaal voor elkaar komt. En echte verbetering, nog belangrijker.

wees wel alert he, en zuinig op jezelf.
In mijn beroep is intervisie en supervisie verplicht
en daar hoort ook coaching bij, zonodig.
Bij jouw beroep kan dat ook nodig zijn, maar of daar zicht
op is? Er wordt zo wel veel van je gevergd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Quinn,

Ik heb de afgelopen paar dagen (nachten) hier gelezen.

Wil je laten weten dat je gewoon erg sterk moet zijn om te kunnen overwinnen wat jij hebt overwonnen en om de weg af te leggen die jij hebt afgelegd, met vallen en opstaan en toch telkens weer opnieuw opgestaan en telkens opnieuw terug ergens die kracht vandaan gehaald om te blijven vechten voor jezelf.

Je bent een volhouder en een voorbeeld (waarschijnlijk tegen wil en dank ;)) voor mij en ik denk ook voor veel anderen.

Keep up the good work!!

Rover

 

bewerkt door Rover
spelfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele maand geen alcohol. Eigenlijk is dat wel een stukje tekst waard hier, vind ik echt, maar dat komt later wel. Ben een beetje leeg. 

Ben ik trots op die maand? Nee. Een maand is niks. Als ik nou gewoon niet weer was begonnen, dan was ik al gestopt vanaf 28 april 2018 en was ik nou bijna drie jaar clean. Misschien was ik dan zelfs nog gestopt met roken. En snuiven zonder alcohol doe ik al helemaal niet, dus... 

Maar, as is verbrande turf.

Ik ben weer begonnen, MAAR ik ben ook weer gestopt. Nu al een maand. Ik drink niet. Dat is geen voornemen, dat is een besluit. 

Wat je aandacht geeft, groeit. Een genomen besluit moet je niet steeds in je handen draaien en kijken hoe het kwartje vandaag valt. 

Ik drink niet. Punt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat gebeurd is, is gebeurd. Er zijn vast prachtige quotes of spreuken te vinden...ach, dat hoeft niet. Je drinkt niet. Dat is een besluit, je nam het een maand geleden. Wat daar aan vooraf ging was blijkbaar nodig om dat besluit te kunnen nemen.  Kijk er naar, om niet te twijfelen aan je besluit. 

Trots? Nee? Een maand niks? Ik snap het wel...da's wel veel gevraagd he, een maand nuchter en dat 'alles' dan 'beter' is. Dat al die overtuigingen niet meer mee doen... Ik kan niet trots zijn op jou, dat kun je alleen zelf voelen. Vind je moedig, sterk en ook kwetsbaar. 

Wat je aandacht geeft groeit, en het werkt als jij er aan werkt.  Het kwartje is al gevallen, je drinkt niet. Punt. Het is gewoon geen optie meer, wat er ook gebeurt.

 

Van :heart:te met je eerste maand droog!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Quinn:

Ben ik trots op die maand? Nee. Een maand is niks

Ik zou nu zelf tekenen voor een maand. Ik vind het wel een knappe prestatie. Toen ik net op dit forum kwam gaf jij vaak de indruk dat je geaccepteerd had dat je nu eenmaal alcohol drinkt. En we zitten nu in april en ineens ben je al een maand gestopt. Reteknap.

En ja als je in 2018.....maar zo kan je alles relativeren.

Ik vind het knap! Een mijlpaal. Open de champagne.... oh wacht :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap dat je geen trots voelt, maar ik wil wel even tegen je zeggen dat ik het wel een presentatie vind.
Vreemd hoe dat kan werken, soms doen we dingen die best moed vergen maar waardoor we ons niet moedig voelen. Ik moet voor mezelf spreken natuurlijk, maar ik meen het bij jou ook te herkennen. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trots is wat bij mij ook eindeloos lang heeft  geduurd  voor ik dat een beetje  kon inzien indenken. 

Geloof  dat ik nog steeds  niet  voluit  kan zeggen dat ik trots ben .

Het  kapotte gedeelte om te lijmen na het alcohol  gebruik  is nog  groot en maakt mij emotioneel  als iemand  daar dieper op omgaat  .

Dankbaar  krijg  ik ook mijn mond niet uit want dat is heel groot in mijn hoofd  dat  kan ik niet  voelen .

Wel krijg ik wat vaker  gemoedsrust over  mij heen  dat begint  bij mij wat te kriebelen  en dat  mag wel wat vaker voorkomen .

 you  did it  1 mnd niet  drinken op naar maand 2 ... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volharding, mooi woord vind ik..
Even opgezocht welke betekenis het kan hebben:

1.Aanhoudendheid 2) Aanhouding 3) Assiduïteit 4) Doorzettingsvermogen 5) Geduld 6) Gestadigheid 7) Onverbeterlijkheid 8) Perseveratie 9) Persistentie 10) Standvastigheid 11) Taaiheid 12) Uithouding 13) Vasthoudendheid 14) Vasthoudenheid 15) Volhardendheid 16) Waarmee men zijn doel bereikt 

Volharding, mooi. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat slepen en worstelen ken ik ook @Jannigje dat weet je. Maar woorden kunnen zoveel doen met je denken. @Yvonne herinnerde me daar vandaag in de pubquiz heel erg aan. De kracht van de woorden die je gebruikt. 

 

Tijd om een stukje poëzie te delen.

Geachte heer

Ik wil u danken

Voor het postpakket dat ik ontving

Doch toen ik vroeg om de hand van uw dochter

Deed ik zulks niet in letterlijke maar in overdrachtelijke zin

Van Daan Zonderland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...